• klyban

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-11 14:09:44 följande:
    Jag har skrivit det massa gånger och kan tänka mig att skriva det igen. Det är inte antalet mottagna migranter som avgör om det är rasism eller inte.

SDs principprogram och SDs politiska mål är rasistiska i sig. SDs politik har tydliga tankegångar från den identitära rörselsen

sv.wikipedia.org/wiki/Identit%C3%A4ra_r%C3%B6...

" Utvecklingen inom vit makt-miljön går mot att grupperna blir mjukare, åtminstone på ytan. De kallar sig inte nazister eller fascister. I stället används nya termer som till exempel identitärer, patrioter eller ?den nationella rörelsen?. ? ? Brottsförebyggande rådet[ "

Jo, vi kommit ifrån sådan tid där allt prat om begränsa invandringen sett som rasism.
    Snacka om att glömma snabbt.

SD politiska mål är ointressant för andra partier, deras uppgift är ta tillbaka frågan inte älta om vad SD har för agenda.
    Om inte antalet invandrare är rasism, så förstår jag inte varför man hänger en lapp på dörren och säger det är full för tillfället.

Undra när du ska svara på frågan när du anser att nuvarande taktik inte är fungerande.
    Tydligen är inte 25-30% något som får dig att oroa dig över taktiken är fel som används.

Och att SD är ett skitparti behöver du inte berätta för mig, det vet jag redan.
    Dock äger dom invandrarfrågan helt och nått måste göras, annars står SD där ensamt till slut och bestämmer.
    Men bara antar det är vad man vill ha, för jag har svårt och tro någon fortsätter med fallerad taktik och som är kontraproduktiv.

Samtidigt blir dessa SD-väljare svårare och svårare att nå, då SD tar dom på en vandring till extrema högeridéer, och små små steg så ingen hinder är för stort att överkomma.
    Den dagen du kommer vakna, så kommer inget du tror ska funka fungera, just för du är så hopplöst utdaterad.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-11 14:06:08 följande:
    Det går inte att sätta lapp på luckan om Sverige ska följa flyktingkonventionen, men det kanske du inte tycker spelar någon roll.

www.migrationsinfo.se/migration/varlden/flykt.../

Det är inget argument, man får helt enkelt ta en paus ifrån detta och säga vi som land måste ha en chans att bygga ikapp oss.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 10:55:44 följande:
    Jag säger det igen då. Jag håller inte med om premisserna du har i frågan. Det är en förenklad världsbild du målar upp om vad som är SDs dragningskraft.

Problemet med SD är inte så enkelt som du framställer det. Lapp på luckan stärker också det SD.

Argumentet du har liknar den fria världens reaktion ang Nazityskland anekteringar och anschluss av Österrike.

SD flyttar fram sina positioner och har en skicklig retorik.

Jag är lika säker som du på att också du kommer att vakna med en häpen min då eftergifter till nyssnazistisk politik inte gör dem nöjda.

Mitt argument för det är att JÅ efter åtstramingen av migrationspolitiken säger att han nu ska se till att de andra partierna kommer att driva repatriering.

Så hur många procent ska SD få innan du ens börjar fundera på att det är fel taktik?
    ~25-30% var tydligen inte nog för att vakna.

Tycker det är extremt intressant att du vägrar ens röra den, ska vi tolka detta som du redan vet att det inte går speciellt bra?

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 11:07:07 följande:
    Självklart är det ett argument, det är också ett giltigt argument

sverigeforunhcr.se/om-oss/vem-ar-flykting/faq...

"Kan länder som inte anslutit sig till konventionen vägra att ta emot flyktingar?Läs mer

Begreppet refoulement innebär att man med tvång skickar någon tillbaka till ett land där personen riskerar att utsättas för förföljelse. Principen om non-refoulement är del av internationell sedvanerätt och bindande för alla stater. Därför bör ingen stat utvisa någon under dessa omständigheter."

Sverige är tvärt mot vad SD och SDsvansen säger inte på ruinens brant eller ett land i kaos. 

Nä, det är inget argument, vi kan enkelt fixa detta om vi så önskar och även argumentet till inte ta in mer innan vi byggt ikapp.

Men vill man inte, så är ju det viktigaste argumentet du kan komma med.
    Men samtidigt så är det få som bryr sig om att vi bryter mot de mänskliga rättigheterna på droger, samer och säkert nån mer.
    Så varför ska vi bry oss om en tillfälligt stopp?

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 11:24:56 följande:
    Du tycker det är fel taktik för att du tror att något annat skulle  begränsa SDs målsättningar.

SD lugnar sig inte för att ngn annan tar över 'lapp på luckan' 

har du läst SDs principprogram? vet du vilken politiks målsättning SD har? 

