• Äldre 24 Jul 09:57
    3018 visningar
    9 svar
    9
    3018

    Lämnad pga fel kön

    Du ska inte ta åt det, det beror ju inte på dig! Hon måste ha varit väldigt omedveten om vad hon själv vill i alla dessa år. Och det är något som har grundats/orsakats långt innan hon träffade dig. Jag menar att det kan vara något som orsakats i barndomen. Kanske är hennes familj sån som anpassar sig mycket till rådande normer och hon har lärt sig att inte känna efter vad hon själv känner. Personligheten bidrar också. Däremot kan jag inte tänka mig att du skulle ha bidragit. Inte så att du hade kunnat styra det i alla fall. Jag menar, det kan ju ha bidragit också att ni blev ihop som ganska unga (antar jag), men det kan man ju inte förutse.

    En annan sak: Om du tänker att det är konstigt, sårande t.o.m. att hon hade sex med dig i alla dessa år och sedan kommer på att hon inte är attraherad av män överhuvudtaget - någonstans är det ju ändå så att man inte vet om man inte har något att jämnföra med. Så jag tror att hon var ärlig där, hon visste helt enkelt inte bättre för att hon inte hade något att jämnföra med.

    Jag förstår att det är jättetungt för dig, men det är verkligen något som är någons fel - möjligtvis hennes föräldrars om hon har haft en konstig uppväxt. Det kommer att ta lite tid, men så småningom kommer du över det och får chansen att börja om, hitta en ny partner. Såna erfarenheter är jobbiga, men senare är man glad för det, eftersom man mognar av dem. Och ni kan säkert ha ett bra samarbete runt barnen så småningom. Se till att inte bo så långt ifrån varandra. I början vill ni kanske inte ha så mycket kontakt med varandra, men det går ju att bara ta det viktiga runt barnen.

  • Äldre 24 Jul 20:55
    #6

    Vad bra. Och jag menade förstås att det INTE är någons fel....

  • Äldre 25 Jul 12:42
    #9
    Mimosa86 skrev 2018-07-24 21:38:51 följande:

    Förstår att du är ledsen över att bli lämnad men främst också över att (jag läser mellan raderna) ert liv tillsammans varit som en bluff.

    Tycker det här är riktigt illa av henne. Såklart Inte för att hon är homosexuell utan för att hon levt ett låtsas liv som lika mycket drabbar dig. Hon har inte varit ärlig mot dig och inte gett sig möjligheten att välja själv om du ville leva detta liv med henne.

    Tycker du borde söka kuratorhjälp för att få verktyg att hantera detta då det måste vara ganska chockartat just nu


    Varför utgår du ifrån att hon måste ha ljugit och låtsats för honom? Det är inte alls självklart. Det finns de som inte orkar ta till sig tanken att de kan vara homo - det finns inte i deras värld. Kanske har hon även hört av andra kvinnor att det är normalt att inte vara såå intresserad av sex efter barnen...
Svar på tråden Lämnad pga fel kön