Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

SD varför är du för / emot?

Fy fan vad vidrigt. Hur man rösta på ett parti som företräds av politiker med den här människosynen? Det är bedrövligt.

SD-politikern Bo Hofvander önskar att förra S-toppen Veronica Palm ska dö i ett terrordåd.

Carl Gustafsson, SD-politiker i Stockholm, liknar invandrare vid råttor och skriver En bra Svensk journalist är en död journalist.

Expressen kan nu avslöja hur kandidater i valet hatar och önskar livet ur människor på nätet.

- Det beror naturligtvis på vad Veronica Palm har sagt och gjort, säger Bo Hofvander, SD, som önskar att Palm ska få sina ben och armar bortsprängda.

www.expressen.se/nyheter/sd-politiker-vill-att-veronica-palm-ska-do-i-ett-terrordad/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (haha) skrev 2018-09-04 18:03:39 följande:

Denna länk var inte den jag besvarade i mitt första inlägg, utan den som handlade om taxiresorna. 

Det som framkommer här att Stefan Jakobsson var den enda av riksdagsledamöterna som registrerade det som konferens, är rent ut sagt bedrövligt Att han skulle bli polisanmäld är dock inte säkert eftersom politiker oftast kommer undan med det mesta. Särskilt inte då han  påpekar att han ska betala tillbaka pengarna (såklart efter att ha blivit påkommen).

Vid en rättslig prövning skulle en vanlig Svensson som gjort samma sak som SD-toppen med all sannolikhet bli dömd för bedrägeri. Att SD-toppen vill betala tillbaka de pengar som han lurat till sig, efter det att han har avslöjats, gör inte den brottsliga handlingen ogjord.
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-09-04 20:29:06 följande:

Tror du bara SD-politiker särbehandlas???

Det ska bli intressant om SD polisanmäler sin egen riksdagsman, vad tror du?
  • KillBill

Det här är ju inte klokt.

SDs skolpolitiske talesperson Stefan Jakobsson har åkt taxi för 300 000 kronor, åkt på svensexa och bröllop på skattebetalarnas bekostnad samt tagit ut traktamente när han deltog i en privat fest hemma hos Jimmie Åkessons och Jimmie Åkesson säger att han ska titta närmare på saken OM han känner behov av det. Det är ta mig fan det mest nonchalanta svar jag har hört från en politiker. 

• KillBill
    KillBill skrev 2018-09-04 22:02:56 följande:

Det här är ju inte klokt.

SDs skolpolitiske talesperson Stefan Jakobsson har åkt taxi för 300 000 kronor, åkt på svensexa och bröllop på skattebetalarnas bekostnad samt tagit ut traktamente när han deltog i en privat fest hemma hos Jimmie Åkessons och Jimmie Åkesson säger att han ska titta närmare på saken OM han känner behov av det. Det är ta mig fan det mest nonchalanta svar jag har hört från en politiker. 

Det är patetiskt att Åkesson låtsas vara oinformerad om ärendet. Expressen skrev om skandalen redan i går kväll och Aftonbladet har avslöjat  mer graverande fakta under dagen. Om Åkesson inte  klarar av att hantera kriser i sitt eget parti hur ska han då klara av att ta ansvar för riket?

• KillBill

SD topp avsåg att rigga hela regeringskansliet för att kunna göra sig av med opolitiska tjänstemän som man misstänkte inte skulle vara lojala mot SD.

Detta låter som en beskrivning av en totalitär kommuniststat på 70-talet men handlar om uttalande från en av SDs topppolitiker år 2018.

www.aftonbladet.se/a/WL5jJa

• KillBill
    KillBill skrev 2018-09-06 07:03:08 följande:

SD topp avsåg att rigga hela regeringskansliet för att kunna göra sig av med opolitiska tjänstemän som man misstänkte inte skulle vara lojala mot SD.

Detta låter som en beskrivning av en totalitär kommuniststat på 70-talet men handlar om uttalande från en av SDs topppolitiker år 2018.

www.aftonbladet.se/a/WL5jJa

Anständighetens gräns har för länge sedan passerats av detta parti..
  • KillBill
    klyban skrev 2018-09-09 11:26:15 följande:

Det kommer aldrig ske, då de redan i högkonjunkturen gör enorma besparingar.
    Kommer resultera i att de flesta kommuner komemr gå i konkurs, det låter inte speciellt intelligent för ett "Sverige" parti.

Om inte ens SDs egen budget stämmer så kan du nog inte lita på något som kommer från SD.

• KillBill

Fan också, jag slog vad med någon om massor av stålar att SD inte skulle bli störst och nu har jag glömt bort i vilken tråd det var.

Förvånad
  • KillBill
    klyban skrev 2018-09-12 06:53:59 följande:

Eftersom det är röster till riksdagen, så kan vi anta de får rösta i riksdagen.
    Och vad har det då med nyanlända vs.riksdagsvalet och med invandrare som får rösta i riksdagsvalet?
    Det är ju givetvis de som får rösta i riksdagsvalet och av utländsk härkomst de pratar om.

För att få rösta i riksdagsvalet så måste man vara svensk medborgare. I kommunalval och landstingsval räcker det med att u har bott i sverige i ett antal år.
  • KillBill
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-12 10:10:35 följande:

I t.ex Rinkeby och andra sk utsatta områden där sossarna fått flest röster var det klanledarna som följde med in i vallokalerna och såg till att deras kvinnor röstade "rätt"". Trots att valarbetarna protesterade var det nästan normen så hur demokratiskt var det?

Enligt uppgift så har SD och borgerliga partier överhuvudtaget inte varit representerade i Rinkeby under valet 2018. Ditt inlägg verkar vara en bortförklaring för att förklara ett dåligt valresultat.