Om du tror att 'lapp på luckan' är du i så fall lika naiv som M om de tror att det kan få passivt stöd av SD  och får ett bryskt uppvaknande när Sverige ska försvenskas enligt SDs svenskhetsnormer

LoL, inbillar du det handlar om att ändra SD målsättningar, ROFL Skrikandes
    Snacka om att vara på fel bana.

Du svarar fortfarande inte på när du anser er taktik är fallerad, det är ju uppenbart att man inte ser 25-30% som ett totalt misslyckande.
    Så vart går gränsen för dig och när du inser faan detta gick åt helvete och det vi höll på med?
    Verkar vara den svåraste frågan på jorden för dig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 11:37:01 följande:
    Om du ställer upp premisserna för frågan så hittar du minst två fel - kanske fler. om du inte klarar det så får du be om hjälpSolig

SD har inte ändrat sina målsättningar och jag tror ingen kan ändra på dem - SD är vad SD är, deras historia är i mycket höggrad levande och deras målsättning är inte på något sätt dold, de pratar konstant om den.

Vill DU ändra SDs målsättningar så får du gå med och påverka inifrån. Jag tänker inte gå med, det är definitivt fel bana för mig. smile2.gifsmile2.gifsmile2.gif

Jag ställer en väldigt enkel fråga, men inser du aldrig reflekterat över detta innan och när man ska anse till ens taktik är dålig.
    Så aldrig nått svar antar jag då, och just för du inte vill och så du alltid kan hävda du har rätt oavsett om SD når över 50%.
    Bekvämt!

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 14:57:28 följande:
    De insikter du har behöver inte stämma med något annat än dina egna tankar - det är bekvämt det också. Trots att jag förklarat min syn på din fråga - Har du förresen lyckats stapla upp din fråga på papper med de premisser den innehåller?

Det är aldrig fel att be om hjälpSolig

Om det är sant eller inte att SD är ett rasistiskt parti med rötter i Nazism (kom ihåg Gustaf Ekström som tog emot posten) bestäms inte av antalet eller andelen röster de får. Sanningen är inte en postmodern konstruktion som kan vara lite vad som helst trots att det är en samtida företeelse att tro just detta.

SD är det de är oavsett vad du tycker är en effektiv strategi eller inte.

Så vilken procentsats är det som du inser det börjar gå dåligt med nuvarande taktik?
    ~25-30% på SD verkar du vara nöjd med då.

Jag har stött på världens svåraste fråga tydligen.
    Är du fortfarande lika nöjd med taktiken om det dubblar sig?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-12 14:52:53 följande:
    Jag tror invandringen och även revolt mot identitetspolitiken är de allra största faktorerna för att sd växt.

Igen, desa frågor väger upp sds förlutna för väljarna.
    Det är bara ett påhitt av högern och används som ett skällsord mot de frågor de inte har argument emot.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-12 15:20:14 följande:
    Det som dubblar sig mest är frågan du ställer Solig

Tills du har kommit på vilka premisser frågan innehåller kommer du att få ställa den så många gånger du har lust.

Frågan du ställer är inte svår, den är tvärtom väldigt enkel. 

Frågan du ställer borde vara svårare, i betydelsen att den tar up något annat än en förenklad bild av verkligheten och den du ställer frågan till.

Kom ihåg, vill du ha hjälp med att bena ut premisserna så är stödet inte långt bortDrömmer

Vad är det för premisser som gör du kommer vara nöjd med låt oss säga SD har 50,1%?
    Jag skull vilja höra dessa premisser som gör att du kommer fortsätta inbilla dig taktiken är bra.

Saker jag inser, du är mycket mer extrem än vad du försöker utge dig vara.(MYCKET mer!!!)
    Och där ingår det aldrig att inse att ens taktik inte är fungerande.(någonsin verkar det som och med tanken på dina svar tillbaka).
    Utan nu ska vi prata om premisser som ska ge dig rätt oavsett hur det går med SD´s siffror.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-12 16:15:58 följande:
    Lika mycket påhitt som genusvetenskap är för högern.

Stora grupper skriver inte under på den vita mannens övermakt, att patriakatet finns i Sverige etc och vill inte ses som ett kollektiv där kön/färg/ras ska vara en faktor att ta med utanför personliga egenskaper och meriter. Den akademiska vänstern föraktar den svenska arbetarklassen sätt att leva och det är lika mkt stor revolt mot det som invandringen.

Jo, men man gjort ordet till ett skällsord, och det är väldigt ofta så här på var och en av kanterna.
    Man vill hata andra sidan, inte ogilla, utan hata.

Högern verkar helt besatta med vad två människor gör med varandra, vad bryr jag mig om hela jordens män sätter på män, vad faan bryr jag mig om det?
    Det är bara ett blint hat om nått de inte förstår, det är därför det blir så extremt övertydligt tokigt.

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?