• LittleSunshine84

    Gravid med syskon bf mars 19!

    Hej!

    Tänkte att det kan vara kul att ha en grupp för oss gravida med syskon och bf i mars.

    Det är kanske lite andra tankar när man redan har ett barn el fler sedan tidigare.

    Har själv en son sedan tidigare som föddes med akut kejsarsnitt. Vi hade ett tufft första år med reflux och kolik. Idag är min prins 20 månader! :)

  • Svar på tråden Gravid med syskon bf mars 19!
  • Millie25

    Kul! Grattis! :) Jag har en grabb på 5 år hemma, och bf i början av mars. Redan tankar om hur och när man ska berätta om att han ska bli storebror.. Men får nog vänta ett tag till, annars blir ju väntan olidligt lång för honom.. :p

  • November2017

    Plussade idag! Oväntat för haft blödningar och är 39 år. Så grattis till mig! ???? Har en snart 8 månaders kille här hemma. Otroligt!

  • carosan

    Hej!

    Jag är gärna på! Är 36 bor i sthlm och har bf 3/3 Har två döttrar en på nästan 3 och en på nästan 1 år.

  • November2017
    carosan skrev 2018-07-18 22:48:57 följande:

    Hej!

    Jag är gärna på! Är 36 bor i sthlm och har bf 3/3 Har två döttrar en på nästan 3 och en på nästan 1 år.


    Grattis! :)
  • Frallanz

    Hej!

    Bf 3/3, vecka 8 nu alltså. Har en son som blev 3 i juni = full fart hela dagarna ;) När jag väntade honom hade jag en drömgraviditet, inga som helst bekymmer förutom att jag behövde kissa mkt och fick lite känningar av foglossningen i slutet men inget direkt att klaga på. Denna gång kämpar jag med ett hemskt illamående och gjort sen i början av vecka 6. Fått två mediciner utskrivna mot det som jag ska börja ta idag så hoppas jag att kunna äta igen, gått ner -2,5 kg sen illamåendet drog igång. Men sånt är livet som gravid ibland ;)

    Kram på er!

  • Emsibumsen

    Hej! Är 34 och har bf 29 mars. Har en dotter på 2 år och 4 månader. Har flera missfall och en ofostrig graviditet i bagaget så hoppas nu att allt går bra. Illamående och en väldig trötthet är det som jag känner just nu. Får väl se om det ger med sig.

  • tinis

    Hej!

    Va skönt med en tråd som är lite mindre ????

    Jag är gravid i v 6+nånting med barn nr 2. Vi har en 4.5 åring hemma o har kämpat för ett syskon o 2 år. Hade precis gett upp tanken på att bli gravid, gett upp på vårt förhållande o så fick vi detta. En oerhörd glädje men också endel ångest för min del.

    Eftersom att det tagit sin lilla tid att få pluset så hoppas jag att jag kan få ett vul snart från min gyn där jag skulle gjort fortsatta hormonbehandlingar (för barnlöshet).

    Ser att det var ett tag sedan ni skrev i tråden, hoppas ni mår bra allihopa

  • November2017
    tinis skrev 2018-08-09 21:21:01 följande:

    Hej!

    Va skönt med en tråd som är lite mindre ????

    Jag är gravid i v 6+nånting med barn nr 2. Vi har en 4.5 åring hemma o har kämpat för ett syskon o 2 år. Hade precis gett upp tanken på att bli gravid, gett upp på vårt förhållande o så fick vi detta. En oerhörd glädje men också endel ångest för min del.

    Eftersom att det tagit sin lilla tid att få pluset så hoppas jag att jag kan få ett vul snart från min gyn där jag skulle gjort fortsatta hormonbehandlingar (för barnlöshet).

    Ser att det var ett tag sedan ni skrev i tråden, hoppas ni mår bra allihopa


    Stort grattis!! Jag mår bra i hettan. Lite illamående och magen börjar ju redan synas. Spännande!
  • Pinkdemon1984

    Hoppar gärna in här!

    Har två barn sen innan på 12 och 6 år, väntar nu mitt tredje. Har bf 18 mars.

    Vi blev så förvånade när vi fick plus på stickan då vi kämpat i 2 år och hade ivf inplanerat till hösten.

    Hur mår ni andra? Jag har illamående till å från, lite molvärk ibland å ömma bröst, springer å kissar stup i ett också

  • Frallanz

    Grattis! :) kul o höra att det tagit sig för er efter sån väntan och kämpan!

