• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Hå)
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-23 19:59:30 följande:

Hur tycker du verkligheten ser ut?

Varför har vi gruppbaserat sexuellt våld och klan- och släktbaserad kriminalitet?

Hedersvåldet, var kommer det från?

Pojkar som våldtar pojkar?

Våld mot blåljuspersonal?

Fanns detta i Sverige på 70-talet?

Ja det fanns på 70 talet även om omfattningen är större idag.
  • Anonym (-)

Dom har dåliga politiker och ännu sämre politik.

• Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Hå) skrev 2018-08-23 20:02:07 följande:
    Ja det fanns på 70 talet även om omfattningen är större idag.
    Rejält mycket större.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-08-21 07:02:38 följande:
    Det finns många M-väljare som överger skeppet om M+SD=sant.

Det har vi redan sett. Ute i distrikten, framför allt Skåne, vill M samarbeta med SD, men lika många vill inte och framför allt många av deras väljare vill inte.

Man kan säga att 'folket' inte vill att M+SD ska vara sant
    Eftersom man tydligen kan vara en hur liten andel av folket som helst och kalla sig "folket" - iaf om man är SD eller tillhör dess suporters benämner jag härmed mig själv nu för "folket".

Om M inleder ett samarbete med SD kommer folket inte att rösta på M i höstens val 
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    man62 skrev 2018-08-21 23:58:53 följande:

Demokrati är väl  att man ska hänsyn till folkets vilja? Och jag skulle tro att SD kan få minst 15% av folkets röster den 9 september.

Bör man då inte ta mer hänsyn till folkets vilja och börja samarbeta med SD i stället för att försöka frysa ut dem?

Det är jag som är folket så ska man ta hänsyn till någon och sammarbeta med  någon så är det mig man ska tala med
  • nihka
    Anonym (Carl) skrev 2018-08-23 18:47:29 följande:
    Verkligen härligt att se!
    Fortsättningen om SD är härlig: "backar för andra månaden i rad, i Yougovs opinionsmätning".

• Madde 35

Var faktiskt inne ett tag på att rösta på SD. Seriöst. Jag blev nästan irriterad på folk som hävdade att de som röstar på SD var rasister. Det är verkligen inte jag!

Men ju mer man läser och hör så verkar det sjukt.

" Man ska inte få adoptera barn ifrån annat än nordiska länder". Säger ju lite.. De vill verkligen inte få in mer medborgar som ser "utländska" ut.

De vill sänka abortgränsen. Va fan gör man om man går över gränsen? Många märker ju inte att de är gravida förrän efter några månader. Med vilken rätt ska de bestämma över kvinnors kroppar? Det är dessutom med stor marginal mest män i partistyrelsen. Rimmar rätt illa.

Bl.a. Bl.a. ..

Så nej jag har lagt ner tanken på SD.

Sen tänker de rätt i vissa lägen också. Men nä.. tror det blir rått om de kommer till makten.

• KillBill
    nihka skrev 2018-08-24 01:00:50 följande:
    Fortsättningen om SD är härlig: "backar för andra månaden i rad, i Yougovs opinionsmätning".
    Ja det är skönt att se och det är ju inte bara i denna undersökning som SD tappar. I Sentio som SD brukar säga är bäst på att prognostisera SD tappade SD hela 3,7%!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden SD varför är du för / emot?