Anonym (Folket.) skrev 2018-08-13 19:39:50 följande:
Jo jag vet att flera tycker som du, jag fattar inte varför hudfärg överhuvudtaget ska ha ngt med i ekvationen att göra. Som när SRs repotrar frågar landslagets tränare varför det är så få svarta i laget... Därför hudfärg är inte viktigast utan hur bra man spelar fotboll kanske?
Att välja ut folk från ras för att motverka rasism ...herregud hur får man ens ihop resonemanget?
SDs väljare håller inte heller med dig, men då är de kränkta outbildade bönder för de inte köper din världsbild.
En stor del av befolkningen får inte ihop ekvationen hur man kan vara mer värd pga sitt kön/husfärg, eller att det finns dolda patrikala strukturer som får kvinnor att välja mer omvårdnadsyrken ex eller vill vara hemma mer med barnen och inte gör det av egen fri vilja och är nöjda med sitt liv.
El ex fridolins utspel om att förskolebarn ska utmanans i stereotypa könsroller, låt mitt barn leka som han vill.
Frankrike förbjöd idag statliga medel att sponsra genusvetenskap, det finns hopp.
Invandringen och identitespolitiken är stora spelare, både till trump och SD. Och fortfarande har vänstern inte fattat någonting, man är bara förundrar.
Varför översätter du mångfald med hudfärg? Mångfald betyder att både unga och gamla, kvinnor och män, svenskfödda och utlandsfödda osv berikar en arbetsplats.
Du vet om att väldigt många utlandsfödda är vita?
Dessutom, en arbetsplats som t ex försäkringskassan, arbetsförmedlingen och skatteverket, där kan det faktiskt vara väldigt meriterande att ha ett andra språk, förutom svenska. Samma sak inom vården.