Inlägg från: Anonym (Mr X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mr X)

    Tänder yngre tjejer på äldre män?

    Jag har en kvinnlig kollega som är ca 25 år yngre än mig, där vibbarna har ändrats lite på senare tid. Jag har fått en känsla att hon kollar lite extra när jag går förbi och att hon tittar lite längre i ögonen när vi pratar.

    Jag uppfattar det som små inviter och det sätter förstås igång hjärnverksamheten. Kanske missförstår jag helt...

    Därför undrar jag om det är vanligt bland er unga tjejer, ca 20-25 år, att bli sexuellt attraherad av män som är ca dubbelt så gamla som er själva? Jag menar för ett tillfällig sex, inte ett längre förhållande.

  • Svar på tråden Tänder yngre tjejer på äldre män?
  • Anonym (Mr X)
    Deacon skrev 2018-07-20 00:29:32 följande:

    Eftersom det finns ett antal (många) trådar med samma frågeställning i forumet redan så har du de korta slutsatserna här....

    1. Nej, det är inte det vanligaste. Flertalet 20-25-åringar söker jämnåriga killar eller möjligen upp till ngt över 30... istället för män som är i ålder med deras pappor. 40-plussare (undertecknad inkluderad) ses som "gubbar" av dessa yngre flammor

    2. Givetvis förekommer det ibland ändå. Som bekant, ingen regel utan undantag. :o). En del går igång på åkdersskillnaden.

    Hoopas det löser sig till det bästa i din situation.


    Det var tjejer i 20-25 års ålder jag frågade. Du är 48 år enligt din profil...:)
  • Anonym (Mr X)
    Hårfagre skrev 2018-07-20 00:49:49 följande:

    Tror inte det, inte tänder de på mig iallafall.

    Inte jag heller på unga flicksnärtor, man har inget gemensamt med dem.

    Kvinnor i allmänhet blir IMO vackrare efter de fyllt 30-35


    Tack för svaret men jag lyssnar hellre till vad de unga tjejerna har att säga om saken. :)
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-07-20 06:51:50 följande:

    Är du igång igen?! Nej det är definitivt INTE vanligt!


    Jag tror nog att du blandar ihop mig med någon annan. Helt ovanligt verkar det inte vara om man kollar svaren. Just du verkar inte gilla äldre däremot (om du nu verkligen är ung och tjej förstås)...
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-07-20 07:29:29 följande:

    Du är garanterat samma som startat de andra exakt likadana trådarna. Nej jag är inte 25 längre, men jag har varit det. Alla kvinnor har en gång varit 25, liksom våra väninnor. Vi vet att i stort sett alla 25-åriga tjejer tycker att män över 30 är gubbar. Tar man bort de tjejer som är trasiga på grund av sexuella övergrepp eller misshandel är det bara få som är intresserade av så pass mycket äldre män. Du hade ju faktiskt också frågat din kollega och fått nobben så varför fortsätta? Släpp det och leta upp en jämnårig kvinna (eller en som är 25 år äldre eftersom du inte tycker att ålder spelar roll)!


    Du visste kanske inte att Mr X är synonymt med att vara anonym? Ungefär samma som att använda signaturen NN. Det är nog fler än jag som använt den signaturen. :)
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-07-20 07:29:29 följande:

    Du är garanterat samma som startat de andra exakt likadana trådarna. Nej jag är inte 25 längre, men jag har varit det. Alla kvinnor har en gång varit 25, liksom våra väninnor. Vi vet att i stort sett alla 25-åriga tjejer tycker att män över 30 är gubbar. Tar man bort de tjejer som är trasiga på grund av sexuella övergrepp eller misshandel är det bara få som är intresserade av så pass mycket äldre män. Du hade ju faktiskt också frågat din kollega och fått nobben så varför fortsätta? Släpp det och leta upp en jämnårig kvinna (eller en som är 25 år äldre eftersom du inte tycker att ålder spelar roll)!


    Sorry, men frågat min kollega? Det har jag verkligen inte gjort och en av anledningarna till att jag skriver här är att jag inte kan fråga.

    Jag får lite tok feminist-vibbar när jag ser ditt svar. För killar i 20 års-ålder är tanken ofta spännande att ha sex med en (fräsch) kvinna i 40-45 års åldern.
  • Anonym (Mr X)
    Deacon skrev 2018-07-20 10:04:17 följande:

    Nu gav jag inte uttryck för min personliga åsikt utan helt enkelt den som har framkommit i alla de andra åldersskillnadstrådarna (prova forumets sökfunktion så kan du läsa själv). Spelar ingen roll om jag är 83+ år eller 20-25 år gammal eller om jag är en han, hon, hen eller det för att återberätta ngt som har återkommit massor av ggr.

    Som du säkert också har märkt verkar en del postare här i tråden tro att du även har startat en del av dessa trådar och att flertalet kvinnor som har svarat här säger nej... inte vanligt... men även attt det finns undantag.. dvs precis det jag skrev till dig.


