• hanna98

    Bakteriell vaginos, bota med väteperoxid?

    Hej!

    Har problem med bakteriell vaginos och har haft det i ca ett halvår. Har besökt både privata gynekologer och dom på vårdcentralen, men alla har gett mig antibiotika men det har ALDRIG hjälpt. Får alltid tillbaka det. Efter varje behandling har jag använt produkter med mjölksyrebakterier i också för att få de goda bakterierna tillbaka, men ändå försvinner den inte! Känns som det aldrig ska försvinna. Har nog haft det längre, ända sedan jag var liten då mina flytningar alltid varit som de ska vara när man har bv.. så är rädd att jag alltid kommer ha det pga det.

    Har läst om vissa som testat väteperoxid? Mejlade en gynekolog om det men hon svarade att hon inte hittade några studier om det, men att även 3% är frätande och kan förstöra slemhinnorna. Så någon som har erfarenhet så jag vågar testa? Har läst om de som blivit botade helt och hållet..

  • Svar på tråden Bakteriell vaginos, bota med väteperoxid?
  • hanna98

    Nej, men har testat lactal och det är väl nästan samma sak? Har även köpt hem ecovag nu som jag ska ta nu efter denna kuren.

  • Anonym (gel)

    Ne, inte riktigt. När jag inte träffade min sambo fick jag vaginos och det luktade ta mig f*n bara någon timme på flera meters håll. Rikgit illa då. Lite mer än tv å år gick jag så och gjorde säkert 4 antibiotikabehandlingar, en gång med både mig och min partner. Lactal och lite annat från apoteket , inget hjälpte. Men så kom den där gelen ut och jag provade. Sprutade upp 2 gånger om dagen i en vecka (hade binda), alltid efter sex och så gjorde jag sedan några gånger i veckan än var det borta. Var alltid noga med gelen efter sex då det rubbar balansen. Nu har jag inget, men har alltid gelen med ifall, den hjälper direkt. Iaf för mig.

  • Anonym (V)

    Jag har oxå haft problem med bv. Hållt på med en massa produkter. Det som hjälpt mest är att bara tvätta med vatten och sen intimolja. Peppar peppar.

  • Anonym (Tips)

    Gå in och läs i tråden vi som snart är gravida efter utredning i Aten. Där pratar en del om mensblodtest son de skickar till Aten och där det visar sig att de har bakterier som man ej hittat på vanlig undersökning hos gyn. Lång antibiotikabehandling av personen och ev partner behövs. Skriv in frågan där så kanske du kan få hjälp.

Svar på tråden Bakteriell vaginos, bota med väteperoxid?