• Äldre 19 Jun 12:18
    10341 visningar
    19 svar
    19
    10341

    Vill inte ha sex men onanerar

    Sedan min flickvän gjorde graviditetstest så har hon inte velat ha sex alls. Går in i vecka 14 nu. Så det är 12 veckor sedan vi hade sex senast. Hon har ingen jätte jobbig graviditet mer än att hon är trött och sover ofta. Vi hade sex några dagar innan testet och då var det inga problem men så fort hon såg att hon blev gravid så tog hon avstånd.

    Saken är den att hon onanerar så fort hon får chansen tex, jag tar hennes son och hittar på något utanför hemmet eller om hon vaknar tidigare och jag är på jobb och hennes son sover. Ser på historiken att hon kollat på porr.

    Är detta ett vanligt beteende bland gravida tjejer?

  • Svar på tråden Vill inte ha sex men onanerar
  • Äldre 19 Jun 12:30
    #1

    Har du frågat henne varför hon inte vill ha sex? Är hon kanske rädd att det ska skada fostret eller att hon ska få missfall på något vis? 

    Senare i graviditeten så är det kanske vanligare att varken han eller hon är så sugna på att ligga. Hon känner sig stor och klumpig och upplever sig kanske inte som så sexig.. Är ju då ganska påtagligt att det är ett barn i magen som kan kännas fel för vissa att den finns där när man ska ligga!

    Men om hon redan nu avstår från att ha sex med dig (men då ändå verkar ha sexlust) och hon, vad du beskriver, inte mår dåligt eller så så låter det för mig inte särskilt normalt!

    Men fråga henne!!

  • Anonym (Pim)
    Äldre 19 Jun 12:32
    #2

    Hon kanske bara såg dig som en avelstjur? Nu har du gjort henne gravid så nu behöver hon inte ligga med dig mer?

  • Anonym (Marin­a)
    Äldre 19 Jun 16:02
    #3

    Tror det har med hennes graviditets hormoner att göra. Lukter och smaker förändras. Hon kan till och med uppleva att du luktar illa eller vara rädd att barnet skadas vid sex. Detta är väldigt vanligt.

  • Anonym (Onane­rande gravid­)
    Äldre 19 Jun 16:08
    #4

    Det skulle kunna vara mig du skriver om.

    Dock inte redan i v 14.

    Men jag kände mig ful och äcklig inför min partner då kroppen förändras som den gör.

    Inte redan i v 14 dock.

    Fråga henne. Kanske går hon igång rejält på porr (vet att jag gör det) och vill se tillsammans med dig men inte vågat fråga..

  • Äldre 19 Jun 17:45
    #5

    Kanske det är så, hon säger själv att hon kollade mycket på porr innan hon träffade mig. Vi har bara varit ihop knappt ett år.

    Bara vecka 14 och jag tycker inte denna perioden har varit direkt trevlig mer än att jag ska bli farsa. Jag gör det mesta hemma, hon sover mest. Jag säger ofta att hon är snygg och vill mysa, masserar hennes fötter osv. Hon vill inte mysa, tar aldrig initiativ till pussar eller kramar. Är nojig att det ska vara så här hela graviditeten...

    Hon säger hon älskar mig men det är alltid jag som säger det först. Får ju lita på henne. Antagligen hormonerna.

  • Äldre 19 Jun 18:03
    #6
    Kallemannen8703 skrev 2018-06-19 12:18:28 följande:

    Sedan min flickvän gjorde graviditetstest så har hon inte velat ha sex alls. Går in i vecka 14 nu. Så det är 12 veckor sedan vi hade sex senast. Hon har ingen jätte jobbig graviditet mer än att hon är trött och sover ofta. Vi hade sex några dagar innan testet och då var det inga problem men så fort hon såg att hon blev gravid så tog hon avstånd.

    Saken är den att hon onanerar så fort hon får chansen tex, jag tar hennes son och hittar på något utanför hemmet eller om hon vaknar tidigare och jag är på jobb och hennes son sover. Ser på historiken att hon kollat på porr.

    Är detta ett vanligt beteende bland gravida tjejer?


