• Anonym (Jagso­mejag)
    Äldre 11 Jul 19:22
    10693 visningar
    16 svar
    16
    10693

    Smittar han hela tiden?

    Hej! Jag har nyligen träffat en kille en del, vi pratat i telefon hela tiden och när vi väl ses så känns allt bra. Men han berättade för någon timma sen bara att han har herpes, mellan benen alltså. Och jag vet inte hur jag ska gå till väga nu. Jag tycker ju om honom. Men vill inte bli smittad då jag inte har något alls sen tidigare, är väldigt rädd. Han säger att ingen av hans tidigare tjejer blivit smittad och att han enbart haft sex när inga utbrott är påväg eller där. Jag är så kluven nu, jag tycker om honom så, men är han värd risken?

    Har ni erfarenheter av sex med herpes? Hjälp mig isåfall snälla. Detta är nästan helt nytt för mig, har läst lite på Google men blir galen av det. Finns det någon ?säker period? att ha sex på med en herpessmittad? Går det med kondom? Hur fan gör man? Mvh ledsen tjej

  • Svar på tråden Smittar han hela tiden?
  • Anonym (Jagso­mejag) Trådstartaren
    Äldre 11 Jul 19:26
    #1

    Och hur funkar avsugningar? Kan jag ge honom det eller smittas det då till min mun?

  • Anonym (.)
    Äldre 11 Jul 19:43
    #2

    Jag har herpes. Har dock inga utbrott sedan typ 15år. Men det tog ungefär 2 veckor från det att jag hade sex första gången tills min nuvarande tjej hade fått det.

    Men läs på om herpes, kolla ungefär hur många % av befolkningen som har det så kan du ju fundera på vilka risker du tar med andra killar. Extremt många vet inte om att de bär på herpes, eller så säger de inget om det. Värt att tänka på innan du dumpar honom...

  • Anonym (A.)
    Äldre 11 Jul 20:15
    #3
    Anonym (.) skrev 2018-07-11 19:43:17 följande:

    Jag har herpes. Har dock inga utbrott sedan typ 15år. Men det tog ungefär 2 veckor från det att jag hade sex första gången tills min nuvarande tjej hade fått det.

    Men läs på om herpes, kolla ungefär hur många % av befolkningen som har det så kan du ju fundera på vilka risker du tar med andra killar. Extremt många vet inte om att de bär på herpes, eller så säger de inget om det. Värt att tänka på innan du dumpar honom...


    Ja, och att han hade modet att tala om det, är ett stort plus till honom.
  • Anonym (Jagso­mejag) Trådstartaren
    Äldre 11 Jul 20:29
    #4

    Är jättetacksam att han berättade det och att ni svarat så bra. Men kan jag röra honom? Och kan jag kyssa honom vanligt på munnen? Han har ju bara down there men ändå bäst att kolla om någon vet.

  • Anonym (Iris)
    Äldre 11 Jul 21:48
    #5

    Oj vad tråkigt! Förstår att du blir tveksam:( Jag fick det av en kk som haft förkylningsherpes precis i anslutning till vår träff. Jag fick mina i underlivet eftersom han vi haft en del oralsex. Tydligen var det ändå så den goda varianten och inte könsherpes enligt proverna.

    Kände det redan nästa dag att något var fel. trodde skavsår och svamp men fick vidriga blåsor som fylldes med vätska och sprack som gjorde nåt så sjukt ont i hela underlivet speciellt runt slidöppningen. Kunde knappt varken sitta eller gå, och gjorde sittbad med kamomillvatten och baddade med aloe vera vilket lindrade. Hann tyvärr aldrig påbörja Herpes medicinen i tid  Vaclovir. Man måste visst ta den 24 tim efter utbrottet för att det ska vara verksamt. Sen har jag haft det en gång till men bara ett litet utbrott.

