• Anonym (Z)
    Äldre 14 Jul 06:26
    6548 visningar
    27 svar
    27
    6548

    Göra slut pga detta??

    Anonym (N) skrev 2018-07-14 00:14:40 följande:

    Men självklart är det viktigt vart man åker? Jag skulle absolut inte lägga pengar och semesterdagar på att åka till ett ställe jag inte är intresserad av?! Aldrig någonsin! Det skulle jag se som någo positivt hos den här killen om han har ett intresse och driv att se olika platser i världen.

    Känns mer som att du enbart är inne på att det ska vara så billigt som möjligt och tar vad som helst bara därför, jättetråkig inställning att planera en resa efter. Dock tycker jag verkligen att han borde vara med och leta resa och komma med förslag och inte bara lägga allt på dig.


    Håller med här, ett resmål ska vara intressant och givande annars får det vara. De billigaste resmålen är inte alltför sällan stentråkiga.

    Varför sätter du inte en budget tillsammans med killen först först och tittar sen? Tänk också på att det rullar pengar på plats när du sätter din budget. Man vill kunna äta gott, shoppa och åka på en spontan utflykt utan att behöva vända på varje krona.
  • Anonym (Z)
    Äldre 14 Jul 20:45
    #17
    Anonym (..) skrev 2018-07-14 14:12:10 följande:

    Budgeten är ju redan satt, jag förutsätter att TS vill betala sin andel själv och utifrån det så har hon (de) en budget. TS är nog fullt medveten om hur en resa fungerar...

    Jag tror som någon annan att han bara sade så, den som är intresserad av att resa ihop med någon involverar sig i planeringen mer.

    Jag "fick" en utlandsresa i födelsedagspresent av mitt ex. Problemet var att han tyckte jag kunde få bestämma helt själv vart vi skulle, så jag försökte ju komma undan så billigt som möjligt. Han hatade hela resan och var skitsur över att jag valt fel resmål. Jag fick dessutom betala själv eftersom han tyckte att "boka du, det blir enklast. Väl på plats så ville han inte göra någonting alls, surade och tyckte att jag fick betala om jag tvunget skulle tvinga iväg honom på aktiviteter. Kul resa som fattig student, not. Han ville inte alls resa, han hade vara glömt fixa en present och ville dölja det.


    Nja, jag fick inte intryck att hon faktiskt sagt en exakt peng för vad resan får kosta inom hennes budget. Det står bara att hon sagt att hon inte har så mycket pengar och det kan ju betyda väldigt olika för olika människor.... Men jag kan förstås ha uppfattat fel.

    Vilken nolla till ex. Tur du inte har kvar honom :)
Svar på tråden Göra slut pga detta??