• Padirac

SD varför är du för / emot?

Rataxes skrev 2018-08-20 18:55:04 följande:
    Regeringens politik (och flera tidigare regeringars) har inneburit att Sverige indirekt konsumerar med kol än tidigare. Men hey, det sker ju i Tyskland, Danmark m.fl. länder och är tydligen inte Sveriges problem.
    Ja, det är många dumheter som begåtts av många regeringar ang elmarknaden och inom kraftsektorn.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-21 06:48:21 följande:

Inte alls säkert, det kan bli så att en del vandrar över till M istället.

Dock tror jag samarbetet är ett faktum till nästa val, kanske även detta.

Kommer börja med små trevare och beslut som man samarbetar med, sen rinner det antagligen bara på.

Men det finns mycket som kan hända på vägen på denna, så svårt säga "så blir det".

Även om jag gav det intrycket ovan, men vet hur makthungriga man är i M.

Så det skulle inte förvåna mig alls.

Det finns många M-väljare som överger skeppet om M+SD=sant.

Det har vi redan sett. Ute i distrikten, framför allt Skåne, vill M samarbeta med SD, men lika många vill inte och framför allt många av deras väljare vill inte.

Man kan säga att 'folket' inte vill att M+SD ska vara sant
  • Padirac
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-22 23:50:59 följande:

Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.

Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.

Invandrare skrämmer mig dock inte.

Budskapet du gått på har SD och före det BSS trummat ut sen slutet av 70talet. Deras beskrivning av verkligheten har inte ändrats trots att verkligheten ser helt annorlunda ut.
  • Padirac
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-24 22:59:24 följande:
    Fast... de skulle aldrig få igenom förslaget... SD har väl inget emot samer eller judar? Det har jag inte upplevt. Jag upplever heller inte att detta tilltaget skulle vara riktat mot finnar. Snarare mot turkar och folk från Mellanöstern som driver politisk propaganda i flera länder...
    Du menar att övriga partier och de som inte är 'folket' och röstar på något annat än D skulle vara de som hindrar SD från att få igenom förslaget.

Det behövs kanske fler som inte röstar SD för att inte fler galenskaper ska får igenom?
  • Padirac
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-25 08:03:48 följande:

Ja, för att skydda den oföddas rättigheter, absolut!

Oönskade barn har det väldigt tufft i livet. Alla kommer inte till fungerande kärleksfulla familjer
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-29 16:44:32 följande:

Vet inte, kanske dom är i förlängningen, det beror på hur länge vi låter invånarantalet öka utan man kommer ikapp med infrastrukturen.

Och där sen har vi hur mycket makt vi kommer ge  till SD.

Desto längre vi väntar med att inse att öka invånarantalet artificiellt inte fungerar för tillfället.

Desto svårare kommer det bli att marginalisera SD till det parti dom är.

Vi ser ju andra som gjort detta misstaget, och nu är de chanslösa att marginalisera ett parti till dess verkliga följare.

Mitt förslag är att hänga lapp på luckan och säga, nej ingen får komma hit.

Utan först ska vi bygga ikapp vår infrastruktur och göra invånarna vi har redan glada.

För idag handlar det inte längre om rasism, utan om ett fungerande samhälle.

Och det har vi inte idag och som vi är vana vid och även kan kräva.

Danmark har PROVAT. Det går inte bra.

Idag är SDs broderparti DF i Danmark näst störst och de andra partierna tävlar om att vara mer främlingsfientliga än DF. Inflytandet och kopieringen av sakfrågorna har stärkt DF.

Lapp på luckan kommer inte att begränsa SDs framfart.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-29 20:09:28 följande:

Nej, först på senare åren.
    Och du vill vänta tills vi inte heller kan vända på det, då din taktik redan är så framgångsrik på SD.

Och resultatet du ser i DK, är exakt det vi kommer få för såna som dig tycker taktiken de kör är så bra.

Vad en del verkar ha svårt och förstå, frågan har sedan länge passerat i att vara en rasistiskt fråga.
    Förstår att en del aldrig kommer greppa detta, det är som se ett tåg åka i 1km/h över ett stup.
    Och allt man behöver göra är att lägga ett sandkorn på spåret, men sen står en del och säger nej det behövs inte.
    Och man ser hur tåget oundvikligt kör över kanten, för deras taktik är så bra.
    Fast än tåget bara fortsätter och rulla.

DF togs in i danska värmen 2001 då det fick gehör för delar av sin politk i utbyte mot stöd till Fogh-Rasmussen -  efter det har DF växt från 12 % till mer än 21%

da.wikipedia.org/wiki/Folketingsvalget_2001

sv.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti

"Från 2001 till 2015 har Dansk Folkeparti varit stödparti till de vid den tiden regerande borgerliga partierna Venstre och Konservative Folkeparti. Idag är partiet Danmarks näst största, med 37 mandat i Folketinget och 21,1 procent erhållet stöd i valmanskåren i valet 2015. I Europaparlamentsvalet 2014 blev Dansk Folkeparti största parti med 26,6 procent av rösterna och erhöll 4 mandat. Antalet medlemmar är 17.000 (september 2015)[1]."
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-29 22:01:12 följande:

Du ser ju på dina datum, tack för den.

SD 0,37% som gällde då.

Undrar när du ska våga svara på världens svåraste fråga.

Sverige ligger 20år efter förändringen som skett i övriga Europa. Ta det i beaktande. Att ta över SDs ståndpunkter kommer inte att försvaga dem. Men alla har kanske inte den önskan...
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-30 17:32:08 följande:

Du bara styrker min poäng

Och enda du säger att det är Danmark är rätt okey på området.

Då nej blir ja så är det något som saknas.

Jag tycker Inte det du påstår.

Nej är alltid nej, klyban. Oavsett hur du försöker vrida det.
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-30 18:27:36 följande:

Det är så det låter.

DK styrker inte ditt argument, utan bara visar vad kommande skall.

Eftersom det du tror är mitt argument bara finns i ditt huvud så är det naturligtvis så att du säger det.

När du vill diskutera saken kan vi återuppta ämnet, till dess besparar jag de andra fler inlägg om detta.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?