• Anonym (gudrun)

    Sambo kräver at jag tar ledigt för att åka på resa...

    Sambon har tydligen bokat en resa med sin släkt i höst och han kräver att jag ska ordna med jobbet så att jag kan jobba dagtid för att kunna passa med dagis.

    Har ett fast schema med kvällar och helger utöver dagtid och att ändra det kräver att även andra ändrar sitt schema, vilket kräver mycket planering och inte alls går så lätt, vilket sambon inte verkar fatta...

    Har inga föräldradagar kvar att ta ut och semesterdagar räcker inte till. Tveksamt om de godtar tjänstledighet av den orsaken.

    Vad ska man göra? Ta ut VAB?

    Kan ju inte hindra honom att åka rent praktiskt, men kan ju hota och kräva att han avbokar resan. För rent praktiskt skulle jag annars tvingas lämna barnet hemma själv på kväll och helger när dagis är stängt...

  • Svar på tråden Sambo kräver at jag tar ledigt för att åka på resa...
  • Anonym (gudrun)
    Anonym (Konstigt) skrev 2018-07-14 05:48:16 följande:

    Hur många veckor ska han vara borta? Jag tycker att det verkar märkligt att han inte har koll på att du har ett schema som är svårt att ändra under en längre period. Om det enbart handlat om någon vecka så kanske du kunde ha bytt pass med en kollega och bytt helg med någon, men blir ju lite av en omöjlighet om det handlar om en längre period.


    Det där med att byta pass och ha sig är ett jobb i sig, att pussla ihop allt nog som det är är liksom tillräckligt jobbigt.

    Han menar på att det blir för dyrt att flyga med barnet eftersom han betalar för en flygstol till i så fall.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (gudrun) skrev 2018-07-14 23:06:43 följande:

    Det där med att byta pass och ha sig är ett jobb i sig, att pussla ihop allt nog som det är är liksom tillräckligt jobbigt.

    Han menar på att det blir för dyrt att flyga med barnet eftersom han betalar för en flygstol till i så fall.


    Förlorar inte du en hel del pengar om du byter från nattskift till dagskift ? Har han tänkt att ersätta dig för det ? Om du blir tvungen att fulvabba så lär du också förlora en hel del pengar. Räkna på hur mycket du skulle förlora och kräv ersättning. Helt plötsligt kanske han får råd med en flygstol till.
  • EmberEyes
    Anonym (gudrun) skrev 2018-07-14 23:06:43 följande:
    Det där med att byta pass och ha sig är ett jobb i sig, att pussla ihop allt nog som det är är liksom tillräckligt jobbigt.

    Han menar på att det blir för dyrt att flyga med barnet eftersom han betalar för en flygstol till i så fall.
    Ta en offert hos ett nanny-företag för de aktuella dagarna/tiderna och tala om för honom att han kan betala för nanny eller flygstol, vilket som nu passar honom bäst.
  • GGN
    Anonym (gudrun) skrev 2018-07-14 23:06:43 följande:

    Det där med att byta pass och ha sig är ett jobb i sig, att pussla ihop allt nog som det är är liksom tillräckligt jobbigt.

    Han menar på att det blir för dyrt att flyga med barnet eftersom han betalar för en flygstol till i så fall.


    Men kolla med förskolan om ni ens får ha dagis när han är ledig. Sen har han inget att komma med.

    Vilken jättebebis.
  • Anonym (Duh)
    Anonym (gudrun) skrev 2018-07-14 23:06:43 följande:

    Det där med att byta pass och ha sig är ett jobb i sig, att pussla ihop allt nog som det är är liksom tillräckligt jobbigt.

    Han menar på att det blir för dyrt att flyga med barnet eftersom han betalar för en flygstol till i så fall.


    Han får välja mellan att ta med sig barnet eller fixa barnvakt.
  • Anonym (Flerbarnsmamma)

    Om jag hade varit i den sistsen hade jag tagit ledigt oavsett om ja har semester eller inte att ta ut av. Ni är ju då ändå två på lönerna så då kan ni ändå klarar er ekonomiskt. Själv är ja ensamstånde me 4 barn o pusslar hela tiden med mej själv o min famioj o mina större barn så de ska fungera allt. Jag j8bbar nu dagtid då mina chefer har gett mej de så ee ska fungera för mej o barnen. Vilket ja ändå jobbar varannan helg. Denna helg tog ja ledigt då de var för mycke som krockar o jobbar en annan helg istället. Vilket fungerar ju ibland. Mer tid att få träffa mina egna barn då i stället. Lämnar man ansökan om ledigthet en månad före så ska man få ledigt. Oavsett om någon måste byta schema el hoppa in så har man rätt till att vara ledigt då. Lycka till

  • Anonym (W)
    Anonym (gudrun) skrev 2018-07-14 23:06:43 följande:
    Det där med att byta pass och ha sig är ett jobb i sig, att pussla ihop allt nog som det är är liksom tillräckligt jobbigt.

    Han menar på att det blir för dyrt att flyga med barnet eftersom han betalar för en flygstol till i så fall.
    Hur mycket kostar flygstolen? Hur mycket kommer du förlora i lön?
  • Anonym (W)
    Anonym (W) skrev 2018-07-16 15:58:52 följande:
    Hur mycket kostar flygstolen? Hur mycket kommer du förlora i lön?
    Fast den stora frågan är kanske varför han inte vill unna sitt barn att träffa hans släkt?
  • GGN
    smulpaj01 skrev 2018-07-15 21:06:23 följande:

    Det är ju flera månader tills dess. Ni har gott om tid att ordna barnvakt de dagar det behövs.


    HAN har gott om tid att fixa barnvakt.
  • Anonym (----)
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2018-07-15 21:50:29 följande:

    Om jag hade varit i den sistsen hade jag tagit ledigt oavsett om ja har semester eller inte att ta ut av. Ni är ju då ändå två på lönerna så då kan ni ändå klarar er ekonomiskt. Själv är ja ensamstånde me 4 barn o pusslar hela tiden med mej själv o min famioj o mina större barn så de ska fungera allt. Jag j8bbar nu dagtid då mina chefer har gett mej de så ee ska fungera för mej o barnen. Vilket ja ändå jobbar varannan helg. Denna helg tog ja ledigt då de var för mycke som krockar o jobbar en annan helg istället. Vilket fungerar ju ibland. Mer tid att få träffa mina egna barn då i stället. Lämnar man ansökan om ledigthet en månad före så ska man få ledigt. Oavsett om någon måste byta schema el hoppa in så har man rätt till att vara ledigt då. Lycka till


    I så fall får ju mannen betala ts inkomstbortfall! TS ska inte behöva betala flera tusen för att mannen inte vill ta med sig barnet på släktresan.
Svar på tråden Sambo kräver at jag tar ledigt för att åka på resa...