• Anonym (Guris­)
    Äldre 3 Jul 19:56
    43895 visningar
    66 svar
    66
    43895

    Cymbalta - erfarenheter?

    Någon som äter cymbalta?

    Lider av sån fruktansvärd ångest och ska ev testa denna.

    Npgon som kan dela med sig av erfarenheter?

  • Svar på tråden Cymbalta - erfarenheter?
  • Anonym (ujn)
    Äldre 7 Jul 20:10
    #21
    Anonym (Guris) skrev 2018-07-06 20:55:54 följande:
    Ja alla reagerar ju olika....

    Hade hoppats på att få höra lite positiva erfarenheter...
    Ja som jag skrev förut har den fungerat utmärkt på mig, mår jättebra! Men det går alltid att hitta några som mått skit av den (som med många andra läkemedel), tycker inte du ska låta dig avskräckas av det. Som nån annan skrev. 

    På det stora hela finns det ju faktiskt många som har blivit väldigt hjälpta av den, så give it a try liksom. 
  • Anonym (Guris­) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 08:06
    #22
    Anonym (ujn) skrev 2018-07-07 20:10:41 följande:

    Ja som jag skrev förut har den fungerat utmärkt på mig, mår jättebra! Men det går alltid att hitta några som mått skit av den (som med många andra läkemedel), tycker inte du ska låta dig avskräckas av det. Som nån annan skrev. 

    På det stora hela finns det ju faktiskt många som har blivit väldigt hjälpta av den, så give it a try liksom. 


    Ska absolut ge dom en chans :)
  • Anonym (Guris­) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 21:30
    #23

    Läste nån stans att de inte behöver ge samma ångest-stegring vid insättning som med andra ad-med.

    Någon som vet?

  • Äldre 20 Jul 21:47
    #24
    Anonym (Guris) skrev 2018-07-07 08:01:41 följande:

    Vi kanske kan följas åt :)


    Javisst kan vi göra det. Har tagit dem nu ett par veckor o märker inte så stor skillnad ännu. Däremot biverkningar som huvudvärk o illamående. Idag fick jag ont i magen oxå vilket jag tror beror på dem. Hur har det gått för dig?
  • Äldre 20 Jul 21:47
    #25
    Anonym (Guris) skrev 2018-07-07 08:01:41 följande:

    Vi kanske kan följas åt :)


    Javisst kan vi göra det. Har tagit dem nu ett par veckor o märker inte så stor skillnad ännu. Däremot biverkningar som huvudvärk o illamående. Idag fick jag ont i magen oxå vilket jag tror beror på dem. Hur har det gått för dig?
  • Anonym (Guris­) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 22:18
    #26
    Lena74 skrev 2018-07-20 21:47:13 följande:

    Javisst kan vi göra det. Har tagit dem nu ett par veckor o märker inte så stor skillnad ännu. Däremot biverkningar som huvudvärk o illamående. Idag fick jag ont i magen oxå vilket jag tror beror på dem. Hur har det gått för dig?


    Tog beslutet att inte börja med dom... ska troligtvis testa neuroleptika mot min ångest.
  • Anonym (Erfar­en)
    Äldre 21 Jul 00:27
    #27

    Cymbalta gav mig livet tillbaka. Eller jag kände mig egentligen mera som mig själv än jag gjort tidigare i hela mitt liv. Jag klarar mig ofta på minimala doser (30mg) men nu har jag ätit 60mg länge. Lite yrsel och minskad aptit i början samt om jag glömmer ta medicinen ett par dagar och sen tar igen. Knappt några biverkningar. Aldrig blivit värre i början heller. Passar helt klart min kropp och knopp. Haft en jävla tur!

    Kan du ta värkmedicin med kodein? Isåfall kan det vara större chans att cymbalta/duloxetin också passar, skulle jag tro. För mig ger de knappt några biverkningar men gör det de ska.

  • Anonym (Guris­) Trådstartaren
    Äldre 26 Jul 21:36
    #28
    Lena74 skrev 2018-07-20 21:47:13 följande:

    Javisst kan vi göra det. Har tagit dem nu ett par veckor o märker inte så stor skillnad ännu. Däremot biverkningar som huvudvärk o illamående. Idag fick jag ont i magen oxå vilket jag tror beror på dem. Hur har det gått för dig?


    Vilken dos tar du nu?

    Rapportera gärna hur det går :)
  • Anonym (Guris­) Trådstartaren
    Äldre 26 Jul 21:37
    #29
    Anonym (Erfaren) skrev 2018-07-21 00:27:13 följande:

    Cymbalta gav mig livet tillbaka. Eller jag kände mig egentligen mera som mig själv än jag gjort tidigare i hela mitt liv. Jag klarar mig ofta på minimala doser (30mg) men nu har jag ätit 60mg länge. Lite yrsel och minskad aptit i början samt om jag glömmer ta medicinen ett par dagar och sen tar igen. Knappt några biverkningar. Aldrig blivit värre i början heller. Passar helt klart min kropp och knopp. Haft en jävla tur!

    Kan du ta värkmedicin med kodein? Isåfall kan det vara större chans att cymbalta/duloxetin också passar, skulle jag tro. För mig ger de knappt några biverkningar men gör det de ska.


    Vad äter du dem för?
  • Anonym (Erfar­en)
    Äldre 26 Jul 23:49
    #30
    Anonym (Guris) skrev 2018-07-26 21:37:19 följande:

    Vad äter du dem för?


    Kronisk depression och GAD
Svar på tråden Cymbalta - erfarenheter?