    Ok, en postare som inte har koll. Nu är det ett specifikt ärende som har dykt upp som jag vill ha svar på.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-07-20 16:17:53 följande:

    Det finns en person som skrivit flera trådar exakt som denna, under olika alias, bland annat "Draken" och "Kaffetivrångstrupen".


    Ja, unga kvinnor är vackra och många män tänker nog likadant. Själv kollar jag normalt på kvinnor i min egen ålder men i det här fallet känns det som att hon är tänd på mig och då väcks tankar till liv...
  • Anonym (Mr X)

    Det verkar som att unga tjejer tänder på äldre män när de har pengar.. Anna-Nicole Smith gifte sig t.ex. med en 94-åring mär hon var 27 år..

  • Anonym (Mr X)
    Deacon skrev 2018-07-20 17:18:43 följande:

    Lmao... klockren finish med smileyn på slutet där haha


    Ah, det tänkte jag inte ens på...:D
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Ung och fräsch) skrev 2018-07-20 17:28:51 följande:

    Det han jag lärt mig den hårda vägen, att aldrig le och vara trevlig mot män från 35 och uppåt. De tror att man är intresserad bara man råkar vrida huvudet åt deras håll. Helt otroligt att de verkligen tror att de attraherar oss 25-åringar. Sen blir de som iglar, creepy och efterhängsna för de kan inte ta ett nej heller.

    Usch så avtändande!


    Något som kännetecknar unga tjejer är att de ofta smickrar sig själva och tror en massa. Det är sällan så att jag har som mål att träffa tjejer i 20-25 års åldern eftersom vi sällan har något gemensamt. Sedan kan unga tjejer se bra ut osv, men inget mer.

    I det här fallet har jag fått en känsla som skiljer sig från andra situationer jag varit med om. Det är inget jag tänker utveckla och jag är nöjd med kvinnor i min egen ålder, som ofta är mer attraktiva än unga. En vacker 20 åring är en dussinvara. En vacker 45 åring är mer exklusivt och attraktivt.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-07-20 17:30:55 följande:

    Tyvärr är det med största sannolikhet inbillning från din sida.

    Jag minns ett av mina första jobb. Jag var just 25. En av mina manliga kollegor var just i din ålder. Jättetrevlig och kul. Vi hade väldigt roligt ihop på jobbet. Jag såg honom som en trevlig kollega, lite som en extrapappa. Allting rasade när han bjöd ut mig. Jag blev äcklad när jag insåg att denne man, jämnårig med min far, hade sexuella tankar om mig och inte alls bara vänskapliga som jag trott. Efter det sökte jag mig bort. Ville inte ha med honom att göra.

    Väldigt många tjejer har samma erfarenhet. Jag skulle tro att de flesta tjejer i 20-årsåldern blir limmade på av gamla gubbar.


    Jag har inga planer på att gå vidare i det här fallet.
  • Anonym (Mr X)

    ...pga att jag inte känner för det. Så påträngande är jag..

  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Ung och fräsch) skrev 2018-07-20 18:12:16 följande:

    Smickrar mig själv?

    Så du menar att jag bara inbillar mig att jag blivit ofredad av äckliga gubbar på 35-50 år som tror att de är guds gåva till kvinnor?

    Som tafsar på krogen, glor ogenerat inför sina fruar, tar kontakt på sociala medier där de skriver vad de vill göra med mig.

    Samma sak händer ALLA mina väninnor!

    Tycker det snarare är du som smickrar dig själv.


    Nej, det inträffar säkert sådant. Jag menar inte de tillfällena utan mer ?normala? tillfällen då en kille varit allmänt trevlig och tjejen drar förhastade slutsatser.

    Och även en kille som står vid dansgolvet och råkar titta på dig, tittar med stor sannolikhet även på 20 andra tjejer när inte du ser. Du är troligtvis bara en i mängden. Det samma gäller de som tafsar. Killen bryr sig troligtvis inte så mycket om just dig. Jag pratar att det rent allmänt är så. Inte acceptabelt beteende dock..
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-08-13 10:36:12 följande:

    Det är inte samma kvinnor som gillar att bli bjudna på drinkar och som tycker mannen ska betala restaurangnotan som är skarpast förespråkare för jämställdhet. Dessa tjejer brukar iställer vara de som tycker att jämställdheten "gått för långt". Skönt att se att det finns så många män som är jämställdhetsivrare!


    Den som brinner för jämställdhet borde lägga mer fokus på det faktum att män utgör en majoritet i samhällets bottenskikt.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-08-14 08:45:05 följande:

    ...och majoritet i samhällets toppskikt. Det har inte med jämställdhet att göra utan jämlikhet. Vad gör ni män för att jämna ut dessa skillnader er emellan? Går det? Fler män än kvinnor har väldigt högt IQ. Fler män än kvinnor har också väldigt lågt IQ.


