• Anonym (Linnéa)

    Bör jag vara orolig att jag blivit smittad av någon könssjukdom

    Jag har haft oskyddat sex med en kille.

    Lite orolig är jag över könssjukdomar även om jag känner killen väl. Han säger att jag kan lita på honom...

    Är lite orolig för att jag blivit smittad eller så är det hjärnspöken.

    Jag känner lite irritation från underlivet i form som ?svampinfektion? sen har jag haft lite feber idag.

    Det var ca en vecka sedan vi hade sex.

    Är jag orolig i onödan?

  • Svar på tråden Bör jag vara orolig att jag blivit smittad av någon könssjukdom
  • Anonym (jj)

    Så snabbt smittar inte könssjukdomar.

    Svamp är inte någon könssjukdom och man får inte feber av det heller.

    Obehag från underlivet och lite feber kan vara urinvägsinfektion, vilket du kan ha fått om du badat ute mycket sista tiden och kanske är känslig för infektioner.

  • Anonym (Linnéa)
    Anonym (jj) skrev 2018-06-25 18:43:28 följande:

    Så snabbt smittar inte könssjukdomar.

    Svamp är inte någon könssjukdom och man får inte feber av det heller.

    Obehag från underlivet och lite feber kan vara urinvägsinfektion, vilket du kan ha fått om du badat ute mycket sista tiden och kanske är känslig för infektioner.


    Okej, tack för svar. Hoppas du har rätt.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Linnéa) skrev 2018-06-25 18:45:04 följande:

    Okej, tack för svar. Hoppas du har rätt.


    Men du bör gå och kolla dig i alla fall om du vill vara helt säker på att du inte har något
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Linnéa) skrev 2018-06-25 18:25:51 följande:

    Jag har haft oskyddat sex med en kille.

    Lite orolig är jag över könssjukdomar även om jag känner killen väl. Han säger att jag kan lita på honom...

    Är lite orolig för att jag blivit smittad eller så är det hjärnspöken.

    Jag känner lite irritation från underlivet i form som ?svampinfektion? sen har jag haft lite feber idag.

    Det var ca en vecka sedan vi hade sex.

    Är jag orolig i onödan?


  • Anonym (Klara)

    [quote=78829518][quote-nick]Anonym (Klara) skrev 2018-06-25 20:21:36 följande:[/quote-nick][/quote]

    När jag fick könsherpes så blev jag sjuk efter typ 2 dagar. Ont när jag kissade och influensa symptom.

  • Anonym (Linnéa)

    Någon som vet om man får provsvar på plats eller de skickar hem provsvaren?

  • Anonym (Klara)

    [quote=78829624][quote-nick]Anonym (Linnéa) skrev 2018-06-25 20:54:12 följande:[/quote-nick]Någon som vet om man får provsvar på plats eller de skickar hem provsvaren?[/quot

    Det skickas hem å till 1177 mina sidor.

  • Anonym (Nope!)
    Anonym (Linnéa) skrev 2018-06-25 20:54:12 följande:

    Någon som vet om man får provsvar på plats eller de skickar hem provsvaren?


    Nää, de publiceras på Expressen o Aftonbladets hemsidor.  Så brukar det vara...hände en kompis till mig ...
  • Anonym (Linnéa)
    Anonym (Nope!) skrev 2018-06-25 21:24:48 följande:

    Nää, de publiceras på Expressen o Aftonbladets hemsidor.  Så brukar det vara...hände en kompis till mig ...


    Onödig kommentar
  • Anonym (Nope!)

    På en fråga som borde ställts på en klinik istället för på ett "Kalle Anka forum" kan man tycka ....

  • Cunnilingus18
    Anonym (Linnéa) skrev 2018-06-25 18:25:51 följande:

    Jag har haft oskyddat sex med en kille.

    Lite orolig är jag över könssjukdomar även om jag känner killen väl. Han säger att jag kan lita på honom...

    Är lite orolig för att jag blivit smittad eller så är det hjärnspöken.

    Jag känner lite irritation från underlivet i form som ?svampinfektion? sen har jag haft lite feber idag.

    Det var ca en vecka sedan vi hade sex.

    Är jag orolig i onödan?


    Det är säkert ingen fara. Du kan idag testa dig på nätet helt anonymt och väldigt smidigt. Tror du kan googla på klamydia.se. Tror du kan göra test för både klamydia och gonnore numera, fast inte helt säker?

    Men att du känner obalans och irritation i underlivet kan bero på att du fått rubbad bakterieflora i underlivet pga sexet du hade fast kan likaväl bero på att du badat ute osv..Tänker man på det så kliar det extra mycket också, ganska klassiskt för placebo :)
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Linnéa) skrev 2018-06-25 20:54:12 följande:

    Någon som vet om man får provsvar på plats eller de skickar hem provsvaren?


    Mig ringde dem när jag blev smittad av klamydia , det tog ungefär 5 arbets dagar
  • Anonym (H)
    Anonym (jj) skrev 2018-06-25 18:43:28 följande:
    Så snabbt smittar inte könssjukdomar.

    Svamp är inte någon könssjukdom och man får inte feber av det heller.

    Obehag från underlivet och lite feber kan vara urinvägsinfektion, vilket du kan ha fått om du badat ute mycket sista tiden och kanske är känslig för infektioner.
    Håller med
Svar på tråden Bör jag vara orolig att jag blivit smittad av någon könssjukdom