Att sukta efter plusset som ung
Jag skulle ge dig rådet att sluta håll koll på mens, ägglossning och ältest, ha sex när lusten faller på och passa på att göra saker och ha kul. Tänk inte på att något kanske är fel utan släpp alla tankar och bara lev så kommer det nog gå av sig själv!
Förstår absolut din längtan trots din unga ålder, jag har själv längtat efter att bli mamma ända sen jag var bara några år gammal. Det viktigaste skulle jag säga att du och din fästman ser likadant på uppfostran och samarbete. Jag har en vän som fick barn och hon trodde de var överens men hon har i princip varit ensamstående sen hon fick barnet. Han tar inga nätter, morgnar, ingenting för han blir för trött.
Jag är själv ung och försöker bli gravid med min fästman, vi är 24 och 25 och kommer börja med en fertilitetsutredning nästa vecka för vi har försökt sedan november 2016.
Jag skulle råda dig att gå ut gymnasiet och kanske resa lite, skaffa ett stabilt boende innan du skaffar barn för sånt blir svårare efter du har fått barn. Försök att tänka att det gör inget om det tar några år innan du blir gravid för du hinner få mycket stabilitet och pengar sparade tills du får barn! Sedan om det är något problem med er fertilitet kan ni få hjälp med en utredning efter du blivit myndig.
Lycka till!