• klyban

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-04 15:20:50 följande:
    Vad ska vi prova med SD menar du?  Sak vi införa nationaliet i pass/id-handlingar? Ska vi skicka möänniskor som inte tänker som SD på assimileringsläger? Vad ska SD göra?

Jag anser att SDs politiska grundvärderingar inte passar i ett modernt sammhälle där människor har fri och rättigheter.  

Men det första svaret du har är alltså att enda sättet att begränsa SD är att ge dem makten? 

Det andra svaret är att de andra partierna ska ta över frågan. Ja, C, V och MP har defintift tagit frågan, men har den motsatta ståndpunkten. Så det andra svaret räcker alltså inte. 

Att SD är ett rasitiskt parti med nazistiska rötter är en oomtvistad sanning. Sak vi kalla miljöpartiet för ett libertarianskt parti? Centern för kommunister... det som är det är och det måste kunna sägas och erkännas.

Lapp på luckan?

Nej, jag anser inte heller SD värdering passar ett modern upplyst samhälle.
    Jag trodde jag hade varit jävligt klar med vad jag tycker om SD.

Dock vill folket annat med invandrarpolitiken och de är inte nöjda, varför är det så extremt svårt att identifiera detta?
    Och även med så extremt mycket upprepningar.

SD besvara rasistiskt parti rätt bra med sin film, och visar hyckleriet återfinns i kulisserna.
    De har bägge nazistiskt förflutet, och bägge rensat ut så gott det går.
    Detta är dock inget argument som kommer påverka rösterna av folket i nån nämnvärd utsträckning.
    Och de som tycker annat är såna som man aldrig komemr nå ändå i SD.

Så hur länge ska man köra denna fallerade taktik man nu kört med i ett decennium mot SD?
    Hur länge till är du villig och köra denna taktik, innan du som jag inser att det inte fungerar?
    Ett decennium till?

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-04 16:06:23 följande:
    20% är inte fiolket - det är 20% av folket. regeringen har drivit en migrationspolitimk som 2015 sades uppfylla allt Sd ville (då)

Nu säger Sd att de är glada att både S och M vill driva deras migrationspolitik och då säger JÅ att han ska pressa de andra partierna till att driva repatriering nu.

Hur kan du tro att Sd är nöjda, de vill mer och de drar sitt folk med sig - det är inte folket som driver SDs migrationspolitik.

Vi har passerat 20% troligtvis, en mer uppskattad siffra idag är runt 25-30%.
    Det är dock ett litet tag kvar till valet, och kanske ett partiledare byte eller nått annat kan ändra detta.
    Men fortsätter vi på inslagen väg, så vad ska hindra denna ökning?

Och när jag diskuterar folket så pratar jag inte om 100%, utan de som anser sig tvingade att rösta på SD.
    Och även de som väldigt starkt funderar på detta, jag ser inga direkta stopp i hur många som kan rösta på SD kan få till slut.
    Det är en hel del som inte tagit steget än.

Så hur länge till ska vi fortsätta med denna fallerade strategi innan vi överger den?
    Vi kört den i ett decennium nu, och det lett SD till denna plats och nivå.
    Så om ni anser allt gått så bra, kanske man ska fortsätta inslagen väg.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-04 16:25:41 följande:
    Men då till och med SD säger att S och M driver deras migrationspolitik nu så anser jag att ditt argument inte har 'bärighet i verkligheten' - det är något annat som får människor att sympatisera med SD

Då får vi fortsätta som vanligt och acceptera detta inte hjälper.
    Och vara glada med SD i makten, och fortsätta i samma spår som man gått i hela tiden.

Men hur länge ska detta fortgå till?
    Ett decennium till innan man inser att man får göra nått annat?
    Och för var år som går, desto svårare är det för andra partier att ta kontroll över frågan.
    Och måste göra mer och mer desto längre det går.

Jag ser inget annat parti här, och det är SD.
    Och det är för jävla bedrägligt att inse detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-04 16:59:48 följande:
    Så ditt svar är alltså att det enda som funkar är att driva SDs politik fast extremare om man inte vill ha SD vid makten?  

Så hur bra har det funkat upp tills nu menar du?

Rätt udda du pratar om att andra partier ska vara värre, det handlar ju om att ta över frågan.
    Tror du det är bara Invandrarpolitik som står på spel?

Frågan är igen, hur lång tid till ska vi fortsätta i samma spår, ett decennium till?
    När kommer din punkt när du inser faan det går åt helvete detta?
    För jag inser att du aldrig kommer vara mottaglig innan du insett detta, så har du själv en tidsplan för detta?
    Eller kommer du köra samma taktik som inte fungerat tills döddagar?
    Och sluta jämför med en tid där det mest extrema idiotin existerade, där vi öppnade gränsen helt och hållet ett tag och det efterspelet.