    Får ja fråga, hur vet du att hon onanerar?
  • Äldre 19 Jun 18:07
    #7
    Kallemannen8703 skrev 2018-06-19 17:45:34 följande:

    Kanske det är så, hon säger själv att hon kollade mycket på porr innan hon träffade mig. Vi har bara varit ihop knappt ett år.

    Bara vecka 14 och jag tycker inte denna perioden har varit direkt trevlig mer än att jag ska bli farsa. Jag gör det mesta hemma, hon sover mest. Jag säger ofta att hon är snygg och vill mysa, masserar hennes fötter osv. Hon vill inte mysa, tar aldrig initiativ till pussar eller kramar. Är nojig att det ska vara så här hela graviditeten...

    Hon säger hon älskar mig men det är alltid jag som säger det först. Får ju lita på henne. Antagligen hormonerna.


    Ja det låter rakt inte kul! Det är säkert hennes hormoner eller att hon e känslig för lukter. Hoppas det går över för det kan ju inte vara kul att inte ha sex på 9 månader.
  • Äldre 19 Jun 19:26
    #8
    Kellie13 skrev 2018-06-19 18:03:27 följande:

    Får ja fråga, hur vet du att hon onanerar?


    Ser på tv historiken sen har jag hört henne när jag gått och lagt mig och hon är kvar i tv rummet. Sen ligger hennes vibrator annorlunda än vad den låg innan
  • Äldre 19 Jun 19:31
    #9

    Jag har inte problem med att hon onanerar, jag bara tycker det är tråkigt hon inte inkluderar mig någongång. Men ju mer tiden går desto mindre känner jag för att ligga. Ville mest bara veta om det var normalt beteende, första graviditeten som jag går genom så jag har ingen aning ????

  • Anonym (Igenk­änning­)
    Äldre 19 Jun 19:34
    #10

    Jag kan bara säga att jag känner igen mig i dun tjej utifrån din beskrivning. Har fjärde barnet på g. Under alla graviditeter har jag absolut känt lust och faktiskt är det ända gången jag tittar på porr. För jag är sugen, jag är attraherad av maken men att vara trött, må illa, senare känna bebis sparka gör att jag inte klarar av att han tar på mig på det sätt sim jag annars njuter av. Rädd att börja blöda, få urinvägsinfektion osv också. Kanske känner din tjej så? Graviditeten innebär påfrestningar och en del avkall för er båda-en relativt kort period. Det kommer en annan tid sedan.

  • Äldre 19 Jun 19:40
    #11
    Anonym (Igenkänning) skrev 2018-06-19 19:34:50 följande:

    Jag kan bara säga att jag känner igen mig i dun tjej utifrån din beskrivning. Har fjärde barnet på g. Under alla graviditeter har jag absolut känt lust och faktiskt är det ända gången jag tittar på porr. För jag är sugen, jag är attraherad av maken men att vara trött, må illa, senare känna bebis sparka gör att jag inte klarar av att han tar på mig på det sätt sim jag annars njuter av. Rädd att börja blöda, få urinvägsinfektion osv också. Kanske känner din tjej så? Graviditeten innebär påfrestningar och en del avkall för er båda-en relativt kort period. Det kommer en annan tid sedan.


    Ja, kanske det är så, förhoppningsvis ?? Självklart hoppas jag det blir bättre men det är sjukt jobbigt nu att inte känna sig behövd.
  • Anonym (Igenk­änning­)
    Äldre 19 Jun 19:47
    #12
    Kallemannen8703 skrev 2018-06-19 19:40:52 följande:

    Ja, kanske det är så, förhoppningsvis ?? Självklart hoppas jag det blir bättre men det är sjukt jobbigt nu att inte känna sig behövd.


    Behövd är du säkerligen men kanske inte på det sexuella planet JUST NU.
  • Anonym (Linn)
    Äldre 19 Jun 19:55
    #13

    Ja

    Jag blev superkåt pga av hormonerna i början av graviditeten men vågade inte ha sex med min man eftersom jag kunde riskera att börja blöda. Även om jag visste att det var ofarligt så innebar det ett stort stresspåslag och oron för missfall är ju ganska konstant i början.

    Tycker du ska fråga henne.

