Inlägg från: NiMi12 |Visa alla inlägg
  • NiMi12

Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven

Illa

Varför:

För att jag är kvinna

För att jag besitter känslan empati

För att jag avskyr deras ideologi. Ideologin är grunden till allt.

För att jag vill inte att en bunke (inte alla men många) människor med kriminellt förflutet, känns otryggt.

För att de vill ha vinster i välfärden

För att de röstade emot sänkt skatt för pensionärer

För att de är för sambeskattning

Jag kan fortsätta men väljer att stoppa här så det inte blir ett för långt inlägg :)

• NiMi12
    Pizza77 skrev 2018-07-11 16:10:08 följande:

Min röst faller på SD i höstens val. Anledningen är enkel, SD strävar efter ett samhälle byggt på gemenskap, trygghet och tillit, och en långsiktigt hållbar utveckling i Sverige.

Gemenskap? Där de gör skillnad på män och kvinnor? Sambeskattningen tex. I dagsläget tjänar kvinnor fortfarande mindre än männen. Gissa vem som då går vinnande ur en sambeskattning...just det, männen.

Jag ser ingen gemenskap i det.

Trygghet? trygghet på jobbet är de ju inte heller för eftersom de röstar mot nollvision inom dödsolycker på arbetet. Arbetsmiljöarbetet drabbas. Det är väl ingen trygghet?

Tillit? Har du missat alla de riksdagsledamöter som under den här mandatperioden har blivit dömda för brott. Ger det tillit?

Nä, läs på och se den stora bilden först.
  • NiMi12
    tobbe01 skrev 2018-07-11 16:51:34 följande:

Om en manlig och kvinnlig sjuksköterska jobbar jämsides.....har han då mer betalt?

Du missförstår mig, män har oftare ett högre betalt arbete. Inte att de skulle ha samma typ av arbete.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven