SD varför är du för / emot?
OM du kommer ihåg så skrev jag att din fråga hade minst två premisser som du behövda identifiera.
Frågan du ställde innehåller ett flertal påståenden som u tillskriver mig att hålla för sann, medans jag anser att dessa premisser kan ifrågasättas och om du inte kan se dem så är du fast inne i de spåkula som du använder för att bestämma vad andra anser, tänker och faktiskt vad som är sant.
Ja, SD är ett enfrågeparti, de driver frågan om ett etnisk homogent samhälle, migrations och flyktingpolitik är ett medel för att nå målsättningen. Det är en fråga som tex den identitära rörelsen också driver, som NMR driver, det stod på den reklam NMR lagt i min brevlåda tillsammans med massa dravel om ett nazistiska samhälle.
SD har placerat sig utanför höger-vänsterskalan, SD definierar sig om anti-etablissemang, antietablissemang-gängen har funnits sedan i alla fall 1700-talet i Sverige, så nytt är det inte. SD har tagit upp en position i den politiska rymden som utnyttjas av andra högerpopulister och högerrasister inom politiken i hela västvärlden.
Att ta ifrån SD deras fråga genom att replikera deras ståndpunkter kommer inte att ändra på någonting annat än att SD då får fri väg till nästa steg i deras politiska strategi. De har positionerat sig så att de kan dra växlar på motstånd mot deras politiska värderingar och samtidigt dra nytta av om någon kliver in på deras planhalva.
Titta på vad som hänt i Danmark, har det du anser vara enda lösningen fungerat är eller har det snarare blivit så att DF jhar flyttat fram sina politiska positioner?
Titta också på hur Le Penn hanterades i Franska valet.
Svaret på demokratibristerna ett parti som SD tillför är inte att ta över deras fråga, Danmark och Frankrike visar detta om än på olika sätt.
Du har en premiss, men du gjort jävligt tydligt att du vägrar svara.
Så enda du har och se framemot är den lyckade taktiken ni har.
Det som är det roligaste någonsin dock, det är hur man ifrån ANTI-SD håll sagt att SD är ett enfrågeparti.
Men för återta frågan så är frågan helt plötsligt mer än en, tycker detta synsätt är väldigt udda, och man börjar fundera på om demens eller nått som en parameter här.
Du har dock sagt(ej i klartext) att du aldrig kommer vara missnöjd med denna taktik.
Så då kör vi på det.