• Anonym (Molly­)
    Äldre 24 Jun 10:56
    7442 visningar
    25 svar
    25
    7442

    Min syster - pappas favorit

    Hej,

    Jag har länge haft en avundsjuka på min lillasyster som är pappas ögonsten.

    Dom två har sedan start haft ett starkare band än vad jag har till honom.

    När hon kommer in i rummet så lyser han upp medans med mig är det ingen reaktion alls.

    Nyligen, de senaste månaderna har jag börjat märka udda beteende på dom båda.

    Min syster tittar på honom som hon vore kär.

    Jag vet för att hon har varit kär förut och jag har sett den blicken i henne förut.

    Det som jag reagerade starkt på var att pappa verkar besvara den blicken.

    Vi sover varannan vecka hos mamma.

    Sedan förra året så börjar hon också sova hos pappa dom veckorna vi egentligen skall vara hos mamma.

    Hon säger bara att hon trivs bättre där och det har mer blivit att hon ?besöker? oss hos mamma än att faktiskt bo här.

    Förra veckan när jag kom till pappa så gick jag in i min systers sovrum och märkte att hennes rum i princip varit orört. Bara sminkbordet har använts.

    Jag är den organiserade, petiga utav oss och min syster är slarvig som tusan..

    Jag tänkte först att hon bara kanske nyss har städat men sen gick jag in i pappas rum och hittade hennes hårborste där, samt några hår snoddar.

    Och nu i fredags under midsommarfirandet så försvann dom båda runt 22-23 tiden, dom var borta i minst en halvtimme, då ingen såg dom alls.

    Jag börjar bli orolig att dom kanske gör annat.

    Eller är det bara min svartsjuka som tar över?

  • Svar på tråden Min syster - pappas favorit
  • Anonym (Molly­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jun 19:11
    #15
    Anonym (Y) skrev 2018-06-24 10:59:51 följande:

    Hur gamla är dem?


    Pappa är 43 och syrran är 17
  • Anonym (Molly­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jun 19:16
    #16
    EmberEyes skrev 2018-06-24 11:06:23 följande:

    Förmodligen är  det din svartsjuka som springer iväg med dig. Ett barn som blir utsatt brukar inte uppvisa glädje/lycka av att umgås med förövaren, speciellt inte över tid. De blir oftast deprimerade, inåtvända, kan agera ut eller bli aggressiva osv.
    Om du är orolig så tycker jag att du ska göra dig tillgänglig för din syster, försäkra dig om att hon vet och känner att du alltid finns vid hennes sida och att du kommer stötta henne i alla lägen.


    Ja jag tänker likadant men har läst något om genetisk attraktion, att syskon kan bli kära och sånt.
    Nu vet jag ju inte vad dom gör när ingen tittar på men mina tankar spårar ju ut när jag bara tänker mer och mer på detta!

  • Anonym (Molly­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jun 19:24
    #21

    Valde skriva här för att trodde folk skulle vara mer stöttande än säg facebook, samt att jag inte vill att någon av våra vänner ska veta vilka vi är men fy fan vilka idioter det finns här..
    Går verkligen inte att vända sig till allmän hjälp för bara med en tredjedel av kakan så dömer folk som om dom redan har listat ut allt.

Svar på tråden Min syster - pappas favorit