• klyban

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-06 19:22:50 följande:
    Om du nu tycker att den påstådda kraschen inte ska tigas bort - hur kan du då anse att SDs faktiska ideologi, politik och värdegrund ska tigas bort.

Varför ska inte rasism kallas det det är -  har du gått och blivit SD-pk och menar att det SD står för ska kallan något annat än det är. Med tanke på det du uttrycker om den påstådda kraschen så är det obegripligt att du vill PKifera SD och deras trams.

Man måste lära sig livet inte är svart och vitt, och ibland måste man göra saker man iten vill göra.

Hur länge ska du vänta innan du börjar fundera på om det är rätt och din inställning?
    Ett decennium till?
    För det måste väl komma en punkt du inser att du har fel(inte för det är poängen överhuvudtaget)
    Eller kommer du köra i samma hjulspår oavsett?

Problemet är att får var dag man väntar gör det bara svårare och svårare.
    Hade man insett detta redan när jag sa detta och folk förstådd det inte fungerar så dvs att det inte går tiga bort problem eller låtsas de inte existerar.
    Och enbart för man inbillar sig det bara handlar om rasism.
    Så är det rätt makalöst att man inte försöker ändra nått i frågan, och nått som inte är rasistiskt.

När ska folk lära sig svart och vitt fungerar inte, utan en blandning av dom är det enda som funkar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-06 22:44:54 följande:
    Hur kan jag ha fel om något som är sant? Eller förnekar du SDs historia, prohram och politik?

Jag menar att du har fel i din analys och slutsats - exemplet jag ger är Danmark där partiet mostavrande SD inte tigits ihjäl utan tagits in i regeringen och vars politik genomdrivits. Du säger sjäkv att det är ännu svårare att vända Danmark.

Så att du upprepar att del är fel att säga sanningen och rätt att genomdriva SDs politik menar jag är osant.

SDs framgångar beror på andra saker - det finns väl beforksat vad som göder populistiska partier och hur de drar nytta av skeenden i samhället.

Ska jag tro på forskningen eller på det du upprepar som jag anser kan beläggas både med exemplet Danmark och med forskningen.

Har aldrig pratat om någon historia om SD, dock en historia de flesta partier delar.
    Jag nu ställt samma fråga(5ggr?), hur länge ska du köra på denna innan du inser du har fel.
    Ett decennium till?

Ja, allt kan inte pekas på en punkt med SD, det finns fler saker som kan ändra.
    Men många av dom är bara tillfälliga, som tex partiledarbyten i andra partier.
    Sen klarar många inte ens av att identifiera varför man röstar på SD, i början kanske man kunde hävdat rasism och annat sånt, men idag är det mesta dels trams.

Och ingen vill analysera detta verkar det som, det är sällan jag håller med denna högern nått, om ens någonsin.
    Men det mesta som andra partier gjort, har varit till fördel för SD, och göra nått åt det finns inte på kartan.
    För man inbillar sig det handlar om ökad medvetenhet, men det är just därför de börjar röstar på SD.

Så hur länge till ska du vänta tills du ens funderar på du kanske har fel?
    Ett decennium till eller två?
    (Jo, Danmark slutade det med att man hade tävling i vem som hade mest högeridéer på området, och det är dit vi är på väg)

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-07 00:01:05 följande:
    Ja, tyvärr målar SD enbart upp en svart onyanserad bild av samhället. De saknar egen politik och försöker skrämma människor genom att förmedla en bild av ett mörkt och farligt Sverige. En bild som helt saknar grund!

Problemet är att denna invånarantal ökning, det kan man se effekterna i samhället och det faller inte väl ut.
    Det hjälper SD utan de behöver lyfta ett finger idag.
    Sen hatretoriken de har, högervindar och avsaknaden av alternativ och rösta på om man anser att vi har för mycket invånare.
    Detta är flera som leder till ett ökad SD.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-07 13:49:51 följande:
    Jaha, så du tror inte ens på Magdalena Andersson, som har uppskattat att flyktingmottagandet kostar Sverige ca 70 miljarder om året? Hon har dessutom intresse av att gissa så lågt som möjligt.

De som kom hit på 60-talet gjorde det för att arbeta, så de var "lönsamma" redan från dag 1. Tillgänglig statistik visar att bara ca 50% av flyktingar som vi tar emot arbetar när de varit i Sverige 7-8 år. Det går extremt långsamt att få in dem i arbetslivet.

De som påstått att flyktingmottagandet är lönsamt för Sverige har tystnat för länge sedan.

Kanske låååångt borta i horisonten.

Sen hur illa sparivern är i kommunerna borde få en del och fundera varför det sker och i en HÖGKONJUNKTUR.

hur många meter var det?
  • klyban
    xMKx skrev 2018-08-07 14:14:02 följande:

Med tanke på hur många som uttrycker sig rasistiskt i SDs led tycker jag att det kortet fortfarande fungerar relativt väl, än mer när man läser vad deras anhängare skriver (Stå upp för Sverige på Facebook till exempel, maken till iq-befriad samling människor får man leta efter).

Så sent som igår eller i förrgår kom det ju fram att en som kandiderar för SD deltagit i nazistdemonstrationer. Hade hon var ett enstaka fall så hade man kunnat säga att "knäppskallar finns det överallt" men hon är ju bara en i en ojämförbar lång rad.

Tycker du kortet fungerar väl och SD är på 24-28%, hur resonerar du med dig själv för nå fram till den tokiga?
    Vi har sedan länge passerat punkten där rasistkortet fungerar.

