• Anonym (Ts)

    Amma utan bröstmjölk

    Vad säger ni om att amma bebis utan mjölk i brösten? Bara för närhet? Är det äckligt

  • Svar på tråden Amma utan bröstmjölk
  • Anonym (Mysigt)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-14 13:40:29 följande:

    Vad säger ni om att amma bebis utan mjölk i brösten? Bara för närhet? Är det äckligt


    Anonym (.) skrev 2018-07-15 14:12:19 följande:
    Håller med. Stackars bebis som inte får mjölk
    Hej!

    Nej, jag tycker det är mysigt och naturligt. Men det kan göra mer ont på mamman när hon inte har mjölk.

    Det kan ju kanske få din egen mjölkproduktion att sätta igång också.

    Det är inte alls synd om ditt barn. Barn ligger och suger efter att mjölken slutat rinna för att få tröst och närhet. Ditt barn älskar förmodligen att ligga och suga på dina bröst och mår bra av det. Egentligen förstår jag inte ens varför du ställer frågan TS.

    Det är mer synd om barn som suger på napp. Inte för att de inte får mjölk men för att de inte får närhet (gäller de föräldrar som trycker in nappen i barnets mun och stoppar ner dem i vagnen, inte de som sitter med sina barn nära).
  • Anonym (S)
    Anonym (Mysigt) skrev 2018-07-15 22:07:10 följande:

    Hej!

    Nej, jag tycker det är mysigt och naturligt. Men det kan göra mer ont på mamman när hon inte har mjölk.

    Det kan ju kanske få din egen mjölkproduktion att sätta igång också.

    Det är inte alls synd om ditt barn. Barn ligger och suger efter att mjölken slutat rinna för att få tröst och närhet. Ditt barn älskar förmodligen att ligga och suga på dina bröst och mår bra av det. Egentligen förstår jag inte ens varför du ställer frågan TS.

    Det är mer synd om barn som suger på napp. Inte för att de inte får mjölk men för att de inte får närhet (gäller de föräldrar som trycker in nappen i barnets mun och stoppar ner dem i vagnen, inte de som sitter med sina barn nära).


    Jobbar på bb och ser redan där ibland hur föräldrar trycker in nappen i munnen på sitt helt nyfödda barn när de skriker efter bröstet. Blir alltid lika förvånad över att man inte förstår och automatiskt lägger ett skrikande barn till bröstet.
  • Fru Ve

    Amning är ju också för att lugna och trösta så det är väl inget fel alls i att amma utan mjölk om barnet och mamman vill.

  • Anonym (Mysigt)
    Anonym (S) skrev 2018-07-15 22:13:50 följande:
    Jobbar på bb och ser redan där ibland hur föräldrar trycker in nappen i munnen på sitt helt nyfödda barn när de skriker efter bröstet. Blir alltid lika förvånad över att man inte förstår och automatiskt lägger ett skrikande barn till bröstet.
    Ja, det är konstigt. Nyfödda barn är nästan ständigt hungriga och de behöver suga jättemycket för att mjölken ska rinna till ordentligt.

    I andra kulturer existerar inte dessa problem kring amning.

    Jag tror att det är kulturellt betingat, det är som att svenska (många västerländska) föräldrar har tappat tron till sig själva, sin roll och sin förmåga. Babywatcher är bättre än hörsel, I-pad är bättre än umgänge, napp är bättre än bröst, ersättning bättre än mjölk, dagis bättre än hemma, örontermometer är bättre än känsel, pedagoger/psykologer och andra experter bättre än föräldrar.

    Det är sorgligt. Föräldrar kan så mycket mer än de tror!
  • Kurlie

    Samma ts som startade andra tråden om hur äckligt amning av större barn är?

    Det räcker ju inte med kränkta män som kritiserar allt kvinnor gör som inte passar dem utan låt oss kvinnor också försöka hitta det mest naturliga och göra det perverst i ett försök att sätta sig över någon eller må lite bättre med sig själv.