• KillBill
    Anonym (Kommer rösta SD) skrev 2018-09-12 23:39:17 följande:

Killbill vad tycker du om o du inte är muslim om 30 år så blir du stenad till döds? Vad tycker du om 30 år att Islam är vår nya religion? Vad tycker du om att vi slopar jämställdhet om 30 år? Men positivt är ju om du blir muslim då kan du ha 4 fruar de är ju alltid något.

Människor med den typ av fördomar som du representerar har stora likheter med den grupp av människor som tidigare trodde att amalgan och elektricitet skulle förgöra mänskligheten. Det enda som är positivt är att ni om några år har börjat tro på något annat.
  • KillBill
    Anonym (Kommer rösta SD) skrev 2018-09-23 12:49:06 följande:
    KillBill skrev 2018-09-13 07:38:21 följande:

Människor med den typ av fördomar som du representerar har stora likheter med den grupp av människor som tidigare trodde att amalgan och elektricitet skulle förgöra mänskligheten. Det enda som är positivt är att ni om några år har börjat tro på något annat.

Killbill jag har sett dig i många trådar. Om jag får säga rakt ut vad jag tycker om dig. Du är en besserwisser som tror du vet allt. Du ska argumentera emot alla kan aldrig ge medhåll. Men om du tror Islam är sådan fin religion fine för dig. Du kan ju börja att prata med personer som flytt ifrån Mellanöstern har du gjort, jag har gjort det. Har du forskat i Islam vet du vad som står där, vet du om att de finns skrifter där vi svenskar(otrogna) icke muslimer är deras ovänner, skall dödas och skall omvändas. Att ljuga är ok om de är otrogen(svenskar). Läs på innan. Men du är väl en sådan röd gubbe som är naiv och styrd. Smart kille du är som inte vet om att kristna är dom mest förföljda i världen, etnisk rensning. Du kan börja läsa på kring Libanon. Exakt de som händer i Sverige är så de börjat göra i andra länder. Din och min tystad är deras bästa vapen att införa islamska lagar. Ärligt talat så är vänsterfolk stolpskott överlag. Naivare folk får man ju leta efter.
    Själv så är jag en ateist som står upp för mänskliga rättigheter (där religionsfriheten är en viktig del).
  • KillBill
    Anonym (Kommer rösta SD) skrev 2018-09-23 13:01:58 följande:

Alla ni som går på Olle ni är patetiska. Ni är som många andra svenskar uppvisar flockdjur beteende mobbar en så följer jag strömmen. Såsom alla gör emot Jimmie Åkesson. Har ni ingen egen vilja? Ni är inte ens villiga att lyssna ni borde fan skämmas. Jag sparar inte på krutet utan jag säger rätt ut vad jag tycker. Hade inte SD rätt ang flyktingkrisen jo de hade det. Idag ligger Sverige i EU nivå. Man ger inte ens SD cred istället hittar man på olika förklaringar. SD förtjänar beröm mycket skatteintäkter och problem i landet har minskat. Ni kommer stå där med lång näsa ni som hatar SD för snart kommer de komma till makten. Ni kommer får se hur de prioriterar de skötsamma invandrarna, får ordning på kriminaliteten och Sverige i många avseende blir bättre. Alla skrattade åt Brexit var är dessa hatare nu? Eftersom ni mobbar och hoppar på Olle så ska jag ta mig fan ta han i försvar. Vill ni inte ta del av fakta så är de erat problem.

Själv så tror jag att SD i likhet med många andra högerextrema och främlingsfientliga partier i Europa har peakat och att det nu kommer gå utför i opinionen för SD. 

• KillBill
    KillBill skrev 2018-09-23 13:10:45 följande:

Själv så tror jag att SD i likhet med många andra högerextrema och främlingsfientliga partier i Europa har peakat och att det nu kommer gå utför i opinionen för SD. 

SD låg närmare 30 % i opinionsundersökningarna i SD tidningarna men fick inte ens stöd av 18 % av väljarna i valet. Vilket fiasko!

• KillBill
    Anonym (Kommer rösta SD) skrev 2018-09-23 13:15:00 följande:
    Om du nu står upp för religionsfrihet. Hur kan du då försvara Islam är den religionen som dödar flest icke troende(ateister), kristna och judar. Därför jag säger att ser ni inte vad som sker i Mellanöstern? Den skiten som pågår här nere börjar smyga sig in i samhället. Varför hälsar 1970 tals invandrarna Chile, Italien och ifrån forna Yugoslavien på kvinnor. Varför fanns ingen gängkriminalitet hos denna grupp, varför krävde inte denna invandrargrupp speciella separata badtider för kvinnor och män samt varför dömdes inte denna grupp för våldtäkter samt integrerades i samhället. Svaret är enkelt för de var kristna och ateister och inte muslimer. Visst majoriteten av muslimer är skötsamma och ja de finns svenskar och säkert någon ifrån Italien som är dömd för våldtäkt. Men statiskt sätt så är specifikt tre invandrar grupper utmärkande bland våldtäkter Afghanistan, Marocko och Somalia. Vilken religion har dessa tre länder jo Islam. De har en annan synsätt och kultur. Vad är de som inte vissa svenskar förstår och vissa andra svenskar ser. Fattar ni inte varför SD ökar? Ställ er frågan varför istället. Ta bort era skygglappar ni verkar sova.
    Du gör ett fel när du avgränsar tidsperioden. Miljontals människor har dödats i kristendomens namn. De senaste folkmordet skedde så så sent som i mitten av 90-talet då nästan en miljon människor mördades i Rwanda av styrkor som leddes av det kristdemokratiska regeringspartiet MRND (med stöd bl.a. från Belgien).

Det finns många exempel på kriminella nätverk bland finnar, jugoslaver eller chilenare.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?