• Anonym (.)

    Fågel flög in genom altandörren och ut igen. Hjälp!

    Igår när jag satt och kollade på tv med altandörren öppen så hände en lite ovanlig sak , en fågel flög in genom altandörren och flög ett varv här inne innan den flög ut igen och slog i balkongdörren på vägen ut och det hördes en dunk när den slog i, gick ut för att kolla så den inte va skadad det va den inte vad jag kunde se för den hade flugit iväg någonstans. Jag bor på bottenvåningen så det kändes lite märkligt att den just flög in genom min balkongdörr. Jag är sån som alltid måste kolla upp vad saker betyder om det händer något ovanligt ,Skrockfull som jag är googlade jag såklart på vad det betyder om en fågel flyger in i ens lägenhet/hus och fick bara fram att det är ett ont tecken som betyder död av en älskad. Är jätte rädd nu för jag tror väldigt starkt på naturväsen och övernaturligheter. Är det någon mer som varit med om något liknande??

  • Svar på tråden Fågel flög in genom altandörren och ut igen. Hjälp!
  • Anonym (öööö)

    Här flyger det in fåglar titt som tätt då vi alltid har öppet på baksidan vid fint väder. Det betyder absolut inget annat än att fågeln inte såg att det var öppet! 

  • Anonym (öööö)
    Anonym (öööö) skrev 2018-06-22 10:09:31 följande:

    Här flyger det in fåglar titt som tätt då vi alltid har öppet på baksidan vid fint väder. Det betyder absolut inget annat än att fågeln inte såg att det var öppet! 


    om ditt skrock skulle stämma skulle det dö flera älskade per år för oss och det har det inte gjort. Ingen nära har dött på flera år 
  • Anonym (öööö)
    Anonym (öööö) skrev 2018-06-22 10:09:31 följande:

    Här flyger det in fåglar titt som tätt då vi alltid har öppet på baksidan vid fint väder. Det betyder absolut inget annat än att fågeln inte såg att det var öppet! 


    om ditt skrock skulle stämma skulle det dö flera älskade per år för oss och det har det inte gjort. Ingen nära har dött på flera år 
  • Anonym (.)
    Anonym (öööö) skrev 2018-06-22 10:09:31 följande:

    Här flyger det in fåglar titt som tätt då vi alltid har öppet på baksidan vid fint väder. Det betyder absolut inget annat än att fågeln inte såg att det var öppet! 


    Den hittade ju ut direkt själv behövde inte ens visa vägen ut. Det va regnigt här när den flög in
  • faren

    Nej var inte orolig för något! Det är ju du som är "skrockfull", och inte fågeln. Den kanske luktade något ätbart, och ville kolla läget? Den såg nog dirrekt att det var en ovan miljö, och flydde kvickt som fan! Synd att den slog i rutan, men tur att den inte skadade sig!
    Fåglar är ju inte dumma, men ibland kommer även de, vilse. Så det är helt lungt!

  • Anonym (.)
    faren skrev 2018-06-22 12:09:31 följande:

    Nej var inte orolig för något! Det är ju du som är "skrockfull", och inte fågeln. Den kanske luktade något ätbart, och ville kolla läget? Den såg nog dirrekt att det var en ovan miljö, och flydde kvickt som fan! Synd att den slog i rutan, men tur att den inte skadade sig!

    Fåglar är ju inte dumma, men ibland kommer även de, vilse. Så det är helt lungt!


    Kan ändå inte släppa det . Konstigt att den hittade in och ut så lätt när balkongdörren inte va helt öppen bara lite
  • faren
    Anonym (.) skrev 2018-06-22 12:33:22 följande:
    Kan ändå inte släppa det . Konstigt att den hittade in och ut så lätt när balkongdörren inte va helt öppen bara lite
    Som sagt; fåglar är kloka, och ser varje chans att hitta lite käk. Sedan kan det ju ha varit en unge också, som nyss lärt sig att flyga, och irrade runt lite? Släpp det!

    Jag har slagit sönder en del speglar, och det enda som hände var att jag fick städa upp skiten, efter mig!Flört
Svar på tråden Fågel flög in genom altandörren och ut igen. Hjälp!