Inlägg från: EnsamSingelpappa |Visa alla inlägg
  • EnsamSingelpappa

Otrohet

Men alltså.

Jag blir lite ledsen med alla som ska säga åt folk hur dem ska vara eller inte vara.

Någonstans ska väl människor med olika problem få ventilera sig lite. Och håller man inte med om vad personen gör så kanske man bara ska gå vidare till nästa ämne eller diskussionstråd.

Om TS frågar efter tips, eller ideer i något sammanhang, och om denne visar respekt så varför kan inte alla andra visa respekt för denne?

Varför är det så svårt i samhället att visa respekt för andra, mina problem kan vara viktiga för mig, men helt micro stora för någon annan. Är det då rätt av den andra att se ner på mina problem eller besvär?

Jag beklagar verkligen att vi inte bara kan vara sams, med allt skit som händer i världen hela tiden. Kan vi inte bara respektera varandra lite mer?

• EnsamSingelpappa
    Anonym (Konstig) skrev 2018-07-12 17:21:24 följande:
    Det är så man för en dialog..

Men jaa

Såklart ska man föra en dialog. Självklart.

Men jag skulle önska att om en person, vem som helst, öppnar en diskussion om ett visst ämne. Så kan väl diskussionen fortlöpa inom parametrarna av den diskussionen som den som öppnade det hela?

Om jag vill ha en diskussion om otrohet i allmänhet så visst, förklara för mig varför det är bra/negativt och andra åsikter.

Men om jag frågar efter något annat så uppskattar jag svar på en viss av mina frågor, och tips osv.

Jag menar verkligen inget illa. Vill bara att man ska respektera varandra lite mer i samhället än vad vi gör.

Jag har gått igenom mycket tuffa tider, väldigt tuffa tider med min separation osv. Har lärt mig så mycket om mänskliga relationer och hur man ska hantera andra människor på ett helt annat sätt. Och det är jag förvisso tacksam för att det ändå kommit något galet minimalt positivt ur mitt kaos i livet.

Svar på tråden Otrohet