Det har ingen bäring här, och detta var även SD bäst kampanj som de haft(även om de inte ens var inblandade).

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-05 02:27:20 följande:
    Bara jag som tycker att bilden är smått patetisk? Tror aldrig att Jimmie skulle ställa upp på ett sådant fjäskande.
    Det finns inget patetiskt och aktivt stå upp på de svagas sida en gång per år.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (A) skrev 2018-08-05 12:06:03 följande:
    Skulle aldrig rösta på ett bakåtsträvande parti som SD.
    Det behöver du inte göra, det gör så gärna andra.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-05 12:22:08 följande:
    Jodå, jag vet.

SDs politik handlar inte bara om invandrare. SDs politik handlar egentligen om identitet. Det finns en hel del beröringspunkter med den identitära rörelsen.

Det som står på spel är vars och ens fri och rättigheter. SD gillar Ungerns styre mm.. Vi ser dessa samhällen i Polen, Ryssland, Turkiet..

Men ännu har du inte kunnat uttala en lösning annat än att alla behandlar SD fel och att äga frågan om migration är vad det handlar om.

Jag sa lapp på luckan som en, och använda den tiden sen för bygga ikapp oss.
    Få bort hatet ifrån de till vänster om SD, det är ett annat förslag.
    Och behandla dom som vilket parti som helst, och förekom deras frågor.
    Klarar man inte av att förstå att folket säger nu är det nog, så då får vi väl ta SD då.
    Så får man leva med detta beslut och den oförmågan man hade att göra nått när man kunde.

Men någonstans måste man inse att attackera SD från alla håll och kanter utan en motvikt, inte fungerar.

Till exempel så kom AB och skrev att alla som röstade på SD var rasister, och körde detta ett bra tag.
    Då dubblade sig SD.
    Och nu är SD uppe och sniffar på 30%, och vi fortfarande är kvar i sandlådan om att det ska gå få bort SD genom kalla dom rasister.
    Utvecklas vi aldrig?, och inser att det vi gör inte funkar, utan tom spelar dom i händerna.
    Jag har lärt mig att hatet mot SD är så stort, att man aldrig lära sig nått av historien och hur kasst det gick i den med SD.
    Därför tuffar dessa högerextrema partier på bara, jag ser vanliga människor omkring mig som inte har några sympatier med SD, men ändå börjar rösta på SD.

Du svarade aldrig på frågan hur länge det ska gå för dig innan du inser detta inte är en fungerande taktik.
    Sen finns det andra parametrar som kan ändra saker för SD, men oftast bara tillfälligt.

Och jag har inte alla svar på hur lösa detta, då jag antyder detta efterfrågas elelr att jag kan vara tyst om jag inte ger varje svar.
    Jag gillar inte att mina tidigare analyser om SD slår in, har varnat för detta i 8 år nu, och vad har hänt?
    En gång vaknade man när man höll på kväva Sverige med alldeles för många nya invånare och på väldigt kort tid.
    Sen efter detta har vi sett små försök, men sen steg man in i tiden efter och löften ifrån andra partier om en stramare IP.
    Men egentligen händer inte mycket.
    Och sen att man tror våldet i förorterna handlar om utanförskap, rolf.
    Det handlar om kronor och ören, och bråk om detta(drogpengar)skeenden, utan att censurera.

Alla dessa beteenden leder till Sveriges förfall, och allt pga en noll tolerans(noll tolerans betyder att man vägrar lyssna på sin meningsmotståndare, (vi har ett par i denna tråden.))

hur många meter var det?
  • klyban
    Iarwain skrev 2018-08-05 13:09:48 följande:
    Jag har försökt att bemöta sakligt, det fungerar inte heller.
    Postmodernistisk politik finns inte så mycket som biter på. De bildar sig sin egen verklighet och ingenting verkar kunna styra bort från dom. Så jag har resignerat.

Du försökt det jag försöker med, och försöka väcka folk i vad de håller på med?
    Och att detta spelar SD i händerna?

Jag har väl också resignerat på området en längre stund.
    Men tänkte öka medveten om detta inför valen, så kanske polletten trillar ned efter valet.
    Jag känner mig rädd i att jag kan förutspå denna utveckling och med SD.

Och andra borde bli rädda att korkade klyban redan för 8 års förutspådde denna utveckling med SD.
    Själv blir jag bara ledsen hur folk inte förstår deras handlingar innebär.
    Det är som se en gigantisk krasch i slowmotion, och man säger ni håller på krascha och allt de säger men vi har försökt att styra undan och det funkade inte så nu testar vi göra samma som vi alltid gjort och hoppas på ett annat resultat.