    Du slår huvudet på spiken. Spreaden mellan geni och träskalle är större bland män än bland kvinnor. Riskviljan likaså. Detta i kombination med att män i snitt har ett större driv i karriären får förstås genomslag i att vi ser fler män i toppen och fler i botten av samhället. Feminister borde visa mer tacksamhet över att kvinnor inte utgör en majoritet i samhällets bottenskikt.

    Vad gäller lön så får väl kvinnor välja en bransch som erbjuder högre lön, på samma sätt som anställda i det mansdominerade polisyrket får välja en annan bransch om de vill få en högre lön.

    Kvinnor har inga problem att få höga positioner. Företag går ofta ut med att de gärna ser kvinnliga sökande. Det finns rekryteringsfirmor som diskriminerar män och endast vänder sig till kvinnor. De val man gör får konsekvenser, både för män och för kvinnor.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-08-14 22:41:38 följande:

    Kvinnodominerade arbetsplatser, som förskolor tex, går på samma sätt ut med att de gärna ser manliga sökande så...


    Det du skriver styrker bara att både kvinnor och män har fria val och inte måste söka sig till ett visst yrke eller viss bransch.

    Kvinnor är inte tvingade att söka lågbetalda yrken, t.ex. förskolelärare, men det är det en högre andel kvinnor som söker sig dit. Män är inte tvingade att söka lågbetalda yrken som polis eller brandman men trots det är det en högre andel män som söker sig dit.

    De val man gör får konsekvenser. Det borde vara ofräscht att kalla sig feminist i Sverige år 2018 och förhoppningsvis blir det också så med tiden i takt med att fler blir upplysta.

    I jämställdhetsdebatten borde fokus istället riktas mot att män är den enda grupp i samhället som är diskriminerad i svensk lag. När t.ex. ett sambopar får barn måste mamman ge sitt godkännande för att pappan ska få gemensam vårdnad.. Män är den grupp som har det sämst ställt i samhället, vars problematik inte får samma uppmärksamhet just för att de är män. Maskulism känns mer relevant än feminism om det är jämställdhet vi strävar efter.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-08-15 08:30:04 följande:

    Varför hjälper inte männen i samhällets toppskikt sina bröder i samhällets botten?


    Det finns jämställdister som ser människan och som inte är ensidigt fokuserade på det ena könets problem. En del jämställdister finns i samhällets toppskikt har jag sett.

    I övrigt är det på sandlådenivå om feminismens ensidiga fokus på det ena könets problem skulle vara mer berättigat bara för att andra inte hjälper de sämst ställda i samhällets bottenskikt. Feminism är en villolära för den som vill uppnå sann jämställdhet.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2018-08-16 17:15:19 följande:

    Jag citerade bara ElinK lite på skoj, att det bara skulle vara 1 av 1000 unga tjejer som skulle vilja ha sex med en 40+ man samt att dessa skulle vara "trasiga" är ju rent löjligt. När jag gick i klass 9 hade 3 av klassens 7 tjejer sex med 40+ killar, ingen av dessa tjejer hade några sociala problem. Senare när man var i 18-20 års åldern sprang många av de jämnåriga tjejerna efter betydligt äldre killar. Så visst finns dom.


    En uttalad feminist som ElinK ska nog inte vara den som representerar kvinnokönet i den här frågan.

    Det finns f.ö. en undersökning här på Familjeliv som visar att drygt hälften av tjejerna som svarat skulle vilja ha sex med en 20 år äldre kille.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Elin K) skrev 2018-08-21 09:09:03 följande:

    Hehe, jag är inte någon feminist. Däremot är jag kvinna, och känner många kvinnor och INGEN har varit intresserad av 20 år äldre män. Tvärtom har vi ALLA när vi var i 20-årsåldern råkat ut för gubbar som gett oss ovälkommen uppmärksamhet: stirrat, tafsat och/eller kommit med skamliga förslag eller bara frågat efter en dejt - och tyvärr är dessa gubbar svåra att bli av med. De tar allt som inviter. Det räcker att man är allmänt trevlig och artig - så som man är mot alla människor - så tror de att de har halva inne.

    ...och den där undersökningen ger jag inte mycket för. Det är garanterat äldre män som svarat.

    Det FINNS enstaka kvinnor, observera enstaka (och några av dessa gör det dessutom pga att de har/haft problem hemma), som kan tänka sig så mycket äldre män, men män som kan tänka sig 20 år yngre är väldigt många fler.


    Vi får även ha i åtanke att tjejer lätt smickrar sig själva. Bara för att männen är trevliga innebär inte att de är intresserade. En man som är trevlig mot en, framför allt, yngre tjej riskerar lätt misstas för att vara intresserad och inte enbart trevlig.

    En tjej som får sexuell uppmärksamhet är i regel bara en i mängden, i normala fall.
Svar på tråden Tänder yngre tjejer på äldre män?