• Padirac

SD varför är du för / emot?

klyban skrev 2018-08-19 18:34:16 följande:
    Meningslöst och fråga nått.
    Är du rädd för svaren då de inte är inlagda i de premisser du har till din frågaSolig

Skriver du att det är meningslöst för att du inte får det svar du vill ha?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 19:07:14 följande:

Man kan bara ställa samma fråga så många ggr, du gjort det uppenbart du inte har nått intresse och svara.

Så varför låtsas du annat för?

Hade jag fått svar på frågan, så kan vi prata om svar jag inte vill ha.

Det är omöjligt nu.

Nej, det går inte att svara på en fråga som din då den redan innehåller förutfattade meningar som besvarar frågan.

Red ut premisserna så kommer vi vidare.

Jag menar att exemplet Danmark visar att dina premisser i frågan till mig är felaktiga.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 19:23:32 följande:

Jag ställt världens svåraste fråga tydligen.
    Men bra att du är nöjd med taktiken mot SD.

Du har ställt en fråga som innehöll premisser som byggde på fler förutfattade meningar och fördomar.

Det är den enklaste frågan att ställa.

I den spåkula du pratat om har du redan bestämt vad andra anser - det är just det som är förutfattade meningar och fördomar.

Det är enkelt, det är att göra det enkelt för sig.

Kom ihåg att det är du som anser att jag är nöjd med en taktik som du anser att jag och andra har. Alla svar finns tydligen inne i spåkulan tillsammans med frågorna som bygger på de förutbestämda svaren.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-19 22:20:28 följande:

Det är bara vad du säger för slippa och svara.
    Gav dig premiss, men det struntade du.
    Utan du börjar prata om nått som inte ens existerar nu.
    Hade du svarat på frågan och det hade kommit fördomar och förutfattade meningar, då hade du haft en poäng.
    Men om detta fiktiva tillstånd du skapar, det återfinns endast hos dig.
    Så jag börjar fundera varför du hittar på saker.

Vart har jag skrivit att min spåkula har pratat om vad folk anser?

SD var ett enfrågeparti, ända tills vi skulle ta frågan ifrån dom.
    Finner det märkligt.

Det är tydligen omöjligt för dig att se vilka förutfattade meningar din fråga innehåller.

OM du kommer ihåg så skrev jag att din fråga hade minst två premisser som du behövda identifiera.

Frågan du ställde innehåller ett flertal påståenden som u tillskriver mig att hålla för sann, medans jag anser att dessa premisser kan ifrågasättas och om du inte kan se dem så är du fast inne i de spåkula som du använder för att bestämma vad andra anser, tänker och faktiskt vad som är sant.

Ja, SD är ett enfrågeparti, de driver frågan om ett etnisk homogent samhälle, migrations och flyktingpolitik är ett medel för att nå målsättningen. Det är en fråga som tex den identitära rörelsen också driver, som NMR driver, det stod på den reklam NMR lagt i min brevlåda tillsammans med massa dravel om ett nazistiska samhälle.

SD har placerat sig utanför höger-vänsterskalan, SD definierar sig om anti-etablissemang, antietablissemang-gängen har funnits sedan i alla fall 1700-talet i Sverige, så nytt är det inte. SD har tagit upp en position i den politiska rymden som utnyttjas av andra högerpopulister och högerrasister inom politiken i hela västvärlden.

Att ta ifrån SD deras fråga genom att replikera deras ståndpunkter kommer inte att ändra på någonting annat än att SD då får fri väg till nästa steg i deras politiska strategi. De har positionerat sig så att de kan dra växlar på motstånd mot deras politiska värderingar och samtidigt dra nytta av om någon kliver in på deras planhalva.

Titta på vad som hänt i Danmark, har det du anser vara enda lösningen fungerat är eller har det snarare blivit så att DF jhar flyttat fram sina politiska positioner? 

Titta också på hur Le Penn hanterades i Franska valet. 

Svaret på demokratibristerna ett parti som SD tillför är inte att ta över deras fråga, Danmark och Frankrike visar detta om än på olika sätt.

• Padirac
    Anonym (grev) skrev 2018-08-20 06:18:18 följande:

Det rimliga jämförbara testet är Sannfinländarna i Finland.

Från 18% och en plats i regeringen 2015 till en partisplittring och halvering i OU på ett par år när de utmanades att ta ansvar. 

Om man nu tror att SD är så inkompetenta som man säger borde det inte vara en stor sak att tvinga dem ta ansvar. Och fallera. 

Men det kanske är så att man egentligen är rädd för att SD är mer kompetenta än man vill låtsas om och att SD istället växer med ansvaret?

Som alltid behöver både risk och konsekvens räknas in i ev följder.

Liten risk stor konsekvens eller stor risk liten konsekvens.

De övriga partiernas ställningstagande pekar i riktningen stor möjlig konsekvens. Detta oavsett hur väl SD kan eller inte kan få något gjort.

SDs placering på en värdekarta likt world value surveys sätter SD på en plats som för de flesta Svenska människorna liknar förlegade och felaktiga värderingar. Vem tycker att Nazism o rasism är en ny frisk fläkt i samhället idag...
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-20 14:59:26 följande:

Du har en premiss, men du gjort jävligt tydligt att du vägrar svara.
    Så enda du har och se framemot är den lyckade taktiken ni har.

