• Anonym (Rädd)
    Äldre 12 Jul 19:59
    4909 visningar
    25 svar
    25
    4909

    Detta är obehagligt! Vågar ej gå ut själv

    Det hände en jättesjuk grej idag när jag satt i bussen på väg hem. Det satt en kille en bit ifrån mig i bussen som hoppade av vid samma busshållplats som mig. När vi hoppat av så började den killen prata med mig och fråga massa saker. Han frågade om jag också bodde på detta ställe (bor i en liten by/samhälle) jag sa att jag gjorde det och han fortsatte fråga och ville veta exakt på vilken gata jag bor och om jag bodde själv, om jag hade Snapchat och frågade om mitt mobilnummer . Jag trodde att han normalt skulle ta för givet att jag har sambo eftersom att jag är höggravid men det gjorde han tydligen inte. Jag sa att jag bor med min pojkvän och han frågade om jag ville följa med honom hem. Jag tycker detta va riktigt obehagligt eftersom att jag är höggravid och vem frågar eller raggar ens på en höggravid kvinna som dom inte känner?! Är livrädd för att gå ut nu eftersom byn är väldigt liten och jag tror att han bor ganska nära mig. Är rädd för att bli våldtagen och jag känner ingen här då jag är relativt nyinflyttad och bor inte med barnets pappa och närmaste polisstation ligger 1,5 timme bort. Vad ska Jag göra?!!

  • Svar på tråden Detta är obehagligt! Vågar ej gå ut själv
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 20:08
    #2
    Pope Joan II skrev 2018-07-12 20:03:29 följande:

    Om byn är väldigt liten så antar jag att det bor andra lika nära dig som den där mannen kanske gör, vilket väl i sin tur borde göra dig tryggare. 


    Jo men det är inte mycket folk som brukar synas ute och det finns i princip bara villor i byn så då får man ju springa in i någons trädgård och ringa på dörren om det skulle hända något om ingen skulle vara utomhus. Det nästan aldrig någon ute
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 20:19
    #5
    Pope Joan II skrev 2018-07-12 20:12:12 följande:

    Det går nog bra ska du se, alla udda människor begår ju trots allt inte våldtäkter. Håller du dig där det finns folk runt omkring dig tills du känner dig tryggare igen så räcker säkert. Han verkar ju inte ha uppträtt hotfullt vad jag förstår? 


    Han var inte speciellt udda, har varit med om det många ggr förut att okända killar frågat om nummer m.m men då har det ju varit när jag inte varit gravid. Men höggravid! Och han ville att jag skulle följa med honom hem dessutom. Där ringer en varningsklocka för jag vet att såna killar som jag träffat och som frågat så förut har bara varit ute efter en sak.
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 20:22
    #6
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-12 20:17:53 följande:

    Gud vad obehagligt! Var försiktig. Något är ju definitivt fel om han raggar på dig då du är höggravid och fortsätter då du berättar att du har sambo. Lämna inte ut information om dig! 

    Ligger det några särskilda boenden i byn som du kan misstänka att personen bor på? Kan finnas all anledning att försöka lista ut var personen finns.


    Ja det är något riktigt skruvat. Ångrar att jag sa att jag bodde här för nu kanske han går och letar efter mig. Han frågade även vad min pojkvän heter. Nej det finns inga särskilda boenden bara vanliga villor och typ 2 lägenhetshus
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 20:27
    #9
    -1
    Pope Joan II skrev 2018-07-12 20:22:17 följande:

    Nåja. Det finns höggravida kvinnor som vill följa med män hem och ha sex också. Han hoppades väl att du var en av dem men när du inte var det var det inget mer med det. Han verkar ju inte ha insisterat vidare efter att du avböjde hans inbjudan, eller missar jag något?


    Jag skulle aldrig utsätta mig och barnet för något sånt. Det är något allvarligt fel när man frågar en höggravid såna saker. Han verkade väldigt på och klängig, frågade en massa saker om mig. Jag gick till slut åt ett annat håll och sen sprang iväg annars hade han nog följt efter mig
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 20:30
    #10
    -1
    smulpaj01 skrev 2018-07-12 20:23:31 följande:

    Förstår inte varför du pratade med honom öht? Jag hade inte ens besvarat den mannen.

    Många många män raggade på mig när jag var höggravid så just den saken ser jag inte som särskilt märkligt.


    Det va svårt när han gick efter mig och samma väg. Men det är inte normalt att ragga på en främmande höggravid som man ser på bussen.
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 20:57
    #12
    smulpaj01 skrev 2018-07-12 20:46:36 följande:

    Inte normalt kanske men sånt händer. Mig hände det som sagt nästan ännu oftare än när jag inte varit gravid.


    Sjukt!! Såna äckliga män ska låta gravida vara ifred. Kom det fram randoms till dig lite överallt?
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 22:52
    #15
    Anonym (Men) skrev 2018-07-12 22:15:45 följande:

    Men gjorde han nått mer än att ställa frågor?


    Han var väldigt på och ville att jag skulle följa med han hem. Han hade följt efter mig hem om jag inte avvikit. Sånasom han är bara ute efter en sak. Har träffat mååånga som han förut
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 22:53
    #16
    LaFontaine skrev 2018-07-12 22:25:21 följande:

    Har du någon samtalskontakt för dina katastrofkänslor?


    Det är inga katastrofkänslor. Man ska inte behöva bli ofredad av okända män och allra minst som gravid!
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 23:12
    #19
    Kurlie skrev 2018-07-12 23:00:36 följande:

    Förstår att du blev rädd ts. Tycker också det är ett mycket märkligt och obehagligt beteende men ovanstående har rätt, du skulle inte ha pratat med honom alls. Till en annan gång, säg bara du inte är intresserad av att prata med honom eller någon du inte känner eller nått. Sen som de andra nämner, håll dig där det finns folk eller ha någon du kan ringa och ha i luren om han skulle dyka upp när du är ute.


    Det ska jag göra enda problemet är vid busshållplatsen för där är jag nästan alltid ensam när jag väntar på bussen. Tycker det är så respektlöst på något sett och blir nästan arg pga att jag är gravid också
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 23:13
    #20
    Anonym (Men) skrev 2018-07-12 23:11:22 följande:

    Men även om han och såna som han vill ha sex och försöker få det, betyder det ju inte att han med våld kommer att göra nått.


    Har tidigare erfarenheter av det. Det börjas som en liten raggning sen får man inte säga nej för då blir det våld
Svar på tråden Detta är obehagligt! Vågar ej gå ut själv