    Det mest naturliga för en bebis är att amma. Mjölkproduktionen stimuleras av att barnet suger även om där knappt är någon mjölk och på så vis ökar mjölken. Detta gör mammor hela tiden men du har i din okunnighet gjort detta till något konstigt och äckligt. Glad du inte är min vän, man har nog att må dåligt över efter graviditet, förlossning, hormoner och folks tyckande. Väx upp och för all del utbilda dig innan du yttrar dig såhär idiotiskt.

  • Anonym (Tvåmammor)

    Kanske bebisen har två mammor? Den mamman det handlar om här har då ev inte burit barnet och har inte producerat mjölk. I så fall tycker jag som någon annan har nämnt att risken finns att barnet inte orkar amma bröstet med maten. Det sänder fel signaler. Har svårt att utifrån mina egna barn förstå hur bebisen accepterar att amma när det inte kommer något. Mina barn som ammats har blivit hysteriska om det inte kommit tillräckligt, visst har de snuttat också men även i snuttandet tagit sig en slurp ibland.

  • elmadumle
    Anonym (S) skrev 2018-07-15 22:13:50 följande:
    Jobbar på bb och ser redan där ibland hur föräldrar trycker in nappen i munnen på sitt helt nyfödda barn när de skriker efter bröstet. Blir alltid lika förvånad över att man inte förstår och automatiskt lägger ett skrikande barn till bröstet.
    Alla mammor vill inte amma, kanske därför de ger nappen. Det gjorde jag direkt när mina föddes då jag inte ville amma. 
  • Anonym (S)
    elmadumle skrev 2018-07-15 23:44:03 följande:

    Alla mammor vill inte amma, kanske därför de ger nappen. Det gjorde jag direkt när mina föddes då jag inte ville amma. 


    De allra flesta ammar sina barn på bb. Väldigt ovanligt att de avsäger sig det direkt och det är såklart inte de mammorna jag syftar på.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tvåmammor) skrev 2018-07-15 22:26:53 följande:

    Kanske bebisen har två mammor? Den mamman det handlar om här har då ev inte burit barnet och har inte producerat mjölk. I så fall tycker jag som någon annan har nämnt att risken finns att barnet inte orkar amma bröstet med maten. Det sänder fel signaler. Har svårt att utifrån mina egna barn förstå hur bebisen accepterar att amma när det inte kommer något. Mina barn som ammats har blivit hysteriska om det inte kommit tillräckligt, visst har de snuttat också men även i snuttandet tagit sig en slurp ibland.


    Och vem ammar ens någon annans barn..
  • Anonym (Tvåmammor)
    Anonym (.) skrev 2018-07-16 08:41:56 följande:

    Och vem ammar ens någon annans barn..


    Fast då är ju barnet den här mammans också men inte biologiskt...
  • Anonym (.)
    Anonym (Tvåmammor) skrev 2018-07-16 09:35:56 följande:

    Fast då är ju barnet den här mammans också men inte biologiskt...


    Då blir det någon annans barn.
  • Pope Joan II
    Anonym (.) skrev 2018-07-16 08:41:56 följande:
    Och vem ammar ens någon annans barn..
    Anonym (.) skrev 2018-07-16 11:26:42 följande:
    Då blir det någon annans barn.

    Vilket märkligt resonemang. 
  • Anonym (.)
    Pope Joan II skrev 2018-07-16 11:48:07 följande:

    Vilket märkligt resonemang. 


    Jag har inte hört talas om att ett barn föds genom två livmödrar iallafall. Möjligtvis av seamesiska tvillingar
  • elmadumle
    Anonym (S) skrev 2018-07-15 23:47:41 följande:
    De allra flesta ammar sina barn på bb. Väldigt ovanligt att de avsäger sig det direkt och det är såklart inte de mammorna jag syftar på.
    Vi finns vi som gör det redan från bb:) de som vill amma och ger napp kanske inte fått information om det på bb. 
Svar på tråden Amma utan bröstmjölk