• Anonym (Yoko)
    Äldre 26 Jul 11:01
    2342 visningar
    7 svar
    7
    2342

    Ska jag presentera honom för barnen?

    Är tillsammans med en kille som jag tycker väldigt mycket om och känslorna är ömsesidiga. Jag har varit väldigt noga med att hålla barnen utanför samtidigt som jag också vill se hur han är runt barn, och vad barnen skulle tycka om honom.

    Så han kom förbi hem till oss på en fika, det officiella var att hämta en grej, och mina barn fullkomligt älskade honom och ville helst inte låta honom åka hem.

    Mitt äldsta barn sade t.o.m. att hxn väldigt gärna skulle ha honom som min pojkvän/bonuspappa (jag har varit singel i några år) och han tyckte också barnen var härliga och vi vill ju gärna kunna ses mer än varannan vecka. När är läge att berätta att vi är ett par?

  • Svar på tråden Ska jag presentera honom för barnen?
  • Anonym (.)
    Äldre 26 Jul 11:35
    #1

    Typ när ni varit stabila i 6 månader... känns dumt att presentera partners för barnen innan relationen är lite mer stabil

  • Anonym (5446)
    Äldre 26 Jul 11:36
    #2

    Hur gamla är barnen?

    Hur länge har ni umgåtts?

  • Anonym (Hm)
    Äldre 26 Jul 11:40
    #3
    Anonym (.) skrev 2018-07-26 11:35:25 följande:
    Typ när ni varit stabila i 6 månader... känns dumt att presentera partners för barnen innan relationen är lite mer stabil
    Håller med
  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 26 Jul 20:34
    #4

    Jag skulle säga att det beror på hur stabilt du känner att det är och hur mycket ni har träffats ensamma. Har ni setts i princip varje dag (v.v) i några månader och verkligen uttalat att det är ni två in the long run, och det är aktuellt att presentera även för övrig familj, dvs era föräldrar och syskon. Då tycker jag man kan presentera barnen också. Jag tänker att det kan vara alltifrån ca 3 månader upp till 1 år. Beroende på hur relationen ser ut.

  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 26 Jul 20:34
    #5
    Anonym (.) skrev 2018-07-26 11:35:25 följande:

    Typ när ni varit stabila i 6 månader... känns dumt att presentera partners för barnen innan relationen är lite mer stabil


    Stabilitet har dock inget med tid att göra.
  • Anonym (Vv singel­)
    Äldre 26 Jul 23:38
    #6

    När du känner att det känns rätt. Som du beskriver det så tror jag du själv vet svaret. Känn efter om det känns rätt.

    Jag dejtatde en kille i 3 månader vv o kände att jag ville vänta att presentera barnen. När jag tänkte att snart var det dax så hände det saker som gjorde att jag backade. Det var rätt beslut då det visade sig att vi inte passade i hop i alla fall. Men innerst inne kände jag att det inte var rätt i efterhand.

  • Anonym (Vv singel­)
    Äldre 26 Jul 23:38
    #6

    När du känner att det känns rätt. Som du beskriver det så tror jag du själv vet svaret. Känn efter om det känns rätt.

    Jag dejtatde en kille i 3 månader vv o kände att jag ville vänta att presentera barnen. När jag tänkte att snart var det dax så hände det saker som gjorde att jag backade. Det var rätt beslut då det visade sig att vi inte passade i hop i alla fall. Men innerst inne kände jag att det inte var rätt i efterhand.

  • Anonym (.)
    Äldre 27 Jul 10:19
    #7
    Anonym (Tjejen) skrev 2018-07-26 20:34:53 följande:

    Stabilitet har dock inget med tid att göra.


    Nej det har du rätt i. Det är ett så kallat och-villkor jag menar.
Svar på tråden Ska jag presentera honom för barnen?