Inlägg från: Anonym (Affe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Affe)

SD varför är du för / emot?

xMKx skrev 2018-07-23 20:06:37 följande:
    Antalet mord har inte ökat under mina nästan 40 år i livet. Det går lite upp och ner och karaktären på morden har ändrats men de har inte ökat.
    Det dödliga våldet har sjunkit i genomsnitt med drygt 50 % i västvärlden sedan 90-talet, men i Sverige har det bara sjunkit med 20 %.

Beror mycket på att sjukvården utvecklats och att man därmed räddar fler från att dö.

Kolla statistiken för dödligt våld med skjutvapen så ser du att det ökar dramatiskt från cirka 5 per år år till knappt 50 förra året.

Däremot har alkoholrelaterat dödligt våld sjunkit = fylleslagsmål med dödlig utgång.

Sexualvåldet har tredubblats på kort tid enligt senaste NTU. Och det är inte anmälningar man tittat på utan några tusen kvinnor som svarat anonymt via blankett.
  • Anonym (Affe)
    nihka skrev 2018-07-24 19:45:04 följande:
    Jepp färre knivar och fler skjutvapen. Man är ju lika död oavsett hur man dör.

Men konstigt det där med att minskningen i antalet personer som dukar under för dödligt våld skulle bero på att sjukvården räddar fler. Sverige har ju "kollapsat" heter det ju och med det sjukvården, med ändå räddar vi fler liv än någonsin...Obestämd

Vi behöver nog fler "kollapser" om de är så bra för oss att de till och med räddar liv

Tiill sexualvåld räknas allt från verbala kränkningar, ovälkomna närmanden som kyssar, bilder, sk dickpics och tafsande till överfallsvåldtäkt. I Sverige kan du bli fälld för saker som man skrattar bort i andra länder. Kvinnor som utsätts för något av detta försöker inte längre skratta bort det utan anmäler!

Vill du ändra på det så vi får lite "snyggare siffror"?
    Stämmer att sexuellt våld innefattar mer nu än tidigare.

Kvällspressen har rapporterat om en ökning på 700 % sedan mitten av 70-talet och ökningen kan inte bara bero på ökad anmälningsbenägenhet och att begreppet utökats.

Men frågar du Jonas Sjöstedt så är det förklaringen.
  • Anonym (Affe)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-24 20:19:29 följande:

Svenskar gnäller och klagar, men faktum är att det land som de flesta människor runt om i världen skulle vilja bo i (bortsett från sitt hemland) är faktiskt Sverige. Detta enligt en färsk undersökning .

Oavsett vad en del gnällspikar skriver så är Sverige ett av de bästa länderna att leva i.

Låt oss fortsätta ha det bra och inte låta oss skrämmas och genomsyras av SD:s grundlösa och allt tydligare hat och förakt mot allt och alla som inte har "rätt" religion, klädsel eller hudfärg.

Tack för ordet!

Men hur tror du de som lever i något av de 23 särskilt utsatta områdena känner?
    De svenskar och invandrare som lever lagligt i en miljö som präglas av kriminalitet.

Du själv bor knappast i ett mångkulturellt område.

• Anonym (Affe)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-24 20:36:50 följande:
    Jodå Affe! Jag bor faktiskt och jobbar i ett av dessa områden!

Visst kan jag hålla med om att det finns områden i Sverige där det är tuffare att leva, men som helhet och för en väldigt stor majoritet är Sverige ett land som de flesta här på jorden bara kan drömma om att få leva i. En utopi!

Visst har vi lite att jobba med här i Sverige för att ordning på ditt och datt, men i min värld går SD:s politik i motsatt riktning.
    Vad tycker du vi har att jobba med?
  • Anonym (Affe)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-24 21:05:47 följande:
    Kort sagt så finns det förbättringar att göra inom alla områden...det handlar om utveckling och att anta de utmaningar som framtiden bär med sig.
    "Utmaningar", där kom ordet. Inga problem?
  • Anonym (Affe)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-30 20:36:40 följande:
    Det är svårt att avgöra majoriteten av ?jag vet inte? när der är tagit ur kontext. Allt utom järnrörsskandalen.
    Den 8 år gamla "Järnrörsskandalen" lever fortfarande kvar. Det var aluminium och inget hände, inget fysiskt våld delades ut.