Det som är det roligaste någonsin dock, det är hur man ifrån ANTI-SD håll sagt att SD är ett enfrågeparti.
    Men för återta frågan så är frågan helt plötsligt mer än en, tycker detta synsätt är väldigt udda, och man börjar fundera på om demens eller nått som en parameter här.

Du har dock sagt(ej i klartext) att du aldrig kommer vara missnöjd med denna taktik.
    Så då kör vi på det.

Det finns fler premisser som du behöver hitta i din fråga - du hittar inte de premisserna, kanske är det så att de premisserna är den luft du andas, och den den jord du går på. 

Hur som heslt har du in dina premisser redan bestämt vad svaret är - om du ställer en öppen fråga så kan vi disskutera vidare.

Ja, SD är ett enfrågeparti - de driver frågan om ett Sverige som enbart befolkas av ett folk med svensk essens  i SDs tappning.

Ett sätt att nå detta politiska mål är att stoppa invandringen, ett annat sätt är att börja repatriera människor, ett tredje sätt är att assimilera människor. 

Tex skulle jag assimileras då jag säkerligen inte är tillräckligt svensk för SD. Att delar av min släkt bott i Sverige i 400 år och andra delar av min släckt bott i Sverige ytterligare 100-tals år räcker inte för min del enligt det SD skriver och det JP och MK säger.

SD driver i övrigt en populistisk politik som de är villiga att överge om deras migrationspolitik genomförs. Inget annat av det de säger sig arbeta för spelar någon roll bra migrationspolitiken körs enligt deras linje. Annars fäller de förslag de säger sig gilla. Det är SDs variant av samarbete och kompromiss.

SD bedriver propaganda för att ställa grupper mot grupper och för att förminska sina egna vidriga ståndpunkter, de brunmålar andra för att framstå som lika goda kålsupare när det faktiskt är en jämförelse mellan en lögn och en sanning. SD är som bekant ett rasistiskt parti med nazistiska rötter, sprunget ur BSS, VAM, med postadress hos SS-soldaten och öppna Nazisten Gustaf Ekström som til och med satt i partistyrelsen

www.aftonbladet.se/ledare/a/GW256/sds-nazirotter-ar-varre-an-vi-vetat

SD är ett anti-etablissemangsparti, de 'representerar folket' säger de, de är 'svärjevenner' - de vill gör skillnad på riktigt. Skillnaden de gör är att rösta mot sin egen linje om de inte får sin vilja igenom.

Så, SD är ett enfrågeparti men det betyder inte att deras propaganda måste bemötas med sanna beskrivningar av verkligheten, att de som känner att samhället står långt bort från dem själva måste mötas och släppas in 'i det gemensamma projektet samhället' 

Att bara bemöta deras fråga räcker inte  - det krävs mycket mer för att fånga upp de som tagit klivet ut till det utanförskap som SD skapat och vallat in sin svans i. 
  • Padirac
    Padirac skrev 2018-08-20 18:20:57 följande:
    .....
    Så, SD är ett enfrågeparti men det betyder inte att deras propaganda måste bemötas med sanna beskrivningar av verkligheten, att de som känner att samhället står långt bort från dem själva måste mötas och släppas in 'i det gemensamma projektet samhället' 

Att bara bemöta deras fråga räcker inte  - det krävs mycket mer för att fånga upp de som tagit klivet ut till det utanförskap som SD skapat och vallat in sin svans i. 
    Lite rättningar och förtydliganden

Så, SD är ett enfrågeparti,

men det betyder INTE ENBART att deras propaganda  måste bemötas med sanna beskrivningar av verkligheten,

Dessutom måste de som känner att samhället står långt bort från dem själva mötas och släppas in 'i det gemensamma projektet samhället' 

• Padirac
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-20 17:32:38 följande:
    Inte har vi ett stort behov av mimare i dagens samhälle
    Mimare skulle ju vara bra - då kunde de ju inte säga att SD är ett sk*tparti bildat av BSS, VAM och nazister. En del verkar ju tycka att det är lösningen på problemet
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-20 14:59:26 följande:

.....

Du har dock sagt(ej i klartext) att du aldrig kommer vara missnöjd med denna taktik.
    Så då kör vi på det.

Du ska inte ta efter 'man och nöjd' i hens killgissningar om vad andra menar och tänker om du vill förstå vad jag säger.

Om spåkulan är grönmålad ser du varken in eller ut ur den. Drömmer
  • Padirac
    Anonym (Ylva) skrev 2018-08-20 18:30:46 följande:
    Jo, det är folket. Dels är vi alldeles för många. Resurserna kommer att ta slut. Och dels för att det faktiskt är folket, vi själva som förgör vår jord med farliga utsläpp och sätter vi hanterar vår jord på. Vi kan inte skylla på nånting annat än folket. Det är vårt ansvar att ta vara på vår jord...
    Jorden har utstått värre saker än människan. Den kommer att finnas kvar länge efter att människorna försvunnit.

Då vi förbrukar mer än vår jord kan ge oss kommer vi i en framtid att bli väldigt resursfattiga. 

Rosling sa en gång att oljeförbränningen inte är ett klimatproblem, det finns inte nog med olja att förbränna för att förstöra jorden, det är koltillgångarna som är det stora hotet. Där finns de mängder co2 som kommer att knäcka klimatet.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?