• 1000 år

    Vad väger era tolv åriga tjejer?

    Har en en dotter som väger 63 kilo och är 156 cm lång. Jag bara undrar vad era döttrar i den åldern väger.

  • Svar på tråden Vad väger era tolv åriga tjejer?
  • Anonym (?)
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-20 17:51:53 följande:
    Fast du är snarare lite underviktig så dig kan hon inte riktigt jämföra med. Om man knappar in dina siffror på en BMI-tabell hamnar du på underviktig. 

    Men absolut håller jag med om att TS dotter ligger över (men inte pga dina mått) 
    Knappast. Allt beror på kroppsform. Det går inte att gå efter BMI.
  • 1000 år

    Jag vet att hon är överviktig men jag vet inte hur jag ska få henne att gå ner. Hon tränar faktis fyra gånger i men hon går ändå upp, snälla hjälp!!!

  • Anonym (Heavy)
    1000 år skrev 2018-07-20 18:22:39 följande:

    Hon tränar fyra gånger i veckan


    Om hon tränar så mycket men ändå är överviktig så äter hon för mycket. Enkel matematik.

    Hur ser du och pappan ut, är ni också överviktiga?

    Eventuella syskon?
  • Anonym (Anonymious)
    1000 år skrev 2018-07-20 18:20:13 följande:

    Jag vet att hon är överviktig men jag vet inte hur jag ska få henne att gå ner. Hon tränar faktis fyra gånger i men hon går ändå upp, snälla hjälp!!!


    Det är väldigt svårt att gå ner med bara träning. Det är viktigt med maten. Minska portionerna? Mer nyttig mat? Om man äter mkt kalorier får man träna VÄLDIGT mycket för att bli av med dem...
  • Anonym (w)
    1000 år skrev 2018-07-20 18:20:13 följande:

    Jag vet att hon är överviktig men jag vet inte hur jag ska få henne att gå ner. Hon tränar faktis fyra gånger i men hon går ändå upp, snälla hjälp!!!


    Träning har nästan ingenting med vikten att göra. Däremot har det andra fördelar för hälsan.
    Det är kosten man måste rikta in sig på.
  • Anonym ((Varit där))

    Har också haft en överviktig dotter (hon hade till och med fetma). Sedan löste vi det med att hon cyklar 6 km Varje dag (på motionscykel hemma och lyssnar på musik, brukar väl ta 20 minuter), och hon äter på bestämda tider 4 gånger dagligen (lagom stora portioner) och nu håller hon äntligen vikten perfekt.  


    Ät inte sötsaker och skräpmat ni heller, annars kommer hon bli så sugen så att detta inte kommer att gå....

  • Manic Monday

    12, snart 13 och väger 43 kg. 156 cm lång. Har koll för att hon nyligen behövde föra in sina uppgifter pga en läkarundersökning.

    Du behöver få kontakt med en läkare/dietist ang dottern TS.

  • Anonym (Här med!)

    Min snart 13 åring är 1,70 cm lång och väger 65 kg!

    Genetik! Pappa är närmre 2 m och jag 1,80!

  • Anonym (Hmmm)

    När jag var 12 vägde jag över 60 kg. När jag var 13 vägde jag över 70 kg, aldrig varit längre än 169 cm.

    Har som vuxen vägt 109 kg som mest...

    Min dotter är nu 13 och hon är 167 cm lång och väger drygt 50 kg. (hennes pappa är 184 cm och väger 68 kg, tror hon fick hans gener?)

  • Manic Monday
    Anonym (Här med!) skrev 2018-07-22 10:22:26 följande:

    Min snart 13 åring är 1,70 cm lång och väger 65 kg!

    Genetik! Pappa är närmre 2 m och jag 1,80!


    Fast det är ju en viss skillnad på 156 och 170 i längd. Till en viss del spelar genetiken in, men oftast handlar det om hur/vad man äter, i kombination med hur mycket man rör på sig.

    Tyvärr går ofta dåliga matvanor i arv.
  • Anonym (Sa)

    Min snart 12-åriga dotter är 158cm och väger 37 kg.

Svar på tråden Vad väger era tolv åriga tjejer?