• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Olle.P)

Det ser fortfarande bra ut för det enda vettiga alternativet så här bara tre veckor innan valet.

• Anonym (Carl)
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-23 14:36:08 följande:

Det ser fortfarande bra ut för det enda vettiga alternativet så här bara tre veckor innan valet.

Verkligen härligt att se!
  • Less is more
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-22 23:50:59 följande:

Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.

Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.

Invandrare skrämmer mig dock inte.

Arbetsgivarna behöver också anställa personer med utländsk bakgrund.
  • Anonym (***))
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-22 23:50:59 följande:
    Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.

Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.

Invandrare skrämmer mig dock inte.
    Men SD anser att kommunerna ska ha mindre pengar än de får idag. Hur tänker dom då?
  • Anonym (***))
    oanonym skrev 2018-08-22 21:32:41 följande:
    Hur vet man om någon är emot SD?

Kan du länka till siffrorna du talar om, vore intressant att läsa.
    Ett sätt är att kolla på opinionsundersökningarna, där framgår klart och tydligt att en stor majoritet av svenska folket är emot SD.
  • klyban
    Anonym (***)) skrev 2018-08-23 19:22:22 följande:
    Ett sätt är att kolla på opinionsundersökningarna, där framgår klart och tydligt att en stor majoritet av svenska folket är emot SD.
    Läs upp dig om bradley effekten, den har stor betydelse här.
    hur många meter var det?
  • oanonym
    Anonym (***)) skrev 2018-08-23 19:22:22 följande:

Jag hoppas du inte menar att de som röstar på ett parti automatiskt är emot alla anda partier?

Fast du kanske menar några andra undersökningar?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?