• Äldre 25 Jun 07:47
    16157 visningar
    51 svar
    51
    16157

    Min kille betalar inte..

    Älskar honom något otroligt och det har varit vi i snart 4 år. Men han jobbar inte, han har en a-kassa inkomst.. han har svårt för ekonomi och har i perioder vart utan jobb men tillslut alltid skaffat jobb, vill tillägga att han är 10 år äldre än mig. I alla fall, det viktiga för mig är att han kan betala halva hyran eller isåfall betala tillbaka det jag lagt ut. Ett tag (3 månader) kunde jag inte betala hyran men då betalde jag en deposition, vi hade en överenskommelse..

    jag är bra med pengar och har mina mål i livet men delad ekonomi funkar inte.

    Vad hade ni gjort? Hade ni flyttat ut och klarat er själva? Jag ääälskar honom men jag har en gräns också, jag vill inte vara olycklig utan må bra o ha ett gott liv. Vill tillägga att han hjälpt mig dra på mig mycket krediter och kostnader jag nog aldrig skulle tagit om vi inte var ihop. Han vill att jag betalar hans körkort, för hans nystart.. han säger att han ska skaffa jobb.. behöver tipps och råd från någon äldre än mig.. vad hade ni gjort? Min verkliga ålder är >20

  • Svar på tråden Min kille betalar inte..
  • Äldre 25 Jun 19:34
    #7

    Denna sits får mig att hata livet något oändligt.. ett riktigt drama. Att klara mig själv är inte omöjligt men det enda sättet är att göra slut. Dock känns det extremt egoistiskt att göra slut för att ekonomin går över.. vill såklart alltid stötta honom genom allt, på gott och på ont. Samtidigt tänker jag, jag är så ung - vadfan har jag satt mig i för sits.. har någon vart i min situation? Ni tar hand om en vuxen man?

  • Äldre 26 Jun 17:18
    #14

    Då tog jag upp allt igår, inget elakt sa jag för sådan är jag inte. Jag säger inte något jag ångrar bara för att jag är upprörd. Han tog upp att jag inte kunde betala hyran dedär tre månaderna, jag gick då i gymnasiet och skaffade 2 deltidsjobb under en depression (hade tuffa familje problem, kan än idag inte bo hemma) jag jobbade, pluggade och mådde dåligt, men jag tog mitt ansvar att betala hyran.

    Efter diskussionen igår blev jag kallad dum, att han byggt upp mig och att jag ska flytta till min mamma.. han tycker inte jag gjort något i mitt liv (har haft 5 jobb mellan 15-20, bra betyg och gått på KI en termin, tycker jag hunnit relativt mycket) medan han inte klarat gymnasiet, bara haft ströjobb, inget körkort osv. Han är 10 år äldre och vet ?bättre? pga sina erfarenheter i livet vilket jag många gånger litat på.. dock vill jag ha en person med samma ambitioner som jag, jag är förbi honom snart.. jag sa att jag vill att han ska vara mer ambitiös, om det ska va vi ska vi ha samma mål i livet.. men återigen fick jag bara ta skit.

  • Äldre 26 Jun 17:34
    #16

    Tack för era svar.. har ingen klok vuxen att vända mig till..

    Vill tillägga att han även sa att det är pga mig han inte gör något, att jag inte pushar honom.. hans sätt att pusha mig var att kalla mig larvig under min depression. Att jag är den dom är misslyckad (har dock aldrig kallat honom misslyckad)

  • Äldre 27 Jun 20:13
    #28
    frokenannorlunda skrev 2018-06-27 00:24:53 följande:

    Det jag reagerar på är att du skriver ?jag har mål?. Det borde stå ?vi har mål?. Du kämpar och täpper för alla hål och han bara är. Det går ju inte. Ställ ett ultimatum. Och ge fan i att betala för körkortet. Finns många jobb han kan ta som inte kräver körkort, så han kan betala det själv. Var inte hans morsa. En relation ska bara 50-50!