Men för de som älskar svart och vitt, det finns andra händelser som kan ändra saker.
    Men dessa är oftast av akutart och svåra att förutse, och är oftast bara tillfälligt mot SD siffror.
    Dock bästa vore om SD började samarbeta, då kommer detta göra så man hellre går till det mildare partiet i ekvationen.
    Men det räcker nog inte idag, då gränserna flyttas hela tiden åt höger, och lösningarna stannar kvar bland de andra partierna.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-05 13:23:11 följande:
    Ja, jag förstår att du menar att den politik som drivs just nu inte räcker - för att det är 'öppna dörrar' trots att den i mycket är mest restriktiv i EU - Ungern borträknat.

www.di.se/nyheter/s-fortsatt-restriktiv-migra.../

"Migrationsminister Heléne Fritzon (S) säger att den restriktiva politiken ligger fast tills EU infört en gemensam politik.

"Det är inte möjligt för oss i Sverige att ha en politik som väsentligt avviker från EU.""

www.gp.se/ledare/teodorescu-vad-%C3%A4r-princ...

"En positionsförflyttning som bland annat innebär att Sverige från och med maj månad har EU:s mest restriktiva lagstiftning för anhöriginvandring. "

Jag menar att det dels är en felaktig verklighetsbeskrivning från SDsvansen som gör att 'EUs mest restriktiva migrationspolitik' inte räcker.

Är lapp på luckan samma som att inte följa flyktingkonventionen eller att stoppa all familjeåterförening som SD föreslår. 

Hatet mot SD är inte en höger/vänster-fråga, det är en fråga om SDs rasism och bakgrund i nazism. Det är inte höger att gilla rasister och nazister  

SD är inte ett parti som alla andra, det handlar inte om deras populism utan om deras ständiga samröre med rasister och kontakter med nazister i samtid.

Men ja, SD behöver en motvikt och en utmanare, men finns den bara på deras planhalva? Tyvärr tror jag det. Jag tror inte att det är frågan de driver i sig som ger dem framgången. Det är sättet de driver opinion och hur de framställer sig själva och verkligheten. SDs opinionsarbete driver de lika skickligt som en psykopat får andra att tro att de är skyldiga till oredan som psykopaten ställer till med i allas liv. SD är det enda parti som kan komma undan med sin senaste propagandafilm utan att offentligt tappa ansiktet tex. 

Finns det en fungerande taktik mot de som agerar som SD? Ja, det finns det , men den är svår - det är inte att spela med i galenskapen, titta på Danmarks och politiken där.   

Tillräckligt många måste se att kejsaren är utan kläder och se vad SD egentligen är och vad de vill.

Men det finns strömningar i tiden och just nu gå extremhögern framåt i hela västvärlden - Sverige är inget undantag annat än i det att det har tagit längre tid innan den fick fäste här än i andra länder.

Jag gör som larwain, jag ger upp och diskutera med personer som vägrar inse vad som händer i Sverige.
    Kanske en dag är ni mer mottagliga, men troligtvis redan försent då.

Intressanta exempel med DK, som är före i utvecklingen än oss.
    Och där krävs det bara än mer motpol för ta tillbaka frågan, vilket aldrig kommer ske heller.

Och sen får vi ta upp de som gynnar SD som inte röstar på SD.
    Och de som säger de ska lämna S för V, och enbart för IP de nu har i S
    V har inget samarbete med någon, och därför är en sådant byte av röst, är en röst på SD.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-05 14:08:19 följande:
    I Danmark har ju inte deras variant av SD hållits utanför den parlamentariska makten - och ändå är det en ännu större motpol för att ta tillbaks fråga - så av det exemplet hjälper det inte att behandla SD som ett vanligt parti. 

DF tog länge avstånd från Sd pga nazismen  - men nu stöttar de SD inför valet

sv.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti

"Från 2001 till 2015 har Dansk Folkeparti varit stödparti till de vid den tiden regerande borgerliga partierna Venstre och Konservative Folkeparti. Idag är partiet Danmarks näst största, med 37 mandat i Folketinget och 21,1 procent erhållet stöd i valmanskåren i valet 2015. I Europaparlamentsvalet 2014 blev Dansk Folkeparti största parti med 26,6 procent av rösterna och erhöll 4 mandat. Antalet medlemmar är 17.000 (september 2015)[1]."

Jag tror fortfarande att du menar att enda sättet att klå SD är att vara värre än de är - och det är fel väg att gå eftersom SD egentligen inte driver frågan om migration, de driver frågan om ett kulturellt rent Sverige, det är därför deras historia med nazism och deras rasism är så framträdande för de som ser vad deras politik egentligen handlar om.

Och tiga bort denna krasch och attackera SD till vara rasister och inget man behöver lyssna på, hur bra har detta funkat tycker du?
    Och hur länge till ska du köra denna taktik innan du inser den är fallerad?
    Ett decennium till?

Och desto längre man väntar, desto svårare blir det att ta tillbaka frågan.
    Jag gissar på ni väljer inte göra nått, och försätta denna vandring där allt en SD'are säger är fel.

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?