  • Anonym (Kgkgz­kgzkh)
    Äldre 19 Jun 20:01
    #14

    Alla graviditeter är olika, man mår olika illa, har olika faser osv. För mig har det varit så att de första 13-15 veckorna har jag varit supertrött och illamående. Ingen sexlust alls. I första graviditeten hade jag sedan 3 månader av jättesexlust, men i andra graviditeten blev jag bara ännu tröttare, men fick sexlust sista månaden, när jag var jättelik. Vissa vill inte ligga alls, andra hela tiden.

    Summa sumarum: du måste prata med HENNE om hur hon mår.

  • Äldre 19 Jun 20:06
    #15
    Kallemannen8703 skrev 2018-06-19 19:40:52 följande:

    Ja, kanske det är så, förhoppningsvis ?? Självklart hoppas jag det blir bättre men det är sjukt jobbigt nu att inte känna sig behövd.


    Du får nog ställa in dig på att du inte kommer hamna i första rum en bra tid framöver. Kan bara prata av egen erfarenhet och vänners, men när man får barn och är inpå barnet dygnet runt som mamma så blir man väldigt ?mätt? av all närhet och kärlek. jag ville absolut inte ha mer av det utan få vara i fred i mon kropp när tillfälle gavs medan min man längtade efter närhet och ömhet.

    Man får liksom ställa in sig på att det kommer en (i det stora hela kort) period framöver som kommer domineras av en liten människas behov. Och man får också acceptera att ens gravida partner kan pendla upp och ner i sitt mående och beteende. Hennes kropp jobbar på högvarv non-stop dygnet runt i 9 månader för att bygga en människa. Klart hon är trött och påverkas. Och det måste få vara hennes fokus också.

    Prata med henne. Berätta hur du känner, dina funderingar när barnet kommer och hennes erfarenhet kring det hela. Läs på och håll dig uppdaterad med barnets utveckling och hennes utveckling vecka för vecka (app). Visa engagemang och stöd. Ni är två som ska bli föräldrar.
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 19 Jun 20:23
    #16

    Håller med alla om att du borde prata med henne, bara hon som kan svara. Det är ju också bra om hon vet hur du känner.

    När jag har varit gravid så har jag alltid varit sjukt trött och illamående i början av graviditeten så jag har inte kunnat haft sex med min man då. Mådde typ illa av hans lukt, inte bra alls. Sen när illamåendet avtog runt kanske v18 typ så blev det bättre. Då kunde jag ha sex igen...

  • Äldre 19 Jun 20:36
    #17

    Individuellt hur man reagerar på en graviditet. Jag känner mig nästan lite äcklig för vill ligga H E L A tiden. :(
    Men har vänner som ej legat på typ 9 månader....

  • Äldre 19 Jun 21:28
    #18

    Vi har haft sex en gång sedan jag blev gravid är i vecka 19 nu. Anledningen är att det känns fel/äckligt att ha sex när jag vet att det är en bebis i mig och det känns inte som att kroppen är min längre utan bebis och då ska vi inte hålla på o snuska oss.

  • Anonym (J)
    Äldre 19 Jun 23:03
    #19

    Är gravid i vecka 25 och jag har och sambon har sex i princip varje dag - ibland 2-3 ggr per dag. Men om jag känner obehag av något slag så avstår jag. Men då brukar jag leka med honom ändå fast utan penetration. Jag kommer förstås inte då eftersom det orsakar sammandragningar och jag vågar inte. När jag känner graviditetsrelaterat obehag på något sätt väljer jag att inte komma via varken sex eller onani. Är hon rädd för att ha sex, tro? Om hon stött på komplikationer kan det ju ha gjort henne rädd.

    Det är hur som helst inte farligt med endast penetrerande sex. Det är orgasmen i sig eller sperman som träffar livmodertappen som kan bli problematisk för riskgraviditeter. Så om hon onanerar kan hon ju lika gärna ha sex med dig. Men det kanske sitter i huvudet i henne pga. hormoner också. Vissa vill ju inte ha sex. Men eftersom hon onanerar så vet jag inte. :/

Svar på tråden Vill inte ha sex men onanerar