• Äldre 24 Jun 14:59
    5677 visningar
    0 svar
    0
    5677

    Utlandsadoption

    Vänligen hjälp mig!

    Jag vet inte riktgt hur jag ska gå till väga eller at mig till.

    Jag har sedan ett och ett halvt år sedan jaft kontakt med en tonårig kille som ska fylla 15.
    Han har stor problematik hemma i irak.
    Hans far är ingenjör och arbetar med sjukhus utrustningar, bygger och lagar. Han är chef över det företaget. Hans mamma med en form an ingenjör, men jobbar med att bygga delar av motorer till bilar. Fadern har även långt framskriven Diabetes som håller på att förstöra hans Bukspottskörtel totalt. 
    De är bägge över 60 och är sjuka. Bägge är psykiskt traumatiserade av krig och millis grupper som har en gång för ett tag sedan kidnappat tonåringen som jag vill adoptera.Han blev torterad med vatten och el och fick sina tänder utslagna.
    Jag har talat både med han och fadern och han går nu med på att jag adopterar honom för dom klarar inte av att ta hand om honom.
    Hans Moster har tagit hand om honom det senaste halvåret/året och hon är ännu äldre och orkar inte mer.
    Jag vet att jag måste vända mig till familjerätten och gå igenom en massa saker och utredningar för att få en chans till att få hit honom.

    Men om det finns någon som har något förslag om hur jag kan gå till väga så hade jag av hela mitt hjärta uppskattat detta!
    Jag hoppas och önskar att det finns någon här ute som kan komma me väl behövande tips och råd angående detta1

    Tack på förhand1

    Vänliga hlsningar

    Anne


    Utomlandsadoption
Svar på tråden Utlandsadoption