• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 17:04:54 följande:

Det där är bara populism.  Det är extremt svårt för myndigheter att håll koll vad som försiggår på den här typen av skolor och därför är SDs förslag, att skolinspektionen ska kontrollera skolorna bättre, ett slag i luften som leder till absolut ingenting.

Ge i stället argument varför exempelvis Jehovas Vittnen och muslimska församlingar ska ha rätt att driva religiösa skolor för små barn. Tor du att det gynnar integrationen?

Inte alls. :)

Därför att det ÄR utrett och till största delen väldigt väl fungerande runt om i landet. Det är betydligt bättre studiero på många friskolor. Dessutom har många friskolor bättre krav på uppförande, kamratanda osv. Bara fördelar. De religiösa inslagen är frivilliga och det går även muslimer i kristna friskolor osv. Att S och M nu ångrar sig och tycker att det var okej att slarva med kontrollen på vissa skolor under 26 år ska inte drabba de skolor som fungerar bra. Klantigt och dumt av S och M.
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 18:24:29 följande:

Inte alls. :)

Därför att det ÄR utrett och till största delen väldigt väl fungerande runt om i landet. Det är betydligt bättre studiero på många friskolor. Dessutom har många friskolor bättre krav på uppförande, kamratanda osv. Bara fördelar. De religiösa inslagen är frivilliga och det går även muslimer i kristna friskolor osv. Att S och M nu ångrar sig och tycker att det var okej att slarva med kontrollen på vissa skolor under 26 år ska inte drabba de skolor som fungerar bra. Klantigt och dumt av S och M.

Vad svamlar du om.

Så du anser att fördelen med friskolor som drivs av Jehovas Vittnen eller av muslimska församlingar är bättre studiero och kamratanda? Läste du inte artikeln om den religösa friskolan med självmordsbenägna elever?

liberalerna vill förbjuda nya religiösa friskolor, M har inga sådana planer.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Olle.P)

Nu går Frankrikes president Macron ut och spelar högre stående moralpolis och anklagar Jimmie för att som han uttrycker det "inte vara kompatibel med svenska värderingar" efter att i "skitkanalen" P3 vägrat att välja mellan honom och Putin. Vad vet den vänstertomten om svenska värderingar? Och vad har han med våra politiker eller inre angelägenheter att göra när han inte ens klarar att styra upp sitt allt mer islamiserade egna land?

• Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 18:32:34 följande:

Vad svamlar du om.

Så du anser att fördelen med friskolor som drivs av Jehovas Vittnen eller av muslimska församlingar är bättre studiero och kamratanda? Läste du inte artikeln om den religösa friskolan med självmordsbenägna elever?

liberalerna vill förbjuda nya religiösa friskolor, M har inga sådana planer.

Oj, jag förstår att du inte kan besvara det jag skrev eftersom du vet att det stämmer. I övrigt ska du inte försöka påstå att jag tycker saker som jag inte har sagt att jag gör. Jag behöver verkligen inte besvara dina påhitt om mina åsikter. Du verkar ha svårt att argumentera för din sak. Acceptera att du har förlorat diskussionen. S och M har under många år gjort bort sig och nu är det dags för nya vindar i både riksdag och regering. Btw så finns det elever i kommunala skolor som till och med har mått så dåligt att de har tagit livet av sig. Ska kommunala skolor förbjudas pga det?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-02 18:34:23 följande:

Nu går Frankrikes president Macron ut och spelar högre stående moralpolis och anklagar Jimmie för att som han uttrycker det "inte vara kompatibel med svenska värderingar" efter att i "skitkanalen" P3 vägrat att välja mellan honom och Putin. Vad vet den vänstertomten om svenska värderingar? Och vad har han med våra politiker eller inre angelägenheter att göra när han inte ens klarar att styra upp sitt allt mer islamiserade egna land?

Svensk media försöker påverka valet. Men jag tror att de flesta förstår vad som händer och väljer rätt nästa söndag.
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 18:47:28 följande:
    Oj, jag förstår att du inte kan besvara det jag skrev eftersom du vet att det stämmer. I övrigt ska du inte försöka påstå att jag tycker saker som jag inte har sagt att jag gör. Jag behöver verkligen inte besvara dina påhitt om mina åsikter. Du verkar ha svårt att argumentera för din sak. Acceptera att du har förlorat diskussionen. S och M har under många år gjort bort sig och nu är det dags för nya vindar i både riksdag och regering. Btw så finns det elever i kommunala skolor som till och med har mått så dåligt att de har tagit livet av sig. Ska kommunala skolor förbjudas pga det?

Du påstår att religiösa friskolor väldigt väl fungerande runt om i landet men min bild är att dessa skolor ofta drivs under sektliknande former och att skolorna ofta försämrar integrationen. Här kan du se en film som tar upp de vidriga förhållande på en religiös friskola som drivs av de kristna Plymouthbröderna. Jag tror att alla som ser denna film instämmer i påståendet att SD linje att vara för religiösa friskolor är helt sjuk.

www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/kalla-fakta-granskade-plymouthbr%C3%B6dernas-friskola-4fc33bff04bf72228b000b1b

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (A)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 18:49:00 följande:
    Svensk media försöker påverka valet. Men jag tror att de flesta förstår vad som händer och väljer rätt nästa söndag.
    Struntprat.
  • Anonym (A)

Tror inte att Sd lyckas ragga så många röster på FL.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (A) skrev 2018-09-02 21:24:37 följande:

Struntprat.

Inte alls.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?