• Anonym (Tånår­ing)
    Äldre 25 Jun 20:44
    7535 visningar
    4 svar
    +1
    4
    7535

    Mensvärken håller mig vaken!

    På senaste tiden har jag haft problem med mensvärk när jag ska sova och pågrund av smärtan har jag inte kunnat sova. Det går att koppla bort på dan när jag är distraherad. Det går dock inte att koppla när jag ligger där i sägen och försöker sova. Då är det de ända jag kan tänka på. Igår kväll låg jag tillexempel uppe till fyra på morgonen utan att kunna sova. Jag behöver verkligen tips på vad jag kan göra förutom att ta värktabletter!

  • Svar på tråden Mensvärken håller mig vaken!
  • Äldre 25 Jun 20:46
    #1
    +1

    En värmedyna brukade hjälpa mig när jag hade mens (är gravid nu så därför säger jag hade). Jag hade en sjuk mensvärk emellanåt i ryggen så la värmedynan bakom ryggen när jag låg ner. Jag hade en sån som gick på el men om du har en vetekudde eller liknande så skulle det funka lika bra. 

  • Anonym (Tånår­ing) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 19:54
    #2

    Provade att använda en värmekudde och det funkade ganska bra hade dock fortfarande svårt att sova men låg inte uppe hela natten iallafall tack för tipset.

  • Äldre 27 Jun 06:24
    #3
    Anonym (Tånåring) skrev 2018-06-26 19:54:50 följande:

    Provade att använda en värmekudde och det funkade ganska bra hade dock fortfarande svårt att sova men låg inte uppe hela natten iallafall tack för tipset.


    Ingen fara! :) 
  • Anonym (Jo)
    Äldre 28 Jun 15:36
    #4
    Corneliass skrev 2018-06-25 20:46:27 följande:
    En värmedyna brukade hjälpa mig när jag hade mens (är gravid nu så därför säger jag hade). Jag hade en sjuk mensvärk emellanåt i ryggen så la värmedynan bakom ryggen när jag låg ner. Jag hade en sån som gick på el men om du har en vetekudde eller liknande så skulle det funka lika bra. 
    Samma här.
Svar på tråden Mensvärken håller mig vaken!