Padirac skrev 2018-08-19 12:43:19 följande:
Jag nämnde Danmark för många i lägg sedan. Den taktik du pratar om är en förenkling som DU tror är andras taktik.
när du nu får ett svar på din fråga så droppar du det för att du enligt dig själv nu inte vill diskutera premisserna för din fråga.
Jag tror inte att det du vill ha gjort stoppar SDs framfart, jag tror inte heller att det du tror är andras taktik stoppar SDs framfart.
Inget av det som rör sig i spåkulan stoppar SDs framfart.
Ditt mål är att svenska folket ska "uppfostras" till att inte rösta på SD.
I en demokrati fungerar det så att partierna kan välja att anpassa sin politik till folkets vilja eller acceptera ett minskat väljarunderlag.
En majoritet av svenska folket anser att SD's migrationspolitik är bäst.
Alla "taktiker" som bygger på att övriga partier ska föra en generös migrarionspolitik kommer på sikt att misslyckas.
De flesta som röstar på SD gör det inte för att de är rasister, utan för att det inte finns något alternativ. Moderaterna har svängt 180 grader i frågan efter att Reinfeldt försvann, men det tar tid att bygga förtroende i en fråga. Att Kristersson avvisar allt samarbete med SD gör att inga väljare går tillbaka till M från SD.
Politiken kommer bli underhållande efter valet.
SD kommer dubbla det förra valresultatet.
Den konstellation som presenterar den mest restriktiva flyktingpolitiken kommer bilda regering, om inte S och M överraskande börjar samarbeta. Det mest sannolika är en ren M-regering. M kan ju presentera en restriktiv flyktingpolitik utan att samarbeta med SD. Problemet är att SD är vågmästare, så utan samarbete kommer SD avgöra alla frågor där blocken inte har samma åsikt.
Socialdemokraternas kärnväljare verkar lämna det sjunkande skeppet:
www.youtube.com/channel/UC2aPOjxR97xpp6ccnsLdpUg
(OBS! Varning för icke-PK-innehåll som kan verka stötande för känsliga tittare)..