• Smulansnisse

Erfarenhet Bugaboo

Jag är helt hopplöst velig, så därför har vi börjat titta på vagn redan innan vi blivit gravida. Vi var inne på att köpa begagnat. Men efter tips här från FL så gick vi till en butik föratt se vad vi kan tänkas vara ute efter. 

Jag blev störtkär i en Bugaboo Fox. Mycket pågrund utav att jag har en reumatisk sjukdom och har mycket ont överallt. Och den vagnen kändes så himla lätt och smidig att köra och lyfta. 

Ni som har köpt den, vad är era erfarenheter? Är den värd sina 13 tusen? Någon som bor på landet och haft den?

• Svar på tråden Erfarenhet Bugaboo
  • Solen2

Har en bugaboo fox men den står en så länge oanvänd då bebisen väntas anlända först om en månad. Tycker den verkar toppen bla för sin lätthet att styra och att som i vårt fall enkelt att höja och sänka handtaget då min sambo är väldigt lång. Och bugaboo har teleskophandtag på sina vagnar.

Tidigare så har jag hört att bugaboo Buffalo är bra för lite mer terräng. Går att hitta många till bra pris nu när den modellen utgått.

• Nutnut

Har inte just fox men bugga är bra vagnar och väl värda det höga priset

• Smulansnisse
    Solen2 skrev 2018-07-14 21:48:29 följande:

Har en bugaboo fox men den står en så länge oanvänd då bebisen väntas anlända först om en månad. Tycker den verkar toppen bla för sin lätthet att styra och att som i vårt fall enkelt att höja och sänka handtaget då min sambo är väldigt lång. Och bugaboo har teleskophandtag på sina vagnar.

Tidigare så har jag hört att bugaboo Buffalo är bra för lite mer terräng. Går att hitta många till bra pris nu när den modellen utgått.

Ja det var just lättheten jag fastnade för. Tittade lite på specsen mellan buffalo och fox, och det var ändå hyfsat stor skillnad i vikt. Och då jag har problem med smärta så vill jag verkligen inte hamna i sitsen att jag får säga till min man, kan du ta vagnen för jag har för ont. 

Och jag trodde verkligen inte det var såhär stor skillnad på vagn och vagn förrens jag var och provkörde en fox. Samtidigt så tänker jag men kan den verkligen vara så bra? Kan en vagn vara lätt, men samtidigt tålig, stabil och bra att köra ute på landet?

Svar på tråden Erfarenhet Bugaboo