• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-18 19:49:18 följande:
    Jag anser ju till exempel att du missbedömt frågan då du har förenklat SDs påverkan och tror på en mycket enkel lösning. 

Det brukar vara vanligt ni säger att SD är en enfrågeparti, men nu helt plötsligt är det mer än så.

Sen ja en enkel lösning, dock som alla vägrar.
    Taktiken man har är  ju så lyckad ju.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-18 20:18:58 följande:

Det brukar vara vanligt ni säger att SD är en enfrågeparti, men nu helt plötsligt är det mer än så.

Ja, SD är ett enfrågeparti, men det hindrar inte att SDs enda fråga har implikationer på många olika plan. 

Det är åter igen det där med fler tankar samtidigt - det är betydligt mer långtgående än att det går att lösa med en enda förändring.
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-18 20:46:48 följande:
    Ja, SD är ett enfrågeparti, men det hindrar inte att SDs enda fråga har implikationer på många olika plan. 

Det är åter igen det där med fler tankar samtidigt - det är betydligt mer långtgående än att det går att lösa med en enda förändring.

Då måste ju svaret vara lika enkelt som en fråga, den frågan som gjorde de kom dit från början.
    Men det lustiga är att denna förkastas per automatik varje gång, för då är frågan helt plötsligt väldigt komplicerad.

Känns som förutsättningarna ändras efter agendan, känns är nog för försiktigt sagt.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-18 22:25:15 följande:

Då måste ju svaret vara lika enkelt som en fråga, den frågan som gjorde de kom dit från början.
    Men det lustiga är att denna förkastas per automatik varje gång, för då är frågan helt plötsligt väldigt komplicerad.

Känns som förutsättningarna ändras efter agendan, känns är nog för försiktigt sagt.

Ja, ditt svar är lika enkelt som din fråga är enkel. Det betyder dock inte att SDs ENDA politiska målsättning har en enkel konsekvens, förklaring  eller lösning.

Om du tycker att förutsättningarna förändras så beror de kanske på att du ser för enkelsidigt på de svar jag gett dig.
  • Anonym (Emelie)
    Dr Nail skrev 2018-07-14 22:06:27 följande:

Detta land behöver en storstädning. Det finns mycket smuts i detta land, som ska kastas. Därför tänker jag rösta på SD.

Låt inte dörren slå i din rygg på vägen ur ländet, eftersom du kan vara en av de första!!!
  • Anonym (Affe)
    Börje Phylerin skrev 2018-08-18 22:28:56 följande:

Jag är för. 

1. Återvandring
    2. Ingen invandring
    3. Pacman

Jag är mot.
    1. Islam
    2. Kriminalitet
    3. Skatter
    4. 90-talister

Håller med i mycket. Du menar väl "Höga skatter" eller vill du ha 0 % i skatt?
  • Anonym (Affe)
    klyban skrev 2018-08-18 20:18:58 följande:

SD är inget enfrågeparti. Dock har inte SD den politiska erfarenheten av att leda Sverige.

MEN när det handlar om invandring har man haft rätt från första början.
  • nihka
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-15 23:29:07 följande:
    Det handlar om att övriga partier inte i längden kan föra en politik som går emot svenska folkets vilja. SD's ökning i väljaopinionen speglar bara svenska folkets vilja till en mindre generös migrationspolitik.

Partierna får föra vilken politik de vill och göra vilka samarbeten de vill, men om inte väljarna är nöjda så röstar de på ett annat parti.
    Det som har hänt är att de "gamla" partierna tävlat om att ställa sig så långt från SD som möjligt, och därmed gett SD en väldigt stor "planhalva".

Att inte på något sätt samarbeta med SD är "Decemberöverenskommelsen" i repris, och hur bra gick det?
    Men svenska folket röstar inte på SD. Svenska folket röstar på alla partierna och de andra partierna vill hellre bestämma själva hellre än låta SD bestämma. Det är därför folk har röstar på dem och inte på SD. Det kallas demokrati.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Flerbarnsmamman80 skrev 2018-08-17 21:47:42 följande:

Det finns ingen som knappt vågar säga att dom kommer att rösta på SD, min man vågar inte yppa att hans röst hamnar på Sd, inte många av hans kompanjoner eller samarbetspartners heller. Vi har hamnat i ett läge där ingen vågar säga att dom ska rösta på SD för det kommer straffa deras affärer...det kommer finnas ett stort mörkertal som röstar på SD.

Jag tror det kommer en väldigt otrevlig överraskning senare i höst.
    Jag hoppas på att jag har fel.

Bradleyeffekten förklarar detta fenomen, fenomenet att man väljer PK framför ärlighet.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-19 00:16:10 följande:
    Ja, ditt svar är lika enkelt som din fråga är enkel. Det betyder dock inte att SDs ENDA politiska målsättning har en enkel konsekvens, förklaring  eller lösning.

Om du tycker att förutsättningarna förändras så beror de kanske på att du ser för enkelsidigt på de svar jag gett dig.
    Men ändå ser vi samma taktik mot SD som vanligt, den är väldigt lyckad tydligen.
    hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?