Inlägg från: Anonym (Kesoburk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kesoburk)

Varför vill så många vara i en relation?

Anonym (?) skrev 2018-06-24 09:37:04 följande:

Så de har i princip en massa förväntningar som gör att de jagar efter en relation? Allt det där, förutom möjligen sex, är ju något man kan få av kompisar.Vi låter lite lika, jag har provar relationer förut, det har fungerat okej när det har varit på distans, men så fort de kommer och hälsar på så är jag trött på dom efter ett par dagar. Jag verkligen njuter av att ha mitt eget space och mitt eget liv. Jag har väldigt svårt att förstå varför det kan vara så eftertraktat att leva i par där man måste kompromissa och anpassa sig.

Jag tror också att det dels kan vara pga press från samhället, men det känns som att fler borde förstå det och kunna vika av? Det verkar ju nästan vara 9 av 10 som får panik när en relation tar slut och försöker hitta en ny så fort som möjligt.

Jag hoppas verkligen inte att det blir värre, jag tycker att det är hysteriskt redan nu.

Fast en relation som innehåller anpassning och kompromiss är ingen bra relation.

En bra partner i en bra relation innehåller aldrig varken anpassning eller kompromiss.

Jag har varit gift i 15 år och vi har aldrig behövt anpassa oss eller behövt ta till kompromisser. Är inget som helst problem med olika liv eller olika åsikter och ändå få ett förhållande att funka.
Svar på tråden Varför vill så många vara i en relation?