Det finns knäppskallar överallt, även mer än SD.

hur många meter var det?
  • klyban
    SWO skrev 2018-08-07 16:15:43 följande:
    Hmmm. Lyckas aldrig länka här på forumet.

Www.oecd.org/migration

Där finns en hel del om man vill leta.

SWO

Det verkar som när längre länkar kommer, och kanske med någon konstig bokstav/tecken(som sen byter till nått helt annat), så fallerar det helt.
    Ibland kan man gissa sig till vad det ska vara, men en så lång länk är det extremt svårt och reda ut.

hur många meter var det?
  • klyban
    xMKx skrev 2018-08-07 23:30:08 följande:
    För det första fattar jag inte riktigt vad du skriver. Om jag tolkar dig rätt är inte läsförståelsen heller på topp.
    Tycker du det går bra för rasistkortet?
    Och när du har SD på 24-28% i undersökningarna, ser du det som en framgång menar du?
    hur många meter var det?
  • klyban
    lövet2 skrev 2018-08-07 23:51:04 följande:
    Jag har färska erfarenheter av gruppen Stå upp för Sverige. Det är närmare 180.000 SD-anhängare som glatt visar upp den rasism som SD står för. För att skriva där måste man ansöka om att få bli medlem i gruppen. Det gjorde jag, och sedan försökte jag vara en förnuftig röst i anarkin där. Efter att ha blivit kallad en massa fula ord (där jävla vänsterextremist var det snällaste), så började jag anmäla några av de värsta regelbrotten. Det var en tidningsbild på en ung svart kille som vunnit något pris. Alla - utan undantag - tog för givet att han var afrikansk flykting som ljugit om sin ålder. Han kallades äcklig neger, jävla apa åk hem till Afrika osv. För varje inlägg som skrevs, så ökade hatet. Ändå stod inget i bildtexten om att han var flykting, utan bara att han gick i den och den skolan och hade vunnit ett pris. Många inlägg avslutades med "SD forever" eller "Jag röstar SD".
    Nåja, det togs nog inte väl upp att jag anmälde inlägg. Precis när jag höll på att anmäla ett inlägg där Malena Ernman kallades äcklig afghanälskare och där någon hoppades att hon skulle bli gruppvåldtagen och lämnad att dö, då blev jag utslängd ur gruppen och helt blockerad.

Annat kul där var att visa konstiga bilder på statsministern och kalla honom apa, negerälskare, svagsint idiot mm. För att inte tala om vad de skrev om Pride. Alla bögar skulle skickas till Afghanistan där de skulle våldtas och sedan hängas.

Japp, det är vad Facebookgruppen med 180.000 SD-anhängare ägnar sig åt. Men de säger sig absolut inte vara rasister ...

Var alla 180000 rasister?
    Eller hur många var det som körde på med det språket?

Det är en fara att överdriva(om nu det har skett, har dock inte en susning).
    Men märkt ifrån dessa högerextrema åsikterna, så är egentligen SD inte ens ett parti för dom.
    Men SD är det enda stället som snuddar mot deras politiska övertygelse, och därför dom är där.
    Och dom sprider sitt gift och lögner för locka till sig mer.

Även om ni märker när ni lyckas diskutera med denna typen av människor, så är argumentation nått som man väldigt ogärna hänger sig till.
    Utan det är väldigt väldigt mycket ad honimem.
    Diskuterar själv med en del såna här på annat ställe, och det börjar med en ad hominem och avslutas med ad hominem, och i mitten så hinner de med ett par till diskussionstekniker och utan ens röra vid ämnet många ggr.

Men om man ska vända nått, så ska man strunta i dessa, då de är obetydliga, utan det är de som är på fallrepet som man ska fånga in, så det inte hamnar i denna malström av hat och orelaterat.
    Dock får vi andra inte glömma att man inte kan tiga bort SD, eller skrika rasist, det tåget har gått för 10 år sedan.
    Jag tror dock jag kommer få rätt i min analys, och det är att man kommer komma till en punkt där vi aldrig kan göra nått åt SD längre.

Dock finns det flera saker på SD-sida i politiken och för minskad invandring, man klarar inte ens av att identifiera detta.
    Hur ska man då klara av att adressera nått om man inte ens förstår på?
    Man förstår inte heller att folket insett att detta funkar inte, vårt samhälles infrastruktur fallerar.(nej, inte samtliga, men alldeles för många).
    Kommuner sätter sparkrav på sina delar av sin verksamhet, som är nästan orimliga och i en högkonjunktur på köpet.
    När vi får en lågkonjunktur, så kommer detta nog göra SD till största enskilda parti.
    Och då för ALLA problem blir helt plötsligt pinsamt uppenbara med infrastrukturen tex.
    Att se SD framfart är som titta på en väldigt långsam krasch, och ingen kommer med förslaget att kanske man ska fundera på en ny taktik att få stopp på kraschen.

Vi kommer snart få rusta för miljöflyktingar, då kommer vi få lära oss vad problem är.

hur många meter var det?
  • klyban
    xMKx skrev 2018-08-08 13:46:57 följande:
    Sjukt att folk håller på så. 

Man ska veta att där ute på vänsterkanten är det väldigt illa, precis som på högerkanten långt där ute.
    Dock framställs vänsterextremismen som nått bra, och godhet av dom själva.
    Detta låtsas inte extremhögern.

Sen så idag är alla till vänster om SD, dessa är vänsterdrägg.
    Och oavsett om det är rätt eller inte, det är en diskussionsteknik som de kört med ett tag.

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?