    ja det blev nog lite fel där, med mina mål menar jag att jag karriärsmässigt har en 5-årsplan på vart jag är då, yrke, boende och ekonomi. Sparar pengar för bostad, kommit in på min utbildning osv.. 
  • Äldre 27 Jun 20:13
    #29
    frokenannorlunda skrev 2018-06-27 00:24:53 följande:

    Det jag reagerar på är att du skriver ?jag har mål?. Det borde stå ?vi har mål?. Du kämpar och täpper för alla hål och han bara är. Det går ju inte. Ställ ett ultimatum. Och ge fan i att betala för körkortet. Finns många jobb han kan ta som inte kräver körkort, så han kan betala det själv. Var inte hans morsa. En relation ska bara 50-50!


    ja det blev nog lite fel där, med mina mål menar jag att jag karriärsmässigt har en 5-årsplan på vart jag är då, yrke, boende och ekonomi. Sparar pengar för bostad, kommit in på min utbildning osv.. 
  • Äldre 27 Jun 20:13
    #30
    frokenannorlunda skrev 2018-06-27 00:24:53 följande:

    Det jag reagerar på är att du skriver ?jag har mål?. Det borde stå ?vi har mål?. Du kämpar och täpper för alla hål och han bara är. Det går ju inte. Ställ ett ultimatum. Och ge fan i att betala för körkortet. Finns många jobb han kan ta som inte kräver körkort, så han kan betala det själv. Var inte hans morsa. En relation ska bara 50-50!


    ja det blev nog lite fel där, med mina mål menar jag att jag karriärsmässigt har en 5-årsplan på vart jag är då, yrke, boende och ekonomi. Sparar pengar för bostad, kommit in på min utbildning osv.. 
  • Äldre 27 Jun 20:13
    #31
    frokenannorlunda skrev 2018-06-27 00:24:53 följande:

    Det jag reagerar på är att du skriver ?jag har mål?. Det borde stå ?vi har mål?. Du kämpar och täpper för alla hål och han bara är. Det går ju inte. Ställ ett ultimatum. Och ge fan i att betala för körkortet. Finns många jobb han kan ta som inte kräver körkort, så han kan betala det själv. Var inte hans morsa. En relation ska bara 50-50!


    ja det blev nog lite fel där, med mina mål menar jag att jag karriärsmässigt har en 5-årsplan på vart jag är då, yrke, boende och ekonomi. Sparar pengar för bostad, kommit in på min utbildning osv.. 
  • Äldre 27 Jun 20:13
    #31
    frokenannorlunda skrev 2018-06-27 00:24:53 följande:

    Det jag reagerar på är att du skriver ?jag har mål?. Det borde stå ?vi har mål?. Du kämpar och täpper för alla hål och han bara är. Det går ju inte. Ställ ett ultimatum. Och ge fan i att betala för körkortet. Finns många jobb han kan ta som inte kräver körkort, så han kan betala det själv. Var inte hans morsa. En relation ska bara 50-50!


    ja det blev nog lite fel där, med mina mål menar jag att jag karriärsmässigt har en 5-årsplan på vart jag är då, yrke, boende och ekonomi. Sparar pengar för bostad, kommit in på min utbildning osv.. 
  • Äldre 27 Jun 20:25
    #32

    samma svar råkade komma x antal gånger.. teknologi.

    I alla fall, vi har hunnit prata lite under veckan. Jag ska inte betala hans körkort och han säger att han ska få ordning på sitt liv, toppen.

    Dock ska jag börja kolla lägenheter.. vi har en liten hund ihop. Måste förbereda mig känner jag.

    Sättet han talar till mig på när han blir upprörd är rätt standard och jag rätt trött på det! Det som är trist är att han genom ord inte förstår hur nära han är på att mista mig.. vill verkligen se ändring NU.

