• Anonym (Help!­)
    Äldre 21 Jun 21:47
    9006 visningar
    23 svar
    23
    9006

    Hur tar man laxermedel själv?

    Ska in på tarmundersökning och fått hem två tuber med microlax. Står att jag ska den första på morgonen och sedan en tid senast en timme innan jag åker hemifrån. Nu till min ångest...

    Hur tar man detta? Ser ju ut att vara en spetsig spets på tuben? Kan jag inte göra illa mig därbak? Står att jag ska ligga ned på sidan, måste man det?

    Jag ska åka buss kl 12:30, när bör jag ta sista dosen? Vill inte bajsa på mig på bussen

    Har aldrig tagit något sådant tidigare och känner panik inför detta Sådan panik att jag är rädd att jag avbokar tiden pga paniken och får då ännu mer panik eftersom jag behöver kolla tarmen.

  • Svar på tråden Hur tar man laxermedel själv?
  • Anonym (Help!­) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 09:59
    #1

    Ingen som gjort detta?

  • Anonym (Help!­) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 10:38
    #3

    Har aldrig tagit laxermedel så vet liksom inte vad som väntar. Sitter man fast på toa i evigheter eller kommer allt direkt? Vill inte riskera att bajsa på mig när jag sitter på bussen

    Och tekniskt sätt är jag rädd att göra fel, tänk om jag gör illa mig därbak?

  • Anonym (Help!­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jun 11:58
    #7

    Tack för råden!

    Vet att det säkert är löjligt men har ALDRIG tagit laxermedel eller stoppat upp annat därbak. Där ska saker komma ut inte in. Typ.

    Har en oro inför att ta medlet rent praktiskt. Lite ?hur ska jag hitta hålet?-tankar Känns liksom jättekrångligt och närmast omöjligt att ligga ned på sidan och hitta rätt

  • Anonym (Help!­) Trådstartaren
    Äldre 25 Jun 08:58
    #10

    Får tacka för alla tips och råd. Vet att min oro säkert låter konstig men jag känner såhär inför detta. Tror att det mesta bottnar i rädslan över undersökningens resultat. Den görs nämligen pga misstänkt tumör i ändtarmen. Så jag är riktigt rädd. Ringde precis o frågade om man kunde få sova. Det gick inte. Men jag ska få nått lugnande insprutat så jag blir borta sa hon. Vill nämligen inte se ev tumör och vill inte få beskedet under undersökningen.

Svar på tråden Hur tar man laxermedel själv?