• Anonym (..)
    Äldre 22 Jun 12:49
    7133 visningar
    14 svar
    14
    7133

    Räknas detta som våldtäkt?

    Hej! Igår så frågade en kille jag träffat förut om han fick komma hem till mig. Jag sa ja och det ena ledde till det andra. Jag var inte våt alls eftersom han pullade inte ens mig innan utan stoppade bara in den. Jag sa flera gånger sluta och att det gjorde ont men han slutade inte utan sa ?ta den bara? jag försökte då slita mig ur greppet men han höll fast mej och körde ännu hårdare. Jag grät ner i kudden men han brydde sig inte. Hade ont i kroppen hela dagen och efter nåra timmar var de blod i trosorna.

  • Svar på tråden Räknas detta som våldtäkt?
  • Äldre 22 Jun 12:49
    #1

    Ja det är våldtäkt

  • Äldre 22 Jun 12:50
    #2

    Det blev det när du sade sluta och han inte slutade...

  • Äldre 22 Jun 13:22
    #3

    Ja det är det Så hemskt ts.

  • Äldre 22 Jun 13:22
    #4

    Ja det är våldtäkt.

    Sexualbrottslagen kommer att ändras från 1 juli i år. Hade det här skett efter det så skulle det räknas som våldtäkt från att du sade nej och han ändå fortsatte.

    Nu gäller fortfarande gamla lagstiftningen, så det krävs våld, hot eller tvång, eller särskillt utsatt läge, för att vara våldtäkt. Om han höll fast dig och du försökte ta dig loss utan att lyckas så är det våldtäkt från den stunden. Han ska också ha förstått att du inte ville.

  • Anonym (Bakfo­ten)
    Äldre 22 Jun 16:07
    #5
    Aliona skrev 2018-06-22 13:22:12 följande:

    Ja det är våldtäkt.

    Sexualbrottslagen kommer att ändras från 1 juli i år. Hade det här skett efter det så skulle det räknas som våldtäkt från att du sade nej och han ändå fortsatte.

    Nu gäller fortfarande gamla lagstiftningen, så det krävs våld, hot eller tvång, eller särskillt utsatt läge, för att vara våldtäkt. Om han höll fast dig och du försökte ta dig loss utan att lyckas så är det våldtäkt från den stunden. Han ska också ha förstått att du inte ville.


    Nu har di fptt det lite om bakfoten, det är våldtäkt från nej nu också. Den med den nya lagen krävs inte ett nej.
  • Anonym (Ylvi)
    Äldre 22 Jun 16:29
    #6
    Anonym (Bakfoten) skrev 2018-06-22 16:07:49 följande:

    Nu har di fptt det lite om bakfoten, det är våldtäkt från nej nu också. Den med den nya lagen krävs inte ett nej.


    Du har helt rätt och den nya lagen är SÅ bisarr!
  • GGN
    Äldre 22 Jun 17:31
    #7

    Är den här tråden ens på riktigt..?

  • Äldre 22 Jun 22:30
    #8
    +1

    Hur fan kan det ha gått så snett? Jag ser ganska ofta trådar här på FL där personer frågar om de har blivit våldtagna eller inte. Var har vi, samhället, gått snett, när vi inte lär våra barn och ungdomar att ingen har rätt till deras kroppar mot deras vilja?
    Hur kan det finnas så många personer som tror att andra kanske skulle kunna få ha sex med dem utan att de vill? Att "nej, jag vill inte" inte ska respekteras?

  • Äldre 22 Jun 22:36
    #9
    Anonym (Bakfoten) skrev 2018-06-22 16:07:49 följande:

    Nu har di fptt det lite om bakfoten, det är våldtäkt från nej nu också. Den med den nya lagen krävs inte ett nej.


    Så här står det i brottsbalken:

    1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

    Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

    Det är jättebra om det är som du säger, men vad grundar du det på?
  • Äldre 23 Jun 08:02
    #10
    BurningDiamond skrev 2018-06-22 22:30:01 följande:

    Hur fan kan det ha gått så snett? Jag ser ganska ofta trådar här på FL där personer frågar om de har blivit våldtagna eller inte. Var har vi, samhället, gått snett, när vi inte lär våra barn och ungdomar att ingen har rätt till deras kroppar mot deras vilja?

    Hur kan det finnas så många personer som tror att andra kanske skulle kunna få ha sex med dem utan att de vill? Att "nej, jag vill inte" inte ska respekteras?


    TS är nog i chock som är förståeligt efter en sådan händelse. Det är väldigt vanligt att offer är i förnekelse efter att varit utsatta för våldtäkt.
  • Anonym (Nope)
    Äldre 23 Jun 08:56
    #11
    GGN skrev 2018-06-22 17:31:14 följande:

    Är den här tråden ens på riktigt..?


    Skulle inte tro det!
  • LEG
    Äldre 23 Jun 10:32
    #12

    Kanske är killen, som efteråt insett att ha kanske kan bli anmäld, som skriver

  • Anonym (A)
    Äldre 23 Jun 11:54
    #13
    LEG skrev 2018-06-23 10:32:29 följande:
    Kanske är killen, som efteråt insett att ha kanske kan bli anmäld, som skriver
    Så kan det vara.
  • Anonym (Grr)
    Äldre 24 Jun 23:54
    #14
    LEG skrev 2018-06-23 10:32:29 följande:

    Kanske är killen, som efteråt insett att ha kanske kan bli anmäld, som skriver


    Nej, det låter osannolikt eftersom han beskriver blod i trosorna några timmar efteråt.

    Och det är solklart en våldtäkt, eftersom det som beskrivs är en kille som kör på ändå trots att tjejen säger åt honom att sluta flera gånger.
Svar på tråden Räknas detta som våldtäkt?