    Om du frågar mig om jag ångrar mig så var det ju surt som fan att drabbas av något jag nu kan smitta andra med men det sägs att det första utbrottet är det allra värsta,  sen brukar det bli lindrigare. Men vissa tjejer får det fort de har mens eller minsta stress i kroppen-

    När det kommit sex har jag haft kondom och inte sagt det heller eftersom jag inte haft utbrott på så länge och enligt gynekologen är det svårt att säga exakt vem som smittade en eftersom det kan ligga latent i kroppen, Vissa får aldrig det fast det bör smittan. Skum sjukdom.. Men herpes kan smitta överallt där man har slemhinnor så akta dig för kyssar och oralsex om han har haft utbrott nyligen det och du bestämmer dig för att han är värt det:) Skippa oralsex om du är nyrakad, lättare att det tar sig in i kroppen då.

  • Anonym (R)
    Äldre 11 Jul 22:02
    #6

    Jag har munherpes. Haft två utbrott sen jag fick det för typ 10år sedan. Första utbrottet var störst. I vintras fick jag en blåsa som läkte på två veckor. Ingen av mina partners har blivit smittade av det. Så jag tror bara att när man har ett utbrott ska man undvika pussar och sex så är det ingen fara:)

  • Anonym (J)
    Äldre 11 Jul 22:14
    #7

    Min bästa kompis är sambo med en snubbe som har herpes. Jag är ganska säker på att hon inte har fått hans herpes.. Det verkar gå bra för dem. De undviker bara att ha sex när han har ett utbrott/begynnande utbrott. :)

  • Anonym (Bra materi­al)
    Äldre 11 Jul 23:28
    #8

    Jag fick herpes av min sambo. Han visste inte att han bar på det, och hade inte utbrott. Fick det ca 2 månader efter att vi börjat ses (10 år sedan). Han trodde nästan jag varit otrogen.

    Det är herpesvaccin på väg. Men det går nog flera år. Det kommer kunna ?bota? även oss som redan bär på det sägs det. Jag längtar! Jag får utbrott när jag är under stor press samtidigt som jag har förkylning i kroppen.

    Men denna killen du träffar - extremt bra av honom och modigt, att han berättar för dig.

    Kör kondom, och fortsätt ses och se om han är den rätta :)

    Tycker han låter som bra pojkvänsmaterial som berättar för dig nu.

    Om han äter virushämmande så kan det motverka smitta om ni skulle ha oskyddat.

    Jag käkade det i flera månader efter mitt första utbrott för att slippa utbrott, men läkaren sa att det nedsatte smittorisken också.

    Kyss honom massor, är det genital herpes, så sitter det där (om han aldrig haft utbrott vid munnen). Och att han utför oralsex på dig är ok, en gör du motsatt på honom, kan du bli smittad.

    Dejta på och så skyndar de på med vaccinet hoppas vi!

  • Anonym (333)
    Äldre 11 Jul 23:34
    #9

    Bra att han berättade! Vet hur svårt det var att berätta för min nuvarande sambo när vi började dejta. Han trodde dock ja skulle göra slut, haha, så han blev lättad när det "bara var" herpes.

    Jag blev smittad av min dåvarande pojkvän för snart 7 år sen. Han sa inget, o när jag fick det så skyllde han ifrån sig, aset.

    Jag o min sambo har vart ihop i 6år snart och han har inte blivit smittad. Har jag känningar så säger jag det o vi har inget slags sex. Vi använde alltid kondom första åren, tills vi började vilja ha barn osv. Men han har som sagt inte blivit smittad efter vi började oskyddat heller. Har två barn på 2. 5 och nyfödd.

    Man kan smittas även fast man inte ha utslag, och första utbrottet var rent ut sagt överjävligt. Men givetvis tycker jag du ska ge honom en ärlig chans, men använd kondom :)

  • Anonym (333)
    Äldre 11 Jul 23:35
    #10

    Bra att han berättade! Vet hur svårt det var att berätta för min nuvarande sambo när vi började dejta. Han trodde dock ja skulle göra slut, haha, så han blev lättad när det "bara var" herpes.

    Jag blev smittad av min dåvarande pojkvän för snart 7 år sen. Han sa inget, o när jag fick det så skyllde han ifrån sig, aset.

    Jag o min sambo har vart ihop i 6år snart och han har inte blivit smittad. Har jag känningar så säger jag det o vi har inget slags sex. Vi använde alltid kondom första åren, tills vi började vilja ha barn osv. Men han har som sagt inte blivit smittad efter vi började oskyddat heller. Har två barn på 2. 5 och nyfödd.