    Jag mår inte sådär jätte toppen, mått illa sen vecka 6 och kräks till o från än. Är i vecka 11, v 12 på måndag. Äter medicin mot det men den hjälper inte sådär jätte mkt.

    Men men, man får härda ut ;)

  • Pinkdemon1984
    Frallanz skrev 2018-08-10 11:26:22 följande:

    Grattis! :) kul o höra att det tagit sig för er efter sån väntan och kämpan!

    Jag mår inte sådär jätte toppen, mått illa sen vecka 6 och kräks till o från än. Är i vecka 11, v 12 på måndag. Äter medicin mot det men den hjälper inte sådär jätte mkt.

    Men men, man får härda ut ;)


    Tack! Ja vi var rätt chockade då vi gett upp om att det skulle ske på naturlig väg

    Vad har du för medicin? Jag har lergigan comp, den funkar väldigt bra dom gånger jag mår illa.
  • limitededition

    Hej,


    Hoppar också in här :) 29år gammal och väntar mitt andra barn. Har en dotter ifrån en tidigare relation som är 7år gammal. Är idag i v.9+6 och är beräknad i mitten på mars 2019. 


    Hade ett tidigt missfall i januari iår, vet inte om det är pga min höga äggreserv. Vart hos privat gynekolog och gjort utredning då jag har väldigt långa menscykler och ibland ingen mens alls. Vilket enligt henne berodde på mina höga äggreserv (lyxproblem!). Men detta orsakade att jag inte hade ägglossning varje månad och hon sa även att ägget inte trivs i kroppen om det blivit befruktat pga för lågt progesteron i kroppen. 


    Nu tar jag tillskott av progesteron i form av vaginaltabletter och skall fortsätta ta dessa fram till v14. 


    Mår väldigt illa och känner mig trött, samt springer och kissar hela tiden. Längtar tills man passerat v12 och kan berätta för dottern att hon äntligen skall bli storasyster, som hon längtat efter detta!


    KUB ultraljud 31/8 - håller tummarna på att allting ser fint ut. 

  • grönaärtan

    hoppar in jag med:) Har en son som är 18 månader och är beräknad 15/3.

    helt overkligt att vi ska få en till, kan inte förstå det! Är i v10 men förutom illamåendet ibland och trötthet märker jag inte att jag är gravid. Kub 7/9, mycket nervöst, har redan ett friskt barn och är orolig att det är något fel nu... man blir inte mindre nojig bara för att man redan har ett barn Förvånad

  • tinis

    Åh jag mår inte så bra Drömmer Med dottern mådde jag som en prinsessa från start. Nu mår jag lätt lite småilla (vet att det kunde vart värre men är ovan), känner mig trött, tjock, ömma tuttar o har blivit så finnig. Gaah! Dessa osmickrande symptom...

    Imorgon är det dags för inskrivning iaf o om en vecka första ul/vul :D

  • Frallanz
    tinis skrev 2018-08-19 12:35:59 följande:

    Åh jag mår inte så bra  Med dottern mådde jag som en prinsessa från start. Nu mår jag lätt lite småilla (vet att det kunde vart värre men är ovan), känner mig trött, tjock, ömma tuttar o har blivit så finnig. Gaah! Dessa osmickrande symptom...

    Imorgon är det dags för inskrivning iaf o om en vecka första ul/vul :D


    Det är samma här! Med sonen mådde jag som på rosa moln, inget symtom alls mer ön en växande mage o lite extra trött bara. Nu däremot... jisses vilket illamående/krökningar jag kampats med mellan vecka 6 och 12, är i vecka 13 nu och det har lagt sig lite. Kräks inte, men får illamåendet då o då. Samt att jag är vidrigt trött, öm i brösten och känner mig svullen överallt typ. Hade vi inte gjort vul i vecka 8 o sett en böna bara så hade jag nästan trott de va två nu haha.

    Var på inskrivning i måndags, ska få ett par extra UL och läkarbesök denna grav då jag knappt hade fostervatten kvar med sonen i vecka 40 så vill de hålla koll redan från början denna gång och det är skönt o höra för det va de jac hade tänkt be om då jag är lite orolig lver stt vattnet ska försvinna även denna gången.
  • Erla

    Hoppar in här jag också :) är 29 år och bor i Dalsland. Har en dotter som nyligen fyllde 1 år och väntar nu en hoppsan med bf 26 mars.

Svar på tråden Gravid med syskon bf mars 19!