• Anonym (AW)

    Kan det vara spiralen???

    Jag satte in min hormonspiralen för ungefär exakt ett år sedan efter en abort. Enda sedan jag satt in den har jag haft kramper liknande mensvärk (som en molnande värk) i nedre delen av magen, smärtan har inte varit hela tiden utan kommit och gått, men jag har bara trott att det har varit normalt, tills nu. (Kan berätta att jag inte har haft någon alls mens under detta året).

    Jag och min pojkvän hade nämligen sex tidigare idag och helt plötsligt hugger det så in åt helvete i magen så jag skrek, och det gjorde SKIT ONT. Efter kanske.... 10 sekunder var smärtan borta och den där molnande känslan kom igen, och kanske 6-7h efter vårat samlag så kom världens jävla värk igen, så jag var tvungen att checka att spiralen var kvar, och det var den ju, men tråden var inte virrad runt livmoderhalstappen som den brukar vara, utan den var lååååångt lååååångt uppe, kände inte ens vart den liksom satt fast (för jag brukar känna om den sitter i livmoderhalstappen).

    Så, vad tycker ni jag ska göra? Ska jag ringa barnmorskan och fråga om någon slags undersökning? Eller tror ni inte det är någon fara? Vad kan det vara för något?

    Jag har aldrig haft spiral förut, trodde det skulle vara en dans på rosor.

Svar på tråden Kan det vara spiralen???