• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Tjabbah)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-31 12:57:11 följande:
    Varför anser du att de är rasistiska? Bara för att man vill behålla svensk kultur och ha en majoritet av svenskar i Sverige så betyder inte det att man är rasist.
    De vill inte bevara svensk kultur. De skriver inte under på typiska svenska värderingar om jämställdhet, HBTQ-personers rättigheter, det sekulära samhället mm. De är väldigt osvenska.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tjabbah) skrev 2018-08-31 13:07:55 följande:

De vill inte bevara svensk kultur. De skriver inte under på typiska svenska värderingar om jämställdhet, HBTQ-personers rättigheter, det sekulära samhället mm. De är väldigt osvenska.

Fast nu ljuger du. Vad menar du skulle vara "typiska svenska värderingar om jämställdhet"? Vem har gjort dig till talesperson för svenska folkets värderingar osv? De är väldigt svenska. De är som vi svenskar var innan vänsterpolitiken tog över som självupptagen norm i de etablerade partierna. Vilket många politiker i de etablerade partierna fortfarande också är men knappt vågar yttra högt med rädsla för repressalier.
  • Anonym (..)
    Anonym (Tjabbah) skrev 2018-08-31 13:07:55 följande:

HBTQ personers rättigheter exempelvis är ingen typisk svensk värdering. Begreppet i sig har inte ens funnits i särskilt många år.
  • Anonym (Kompenta?)

Ni som är för SD:s politik, vilka faktorer tycker ni är bra med deras politik förutom invandringsfrågan?

När ni väljer SD i kommun-, landsting-, och riksdagsval, hur väl känner ni till vilka representanter ni väljer in? Kan de t.ex. räkna? Har de koll på nationalekonomi? Hur vet ni att det inte är t.ex. NMR-medlemmar som kommer in på dessa mandat?

• Anonym (För SD)
    Anonym (Kompenta?) skrev 2018-08-31 14:56:57 följande:

Ni som är för SD:s politik, vilka faktorer tycker ni är bra med deras politik förutom invandringsfrågan?

När ni väljer SD i kommun-, landsting-, och riksdagsval, hur väl känner ni till vilka representanter ni väljer in? Kan de t.ex. räkna? Har de koll på nationalekonomi? Hur vet ni att det inte är t.ex. NMR-medlemmar som kommer in på dessa mandat?

Det var inte många kompetenta i Löfvens regering...
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-30 21:49:21 följande:
    Nej, alla är inte rasister, men SD är ett rasistiskt parti. Hur kan det vara svårt att förstå skillnaden.

Kan vi nöja oss med att vi inte vet vad den andre tror? För detsamma säger jag om det du vill säga om vad jag tror.

Det förklarar en hel del varför detta blir så konstigt för dig då, och den inbilla.
    Men om du anser detta, så frågan varför du spelar dom rätt i händerna.

hur många meter var det?
  • Anonym (Kompenta?)
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-31 15:06:02 följande:

Det var inte många kompetenta i Löfvens regering...

Det säger jag inte heller. Men svara gärna på frågorna för jag är uppriktigt nyfiken.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Kompenta?) skrev 2018-08-31 15:10:59 följande:

Det säger jag inte heller. Men svara gärna på frågorna för jag är uppriktigt nyfiken.

Har svarat förr; men bl.a. sänkande av abortgräns, att de är för kärnkraft, hårdare straff för brottslingar, och att de i övrigt är på ganska bra linje med de borgerliga.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kompenta?) skrev 2018-08-31 14:56:57 följande:

Hur bra kan ditt partis valbara kandidater räkna? Vad har de för värderingar? Hur vet du det? Vad har ditt parti gjort för gott för svenska folket de senaste 10 åren?
  • Anonym (Kompenta?)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-31 19:48:35 följande:

Hur bra kan ditt partis valbara kandidater räkna? Vad har de för värderingar? Hur vet du det? Vad har ditt parti gjort för gott för svenska folket de senaste 10 åren?

Varför svara på frågor med frågor?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?