• Mom2be262

    Kjol/kläder för att dölja ”mammamage”?

    Vad ska man ha för form på kjolar för att dölja magen? Tycker alla gör att man ser större ut... samma med tröjor etc? Tips någpn? Med / utan resår etc?

  • Svar på tråden Kjol/kläder för att dölja ”mammamage”?
  • Mom2be262
    Anonym (.) skrev 2018-06-30 21:14:31 följande:

    Varför dölja den?


    Trivs inte med den... är stolt över min bebis men inte magens utseende...
  • Anonym (.)
    Mom2be262 skrev 2018-06-30 21:17:36 följande:

    Trivs inte med den... är stolt över min bebis men inte magens utseende...


    Antar att du är gravid nu eller har du varit det nyligen och har kvar mage?
  • Mom2be262
    Anonym (.) skrev 2018-06-30 21:19:51 följande:

    Antar att du är gravid nu eller har du varit det nyligen och har kvar mage?


    Är inte gravid längre, bebisen är 2 månader. Vet att det är kort tid men vill dölja magen
  • Anonym (Trees)

    Ett tips som jag kör med än idag även fast jag inte fött barn det senaste är: klipp av ett par gamla nylonstrumpbyxor till halva låret. Dom är ofta höga i midjan oxh håller både mage och rumpa på plats, plus att man inte känner sig så ?naken? i klänning/kjol. Dessutom klibbar inte låren ihop plus att det är tunnare än vanliga som man kn köpa som är i bomull :)

  • Mom2be262
    Anonym (Trees) skrev 2018-06-30 21:43:25 följande:

    Ett tips som jag kör med än idag även fast jag inte fött barn det senaste är: klipp av ett par gamla nylonstrumpbyxor till halva låret. Dom är ofta höga i midjan oxh håller både mage och rumpa på plats, plus att man inte känner sig så ?naken? i klänning/kjol. Dessutom klibbar inte låren ihop plus att det är tunnare än vanliga som man kn köpa som är i bomull :)


    I know! Supertips! Hatar klibbiga lår :) däremot blir min mage Rundare istället för plattare... ser gravid ut igen
  • Anonym (Trees)
    Mom2be262 skrev 2018-06-30 22:13:55 följande:

    I know! Supertips! Hatar klibbiga lår :) däremot blir min mage Rundare istället för plattare... ser gravid ut igen


    Hmm... Shape-up/in?? Eller såna som suger in mindre kanske är bättre... vet hur det är med magen, sätter man sig ner så har man plötsligt tre :p
  • Mom2be262
    Anonym (Trees) skrev 2018-06-30 22:40:51 följande:

    Hmm... Shape-up/in?? Eller såna som suger in mindre kanske är bättre... vet hur det är med magen, sätter man sig ner så har man plötsligt tre :p


    Ja exakt så är det! Shape up och liknande funkar dessvärre inte för de gör bara magen rundare
  • Anonym (Inga82)

    Off topic, men jag tycker inte du ska försöka dölja magen. Vem bryr sig om din mage, liksom?

  • Mom2be262
    Anonym (Inga82) skrev 2018-07-01 18:23:29 följande:

    Off topic, men jag tycker inte du ska försöka dölja magen. Vem bryr sig om din mage, liksom?


    Jag, liksom? :)

    Har hittat fina kjolar som trollar bort magen nu, tack!
  • Anonym (Inga82)
    Mom2be262 skrev 2018-07-01 18:49:01 följande:
    Jag, liksom? :)
    Jag förstår att du känner så. Själv övar jag att tänka annorlunda, mår bra av det och vill därför gärna tipsa andra.
  • Anonym (vill också)
    Mom2be262 skrev 2018-07-01 18:49:01 följande:

    Jag, liksom? :)

    Har hittat fina kjolar som trollar bort magen nu, tack!


    var hittade du dem? :) vill själv ha
Svar på tråden Kjol/kläder för att dölja ”mammamage”?