    Man kan smittas även fast man inte ha utslag, och första utbrottet var rent ut sagt överjävligt. Men givetvis tycker jag du ska ge honom en ärlig chans, men använd kondom :)

  • Anonym (Jagso­mejag) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 00:16
    #11

    Ja han berättade frivilligt också. För att han ville vara ärlig med mig. Men jag är så okunnig inom detta så jag blir jätterädd av att veta det. Kan jag inte kyssa honom heller om han har blåsor osv mellan benen? För i ansiktet, runt munnen har han ingenting vad jag sett.. eller är det inga kyssar alls när han har fått utbrott TROTS att det inte är utbrott på munnen?

    Det är det viktigaste nu hahaha. Jag har inte vågat kyssa honom alls än.. feg som jag är. Och nu blir jag ännu mer rädd..

    Tack för många och förstående svar! Det uppskattas!

  • Anonym (Bra materi­al)
    Äldre 12 Jul 06:08
    #12
    Anonym (Jagsomejag) skrev 2018-07-12 00:16:37 följande:

    Ja han berättade frivilligt också. För att han ville vara ärlig med mig. Men jag är så okunnig inom detta så jag blir jätterädd av att veta det. Kan jag inte kyssa honom heller om han har blåsor osv mellan benen? För i ansiktet, runt munnen har han ingenting vad jag sett.. eller är det inga kyssar alls när han har fått utbrott TROTS att det inte är utbrott på munnen?

    Det är det viktigaste nu hahaha. Jag har inte vågat kyssa honom alls än.. feg som jag är. Och nu blir jag ännu mer rädd..

    Tack för många och förstående svar! Det uppskattas!


    Tyckte jag skrev att du kan kyssa honom.
  • Anonym (Bra materi­al)
    Äldre 12 Jul 06:09
    #13
    Anonym (Jagsomejag) skrev 2018-07-12 00:16:37 följande:

    Ja han berättade frivilligt också. För att han ville vara ärlig med mig. Men jag är så okunnig inom detta så jag blir jätterädd av att veta det. Kan jag inte kyssa honom heller om han har blåsor osv mellan benen? För i ansiktet, runt munnen har han ingenting vad jag sett.. eller är det inga kyssar alls när han har fått utbrott TROTS att det inte är utbrott på munnen?

    Det är det viktigaste nu hahaha. Jag har inte vågat kyssa honom alls än.. feg som jag är. Och nu blir jag ännu mer rädd..

    Tack för många och förstående svar! Det uppskattas!


    Tyckte jag skrev att du kan kyssa honom.
  • Anonym (Jagso­mejag) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 16:37
    #14

    Såg nu att det var okej. Missade den texten. Okej då tackar jag för alla svar!

  • Anonym (Hm)
    Äldre 12 Jul 18:45
    #15
    Anonym (333) skrev 2018-07-11 23:34:40 följande:
    Bra att han berättade! Vet hur svårt det var att berätta för min nuvarande sambo när vi började dejta. Han trodde dock ja skulle göra slut, haha, så han blev lättad när det "bara var" herpes.

    Jag blev smittad av min dåvarande pojkvän för snart 7 år sen. Han sa inget, o när jag fick det så skyllde han ifrån sig, aset.

    Jag o min sambo har vart ihop i 6år snart och han har inte blivit smittad. Har jag känningar så säger jag det o vi har inget slags sex. Vi använde alltid kondom första åren, tills vi började vilja ha barn osv. Men han har som sagt inte blivit smittad efter vi började oskyddat heller. Har två barn på 2. 5 och nyfödd.

    Man kan smittas även fast man inte ha utslag, och första utbrottet var rent ut sagt överjävligt. Men givetvis tycker jag du ska ge honom en ärlig chans, men använd kondom :)
    Håller med
  • Äldre 23 Jul 12:00
    #16

    Jag har herpes typ 2, vill du inte fortsätta träffa killen så kan du ge honom till mig. ;) skämt å sido.

    Jag har haft detta i 6 år, haft 2 förhållanden och ingen var blivit smittad. Ett tips jag kan ge är att inte ha sex när immunförsvaret är svagt.

Svar på tråden Smittar han hela tiden?