• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • KillBill

"När vi jämför era vallöften inför valet 2014 med hur ni sedan röstat i riksdagen hänger det inte ihop. Du och ditt parti har gång på gång svikit vad ni lovat i frågor som är viktiga för oss, skriver tre undersköterskor i ett öppet brev till Jimmie Åkesson"

www.ka.se/oppet-brev-till-jimmie-akesson

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (För SD)
    Madde 35 skrev 2018-08-24 01:55:08 följande:

Var faktiskt inne ett tag på att rösta på SD. Seriöst. Jag blev nästan irriterad på folk som hävdade att de som röstar på SD var rasister. Det är verkligen inte jag!

Men ju mer man läser och hör så verkar det sjukt.

" Man ska inte få adoptera barn ifrån annat än nordiska länder". Säger ju lite.. De vill verkligen inte få in mer medborgar som ser "utländska" ut.

De vill sänka abortgränsen. Va fan gör man om man går över gränsen? Många märker ju inte att de är gravida förrän efter några månader. Med vilken rätt ska de bestämma över kvinnors kroppar? Det är dessutom med stor marginal mest män i partistyrelsen. Rimmar rätt illa.

Bl.a. Bl.a. ..

Så nej jag har lagt ner tanken på SD.

Sen tänker de rätt i vissa lägen också. Men nä.. tror det blir rått om de kommer till makten.

Ett foster är inte kvinnans kropp, det är en främmande del inuti kroppen. Om man går över gränsen får man isåfall som i resten av EU söka om undantag. Det är ytterst få som haft skyddat samlag som går över 13 veckor utan att förstå att de är gravida. Efter v 13 kallar man det för ett foster. Tycker inte man ska kunna döda de oskyldiga ofödda utan särskild orsak.

Det är min åsikt. Och efter jag blivit mamma själv och efter att ha upplevt missfal, och vet hur det finns folk som kämpar och drömmer om att få bli föräldrar, så ser jag andra lösningar för de som inte är redo att bli föräldrar, än att döda barnet.

Kan du länka till var i deras partiprogram det står att de inte vill att man ska få adoptera utanför norden? Låter lite för galet för att vara sant.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-08-24 10:45:12 följande:

SD vill förbjuda dubbelt medborgarskap. Detta kommer påverka tiotusentals finländare som antingen kommer förlora rösträtt i Sverige eller blir tvungen att kapa rötterna till Finland.

Ok, där dog det lite för mig också. Jag för kapa rötterna till Sverige då... och så mister de en som skulle röstar nu och kanske framöver.
  • KillBill
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-24 22:05:03 följande:
    Ok, där dog det lite för mig också. Jag för kapa rötterna till Sverige då... och så mister de en som skulle röstar nu och kanske framöver.
    Först samer, sedan judar och nu finnar. Det är trots allt bra att det uppmärksammas före valet.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-08-24 22:10:56 följande:

Först samer, sedan judar och nu finnar. Det är trots allt bra att det uppmärksammas före valet.

Fast... de skulle aldrig få igenom förslaget... SD har väl inget emot samer eller judar? Det har jag inte upplevt. Jag upplever heller inte att detta tilltaget skulle vara riktat mot finnar. Snarare mot turkar och folk från Mellanöstern som driver politisk propaganda i flera länder...
  • Padirac
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-24 22:59:24 följande:
    Fast... de skulle aldrig få igenom förslaget... SD har väl inget emot samer eller judar? Det har jag inte upplevt. Jag upplever heller inte att detta tilltaget skulle vara riktat mot finnar. Snarare mot turkar och folk från Mellanöstern som driver politisk propaganda i flera länder...
    Du menar att övriga partier och de som inte är 'folket' och röstar på något annat än D skulle vara de som hindrar SD från att få igenom förslaget.

Det behövs kanske fler som inte röstar SD för att inte fler galenskaper ska får igenom?
  • lövet2
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-24 22:59:24 följande:
      SD har väl inget emot samer eller judar?
    Tja, enligt Björn Söder så är de inte svenskar. Inte riktiga svenskar. Och SD som parti vill ju ta i från samerna deras rättigheter. De tycker visst att det är orättvist att samerna får ha renar.
  • Iarwain
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-24 21:47:27 följande:
    Ett foster är inte kvinnans kropp, det är en främmande del inuti kroppen. 
    Tycker du att det är ok att låta staten besluta om andra främmande delar inne i en människas kropp?
  • Anonym (För SD)
    Iarwain skrev 2018-08-25 07:51:06 följande:

Tycker du att det är ok att låta staten besluta om andra främmande delar inne i en människas kropp?

Ja, för att skydda den oföddas rättigheter, absolut!
Svar på tråden SD varför är du för / emot?