• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (mor)

TÄNK så fantastiskt att SD väcker sådant intresse och så starka känslor! Då vet man att ett parti är rätt ute. Vem bryr sig om MP, KD eller snoppen (ursäkta Liberalerna)...?

• Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-31 23:53:10 följande:

Har förstidsröstat på SD i alla tre kuverten.

Vad var din motivering?
    Avkastningen i områden där kulturberikningen varit stor har ju var negativ rätt längre så SD lär nog få fler röster.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-09-01 10:45:18 följande:
    Fast detta är väl bra, på sätt och vis? Att det uppdagas, menar jag?
  • oanonym
    Anonym (mor) skrev 2018-09-01 10:30:48 följande:

TÄNK så fantastiskt att SD väcker sådant intresse och så starka känslor! Då vet man att ett parti är rätt ute. Vem bryr sig om MP, KD eller snoppen (ursäkta Liberalerna)...?

Islamism och IS väcker känslor, är det för att de är rätt ute?
  • Anonym (mor)

När moderata politiker m fl stod i svenska valstugor på våra torg i Sverige och inför dold kamera i UG sa sanningen om vad de EGENTLIGEN ansåg om invandrare så var det ju synd om dem (de har ju anhöriga och är människor) MEN TÄNK om det varit SD:are som sagt vad dessa individer uttryckte så skulle vi sett klippen i Svt 24/7. I varenda debatt skulle klippen repriseras. Jimmie skulle ständigt få svara på frågan HUR VAR DET I VALSTUGORNA? Nu är det glömt!?

• Anonym (Åke Jimmyson)

Det vore intressant att höra om någon av er som är emot SD bor i en invandrarförort som räknas till segregerade områden.
    Tensta, Rinkeby, Husby, Botkyrka.
    Malmö och gbg har ju sina områden. m.m.

• Anonym (A)
    Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 09:31:46 följande:
    Har förklarat tidigare vad jag tycker :) Jag tycker att övriga EU har en förnuftig gräns på 12 veckor. Jag ser inte varför det ska vara fritt upp till vecka 20. Där tycker jag att det är bra att man ska söka för särskilda själ, då fostret blivit mer utvecklat. Själva aborten blir dessutom mer våldsam i vecka 20 jämfört med vecka 12 för alla inblandade.
    Jag tycker att det finns en gräns för när man ska se till fostrets bästa. För mig är den långt tidigare än vecka 20.
    Min åsikt och jag känner många som delar den :) så ensam är jag inte.
    Det är vecka 18 inte 20.
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-09-01 10:51:20 följande:
    Fast detta är väl bra, på sätt och vis? Att det uppdagas, menar jag?

Ja men det är så djävla skrämmande att SD partiledning inte har någon koll. Som det är nå vet vi inte vad det är för människor som kommer in i riksdagen på SDs mandat. Se bara på SDs förra partiledare som har suttit för SD i försvarsutskottet och tagit del av försvarshemligheter och som nu har avslöjats med att gulla med Vladimir Putin och Assadregimen. Jag fattar inte hur så många gammelmoderater kan rösta på ett parti vars företrädare så ofta har avslöjats med antidemokratiska idéer vilket utgör en potentiell risk för Sveriges säkerhet.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (mor)
    oanonym skrev 2018-09-01 10:52:39 följande:
    Islamism och IS väcker känslor, är det för att de är rätt ute?
    Ja det är det sannolikt. Jag har iofs inte hört Jimmie bre ut sig om IS och för egen del orkar jag inte ens bry mig i vad det är. Inget som ska behöva bekymra svensken är min ståndpunkt. Liksom VARFÖR ska vi i Sverige dra på oss sådana problem? Har vi inga egna? Jag har två döttrar och gillar inte NÅGOT som har med muslimsk kultur att göra här i Sverige. Jag var själv pga föräldratryck medlem i pingstkyrkan hela min ungdom och jag HATAR allt religiöst förtryck. Man kan tro på en Gud eller vad man vill men sin tro har man ENSKILT i sitt hjärta och man slår inte sin Gud i skallen på folk. ...så känner lilla jag.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?