• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (***))
    oanonym skrev 2018-08-23 19:27:40 följande:
    Jag hoppas du inte menar att de som röstar på ett parti automatiskt är emot alla anda partier?

Fast du kanske menar några andra undersökningar?
    Naturligtvis inte. Men jag tar för givet att man röstar på ett parti man är för. 

Men du kan ju visa en länk som säger att de flesta är för SD men inte vill rösta på dom.
  • TeresB

Jag kommer inte lägga min röst på SD. Av många anledningar.

Jag tycker att de har en unken kvinnosyn, de har inga miljömål. De har inte en budget som jag kan se skulle kunna gå ihop och de har allt för många neandetalar medlemmar. Jimmy Åkesson är duktig men resten ger jag inte mkt för och det fungerar ju inte såklart.

• oanonym
    Anonym (***)) skrev 2018-08-23 19:30:33 följande:

Naturligtvis inte. Men jag tar för givet att man röstar på ett parti man är för. 

Men du kan ju visa en länk som säger att de flesta är för SD men inte vill rösta på dom.

Det hade jag gjort om jag påstått det.
  • klyban
    Anonym (***)) skrev 2018-08-23 19:30:33 följande:

När det kommer till IP så har polletten trillat ned för många att det är svårt och lita på andra partier.
    Vi har 2015 som fixa den.

Jag kommer dock aldrig rösta på SD, för deras idéer funkar inte för mig alls i övrigt.
    Men jag hör hur en trillar över lite här och där, och hur folk börjar resonera att detta är ohållbart.
    Och hur folk blir drabbade i sitt dagliga liv av denna kraftiga ökning av invånarantalet.
    Och att man idag inte pratar om rasism när man vill strypa invandringen, utan för samhället är less på se hur det urholkas och man inte hinner kompensera infrastrukturen.

Detta är idag en stor drivkraft som gör SD större.
    Och nu när SD fått bevisat att det är en konspiration i regeringen(och tidigare) om med hur våldtäkts förövarna är fördelat etniskt.
    Så har man helt plötsligt skapat en situation för SD, där man säger SD talar sanning.

hur många meter var det?
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Less is more skrev 2018-08-23 19:03:47 följande:
    Arbetsgivarna behöver också anställa personer med utländsk bakgrund.
    Det anställs personer med utländsk bakgrund hela tiden, vad har det med saken att göra?
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Less is more skrev 2018-08-23 19:03:47 följande:
    Arbetsgivarna behöver också anställa personer med utländsk bakgrund.
    Det anställs personer med utländsk bakgrund hela tiden, vad har det med saken att göra?
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Så enkelt är det) skrev 2018-08-22 19:40:34 följande:
    Fel - Siffrorna visar ju klart och tydligt att SD skrämer svenska folket mer än invadringen.

För trots att många alltså är kritiska mot invandringen så är fler emot SD än för, det säger ju egentligen allt.

SD är alltså inget bra alternativ om man vill få till bra förändringar då SD står för förändringar som är mer skrämmande.
    Men ändå ökar dom?
    Hur vet du att SD inte är ett bra alternativ,?
    Det vet man ju inte föränn dom har vunnit och dom får visa vad dom går för.
  • Anonym (A)
    TeresB skrev 2018-08-23 19:34:44 följande:
    Jag kommer inte lägga min röst på SD. Av många anledningar.
    Jag tycker att de har en unken kvinnosyn, de har inga miljömål. De har inte en budget som jag kan se skulle kunna gå ihop och de har allt för många neandetalar medlemmar. Jimmy Åkesson är duktig men resten ger jag inte mkt för och det fungerar ju inte såklart.
    Samma här.
  • TeresB
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2018-08-23 19:44:08 följande:

Men ändå ökar dom?

Hur vet du att SD inte är ett bra alternativ,?

Det vet man ju inte föränn dom har vunnit och dom får visa vad dom går för.

Det är inte sant någonstans. Jag vet med största säkerhet att mkt som SD står för inte fungerar med hur jag ser på saker. Det behöver jag inte vänta och se. Det står ju att läsa klart och tydligt. Ex vill de inskränka aborträtten, ngt jag är 100% emot.
  • Anonym (Affe)
    Padirac skrev 2018-08-23 06:48:13 följande:
    Budskapet du gått på har SD och före det BSS trummat ut sen slutet av 70talet. Deras beskrivning av verkligheten har inte ändrats trots att verkligheten ser helt annorlunda ut.
    Hur tycker du verkligheten ser ut?
    Varför har vi gruppbaserat sexuellt våld och klan- och släktbaserad kriminalitet?
    Hedersvåldet, var kommer det från?
    Pojkar som våldtar pojkar?
    Våld mot blåljuspersonal?

Fanns detta i Sverige på 70-talet?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?