Järnrörsvåldtäkten i Vårberg var en nyhet i max två dagar. Två "ungdomar" som de brukar kallas i pressen fick 8-10 månaders sluten ungdomsvård.

Tjejen fick sitt liv förstört.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/RxlOv5/hotades-med-jarnror-under-valdtakt

Heja mångkultur...
  • Anonym (Affe)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-31 22:14:46 följande:
    Det som jag tycker är skrämmande är att folk drar rasistkortet så fort någon yttrar något som är negativt om islam.
    Har funderat på om det överhuvudtaget finns en enda sak som är bra med islam, men kan inte komma på något.

Kvinnoförtryck, rasism och homofobi präglar islam.

Och o princip alla terrordåd görs i islams namn.

Nu kommer säkert ngn skriva om vad Breivik gjorde för 7 år sedan....
  • Anonym (Affe)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 15:41:33 följande:
    Jag vet att det är skillnad eftersom jag både bott och jobbat i olika muslimska länder...våldtäkter och mord är lika brottsligt och otänkbart där som här.
    Ok, så det fälls män för våldtäkt i Afghanistan, Irak och Syrien?

De tre länder där de flesta ekonomiska migranter kommer från.

Anmäler du våldtäkt för polisen där riskerar du att bli våldtagen även av polisen.

Ingen ordning och reda utan korruption kaos. Världens mest patriarkala länder!
  • Anonym (Affe)
    Ture888 skrev 2018-08-03 19:43:21 följande:
    På vilket sätt är det ett rasistiskt parti? Om du kommer med en sådan anklagelse bör du ha argument för det du säger, annars kan ju jag börja kalla kvinnor här för horor utan vidare också.
    Vänstern har inte längre några gångbara argument mot SD och då drar man rasistkortet gång, på gång, på gång, på gång.

"SD har sina rötter i nazismen och rasismen" Bla bla bla?..
  • Anonym (Affe)
    Börje Phylerin skrev 2018-08-18 22:28:56 följande:

Jag är för. 

1. Återvandring
    2. Ingen invandring
    3. Pacman

Jag är mot.
    1. Islam
    2. Kriminalitet
    3. Skatter
    4. 90-talister

Håller med i mycket. Du menar väl "Höga skatter" eller vill du ha 0 % i skatt?
  • Anonym (Affe)
    klyban skrev 2018-08-18 20:18:58 följande:

Det brukar vara vanligt ni säger att SD är en enfrågeparti, men nu helt plötsligt är det mer än så.

Sen ja en enkel lösning, dock som alla vägrar.
    Taktiken man har är  ju så lyckad ju.

SD är inget enfrågeparti. Dock har inte SD den politiska erfarenheten av att leda Sverige.

MEN när det handlar om invandring har man haft rätt från första början.
  • Anonym (Affe)
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2018-08-22 18:55:10 följande:
    Bra beskrivet av verkligenheten måste jag säga.
    Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.

Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.

Invandrare skrämmer mig dock inte.
  • Anonym (Affe)
    Padirac skrev 2018-08-23 06:48:13 följande:
    Budskapet du gått på har SD och före det BSS trummat ut sen slutet av 70talet. Deras beskrivning av verkligheten har inte ändrats trots att verkligheten ser helt annorlunda ut.
    Hur tycker du verkligheten ser ut?
    Varför har vi gruppbaserat sexuellt våld och klan- och släktbaserad kriminalitet?
    Hedersvåldet, var kommer det från?
    Pojkar som våldtar pojkar?
    Våld mot blåljuspersonal?

Fanns detta i Sverige på 70-talet?
  • Anonym (Affe)

Har förstidsröstat på SD i alla tre kuverten.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?