Inlägg från: Anonym (tidiga livsläxor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tidiga livsläxor)

Min kk vill göra abort.

Tråkig situation men det är ett barn och ingen ökenråtta. Det kommer att kräva mycket tid och pengar av dig i 20 år och du blir då länkad till den här kvinnan under samma tid och t.o.m. längre.

Jag gjorde en tidig abort när jag var 20 för killen jag var med då ville inte ha barn än och jag var mitt i min utbildning. Och ärligt talat tyckte jag inte han var tillräckligt smart för att få föröka sig med mig heller, jag gjorde slut efter aborten.

Eftersom ni är äldre blir det svårare, ni står på tröskeln av att börja fundera på familj, och borde ha jobb så att det inte är ekonomiskt omöjligt.

Vill du verkligen ha barn med just den här kvinnan, eller börjar du bara fundera på barn generellt? Jag tror det är viktigt att du förklarar vilken roll hon spelar (och kommer att spela) i ditt liv om du ska ha en chans att få henne att lyssna. Kanske tycker hon att du är för omogen, har för trista kompisar, för knäpp familj, för liten bostad eller för dåliga karriärperspektiv för att få sprida dina gener och då är det så det är.

Men oavsett hur hon gör så räkna med att detta sätter igång en massa tankar hos henne efteråt. Det är stor risk att hon "vaknar upp" och du förlorar henne efter aborten även om du inte var negativ till barnet, för hon kommer dels att förknippa dig med obehaget och dels troligen själv känna lite skuld. Och om hon kommer på att hon faktiskt vill ha barn snart och du inte dög så kommer hon klart att lägga sin energi på att hitta rätt man istället.

(Och just därför hade jag personligen aldrig skaffat mig en KK-relation)

Svar på tråden Min kk vill göra abort.