SD varför är du för / emot?
Naturligtvis inte. Men jag tar för givet att man röstar på ett parti man är för.
Men du kan ju visa en länk som säger att de flesta är för SD men inte vill rösta på dom.
Naturligtvis inte. Men jag tar för givet att man röstar på ett parti man är för.
Men du kan ju visa en länk som säger att de flesta är för SD men inte vill rösta på dom.
TÄNK så fantastiskt att SD väcker sådant intresse och så starka känslor! Då vet man att ett parti är rätt ute. Vem bryr sig om MP, KD eller snoppen (ursäkta Liberalerna)...?
Ja men det är så djävla skrämmande att SD partiledning inte har någon koll. Som det är nå vet vi inte vad det är för människor som kommer in i riksdagen på SDs mandat. Se bara på SDs förra partiledare som har suttit för SD i försvarsutskottet och tagit del av försvarshemligheter och som nu har avslöjats med att gulla med Vladimir Putin och Assadregimen. Jag fattar inte hur så många gammelmoderater kan rösta på ett parti vars företrädare så ofta har avslöjats med antidemokratiska idéer vilket utgör en potentiell risk för Sveriges säkerhet.
Ja det är det sannolikt. Jag har iofs inte hört Jimmie bre ut sig om IS och för egen del orkar jag inte ens bry mig i vad det är. Inget som ska behöva bekymra svensken är min ståndpunkt. Liksom VARFÖR ska vi i Sverige dra på oss sådana problem? Har vi inga egna? Jag har två döttrar och gillar inte NÅGOT som har med muslimsk kultur att göra här i Sverige. Jag var själv pga föräldratryck medlem i pingstkyrkan hela min ungdom och jag HATAR allt religiöst förtryck. Man kan tro på en Gud eller vad man vill men sin tro har man ENSKILT i sitt hjärta och man slår inte sin Gud i skallen på folk. ...så känner lilla jag.
Vad svamlar du om.
Så du anser att fördelen med friskolor som drivs av Jehovas Vittnen eller av muslimska församlingar är bättre studiero och kamratanda? Läste du inte artikeln om den religösa friskolan med självmordsbenägna elever?
liberalerna vill förbjuda nya religiösa friskolor, M har inga sådana planer.
Vid en rättslig prövning skulle en vanlig Svensson som gjort samma sak som SD-toppen med all sannolikhet bli dömd för bedrägeri. Att SD-toppen vill betala tillbaka de pengar som han lurat till sig, efter det att han har avslöjats, gör inte den brottsliga handlingen ogjord.
Det ska bli intressant om SD polisanmäler sin egen riksdagsman, vad tror du?
Jag är för SD för att de vill minska invandringen.
Jag är emot SD för att de har, och har haft, alldeles för många stolpskott i sitt parti. Även deras syn i abortfrågan och friskolor är jag emot. Finns säkert mer saker.
Någon mer som både är för och emot, eller är alla antingen eller?
Själv så är jag en ateist som står upp för mänskliga rättigheter (där religionsfriheten är en viktig del).
Du gör ett fel när du avgränsar tidsperioden. Miljontals människor har dödats i kristendomens namn. De senaste folkmordet skedde så så sent som i mitten av 90-talet då nästan en miljon människor mördades i Rwanda av styrkor som leddes av det kristdemokratiska regeringspartiet MRND (med stöd bl.a. från Belgien).
Det finns många exempel på kriminella nätverk bland finnar, jugoslaver eller chilenare.
Någon som fortfarande inte tror att klanröstning är ett växande problem? Allt fler islamister kuppar sig in i politiken en skrämmande utveckling.