    Många av mina vänner säger råder mig att inte lämna relationen, att vi är så fina och lyckliga ihop, ja utåt sett. Ni som svarat i tråden tar del av en sida, men trots det en avgörande sida. Jag tackar er för all stöd ni ger mig.

    Problemet med min omgivning tycker det är "coolt och nyfiket" med en äldre kille, medans jag bara tänker "om ni bara visste hur det är hemma" 
    han är kärleksfull och respektfull men samtidigt o-ambitiös, arbetslös, äldre, ansvarslös.. i hans ålder hade jag velat ha en egen lägenhet, sparade pengar, ett yrke som jag utbildat mig till och vara beredd på att bilda familj...

  • Äldre 30 Jun 21:14
    #34

    Uppdatering:

    Har bråkat med honom hela veckan.. trodde han skulle vara ?snäll? nog att ge mig en ordentlig ursäkt men istället var han ute och festade (med mina pengar) och sa att han kommer med nattbussen hem. Sov jättedåligt hela natten för han kom ju aldrig hem! Då ringer jag till polisens omhändertagning (han hamnade i fyllecell 2 veckor sen) men då var han inte där.. jag va så pass orolig.. han hade åkt till Älvsjö och sovit hos någons väns kusin.. han förstår inte varför jag fortfarande är arg!

    Ska försöka prata med min mamma om att flytta hem. Vill först och främst att alla mina krediter blir avbetalda och sedan fortsätta mitt liv med att hitta egen lägenhet. Kan inte bara flytta någonstans Helle pga min hund vi har ihop..

  • Fri 16 Aug 2019 09:29
    #38
    +2

    UPPDATERING!

    Kvinnor, klocka och vackra har jag omgett mig av det senaste året och blir så glad av att läsa denna tråden igen. Ett år har gått sedan jag bröt mig fri och jag har faktiskt aldrig känt mig lyckligare i livet.

    Från djupet av mitt hjärta tack till er som skrivit och gett mig så goda råd och verkligen fått mig att inse verkligheten i problemen. 

    Man lever och man lär.

  • Sun 18 Aug 2019 11:22
    #47

    Har såklart bearbetat ett långt förhållande och var verkligen ledsen under en lång tid. Men jag kände också att en stor tyngd släppte ifrån mig. Kom ur min depression, en vilja till att leva har har inte haft på många år men nu är jag tacksam för varje dag. Jag har rest, träffat mycket vänner och investerat i mig själv. Mina vänner säger också att jag är annorlunda nu, på ett bättre sätt - för att jag mår bra igen. Jag har lärt mig att även om man älskar någon och gör allt för personen så ska man sätta sig själv först. Hur ska man ha en bra relation till någon när man inte mår bra av förhållandet? Man kan självfallet lösa mycket och mitt ex nudå, han hade kunnat ordna upp allt men han skyllde på mig och annat utan att ändra sig ett dugg. Tacksam ??

  • Mon 19 Aug 2019 09:54
    #49

    Kanske sista inlägget nu men kan berätta att hans race med ströjobb fortsatt.. Vi har haft kontakt från och till men allt mindre nu tack och lov. Senast fick jag en utskällning, det var mitt fel att han endast hade råd till att äta basmat och att jag var självisk som inte hjälpt honom (alltså tiden efter vi separerat) Lånade dock pengar till honom förra hösten men kommer inte få de tillbaka är jag säker på och det är rätt oviktigt, karman får göra sitt. Han gick på knä ett tag för att få mig tillbaka (vilket jag förstått att de flesta killar gör efter en separation) men jag var bestämd. Han insåg att lyxen till vardags att ha mig som skött allt fick hans ensamma vardag att kollapsa. 


    Kan tillägga att jag även besökt ett medium som gav mig nytt ljus för framtiden och lämna det som varit bakom. Om man nu tror på det övernaturliga/andliga guider så är det ett tips när man vill få bekräftat att man är på rätt spår i livet och går emot den framtid man vill ha.
Svar på tråden Min kille betalar inte..