• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • klyban
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-19 00:22:39 följande:
    SD är inget enfrågeparti. Dock har inte SD den politiska erfarenheten av att leda Sverige.

MEN när det handlar om invandring har man haft rätt från första början.

Det har man ifrån vänstersidan varit mycket tydlig och upprepa ofta.
    Men nej, de är inget enfrågeparti, men ingen annan fråga tar dit folk som IP.
    Och de flesta som går till SD, de bryr sig inte om deras andra dåliga extremhögeridéer.
    Så svaret på den frågan är inte så enkel som man kan tro.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 10:32:03 följande:

Men ändå ser vi samma taktik mot SD som vanligt, den är väldigt lyckad tydligen.

Vilka belägg har du för att din taktik skulle göra det annorlunda?

Har du exempel från andra länder i nutid eller historiskt som visar att du sitter på lösningen?
  • KillBill

Jag är emot SD därför att:

SD vill kraftigt begränsa kvinnors rätt att själv bestämma över en abort

SD vill göra det tillåtet för personal i vården att vägra hjälpa kvinnor med en abort eller med preventivmedel

SD är för religiösa friskolor

SD är för att riskkapitalister ska kunna plocka ut obegränsade vinster från skattefinansierad verksamhet såsom vård, skola och omsorg

SD vill försämra anställningstryggheten för svenska arbetare genom att försämra lagen om anställningsskydd LAS

SD vill sänka lönen för vissa anställningsformer trots att detta kan leda till sänkta löner för andra grupper på arbetsmarknaden

SD är beredd att diskutera införandet av marknadshyror

SD tycker inte att judar är svenskar

SD är sprunget ur nazism och främlingsfientlighet

Sammanfattningsvis: SD är ett borgerligt moralkonservativt och främlingsfientligt parti

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-19 10:42:36 följande:
    Vilka belägg har du för att din taktik skulle göra det annorlunda?

Har du exempel från andra länder i nutid eller historiskt som visar att du sitter på lösningen?

Finns det ens någon som testat?
    Men du har din framgångsrika taktik mot SD, så det måste existera en nöjdhet där.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 11:35:31 följande:

Finns det ens någon som testat?
    Men du har din framgångsrika taktik mot SD, så det måste existera en nöjdhet där.

Så det är en oprövad hypotes alltihop

Då behövs åtminstone en teoretisk underbyggnad för din hypotes.

Det är en förenkling att tro att bara för att A och B korrelerar så upphör A om B upphör Solig
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-19 11:38:46 följande:
    Så det är en oprövad hypotes alltihop smile2.gif

Då behövs åtminstone en teoretisk underbyggnad för din hypotes.

Det är en förenkling att tro att bara för att A och B korrelerar så upphör A om B upphör Solig

Jag tycker du gör bäst i att fortsätta denna taktik, då den verkar så framgångsrik.
    Och finns inget som kan få dig att ändra på den har du berättat för mig, fast på ditt sätt.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 11:41:49 följande:

Jag tycker du gör bäst i att fortsätta denna taktik, då den verkar så framgångsrik.
    Och finns inget som kan få dig att ändra på den har du berättat för mig, fast på ditt sätt.

Det är märkligt att inte ha koll på ett grannland som gjort precis det du föreslår.

sv.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti

Har det minskat partiets inflytande? Har det mildrat partiets främligsfientlihet? Har det påverkat Danmark till en mindre främlingsfientlighet i politik, samhälle och vardag?

Ja det finns de som provat. Din hypotes har visat sig vara INTE framgångsrik .
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-19 11:46:02 följande:
    Det är märkligt att inte ha koll på ett grannland som gjort precis det du föreslår.

sv.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti

Har det minskat partiets inflytande? Har det mildrat partiets främligsfientlihet? Har det påverkat Danmark till en mindre främlingsfientlighet i politik, samhälle och vardag?

Ja det finns de som provat. Din hypotes har visat sig vara INTE framgångsrik .

Som jag säger går det för långt, så måste man tävla som man gjorde i DK om vem som har mest saker och göra mot I IP.
    Vi kommer komma till detta till nästa val, och alldeles för sent.

Vi behöver inte ens vara främlingsfientliga idag för ändra IP radikalt.
    Men det kommer bli mer uppenbart för dig längre fram.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 12:00:57 följande:

Som jag säger går det för långt, så måste man tävla som man gjorde i DK om vem som har mest saker och göra mot I IP.
    Vi kommer komma till detta till nästa val, och alldeles för sent.

Vi behöver inte ens vara främlingsfientliga idag för ändra IP radikalt.
    Men det kommer bli mer uppenbart för dig längre fram.

Det är märklig, vilken spåkula har du egentligen, att du kan förutse andra människors uppenbarelser.

Men jag förstår att du egentligen försöker uttala dig om ett framtida skeende snarare än om de uppenbarelser du tror jag ska få, även om det är klumpigt uttryckt.

Redogör gärna på vilket sätt du menar att exemplet i danmark skiljer sig från SDs framfart så kommer vi framåt i diskussionen
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-19 12:13:31 följande:
    Det är märklig, vilken spåkula har du egentligen, att du kan förutse andra människors uppenbarelser.

Men jag förstår att du egentligen försöker uttala dig om ett framtida skeende snarare än om de uppenbarelser du tror jag ska få, även om det är klumpigt uttryckt.

Redogör gärna på vilket sätt du menar att exemplet i danmark skiljer sig från SDs framfart så kommer vi framåt i diskussionen

Hitintills har min spåkula slagit in, dock i underkant var gång.
    Så vi får hoppas jag har fel till denna gång, och att det är under 22-24% som vi måste komma för jag ska ha fel i min prognos som redan lades för 8 år sedan.

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?