• Anonym (Brm)

    Hur skulle du helst vilja leva?

    Relationsmässigt alltså. 

    Hade svårigheter att kort sammanfatta poly, men det är inte samma som en öppen relation i det här fallet. Det är inte en parrelation i grunden, utan något mellan minst 3 personer (dig själv inräknad).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du helst vilja leva?
  • Anonym (Sara)

    Singel, med sexpartner/s. Önskar ett eget hem där jag kan bestämma över mig själv och hur jag spenderar min tid.

  • Anonym (H)
    Anonym (Sara) skrev 2018-07-28 12:53:25 följande:

    Singel, med sexpartner/s. Önskar ett eget hem där jag kan bestämma över mig själv och hur jag spenderar min tid.


    Fast man kan väl ha en relation och ha ett eget hem?

    Jag skulle vilja ha ett exklusivt förhållande med en person där vi har var sitt boende osv.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (H) skrev 2018-07-28 12:59:09 följande:

    Fast man kan väl ha en relation och ha ett eget hem?

    Jag skulle vilja ha ett exklusivt förhållande med en person där vi har var sitt boende osv.


    Ja det är sant men vill inte känna mig bunden till en specifik person, annars blir det ändå en sorts kk och gillar mer variation kanske
  • Anonym (Vi2)

    Jag vill leva som jag gör. I en monogam relation. Vill inte ha sex med andra än min man

  • Anonym (äktenskapet)

    I äktenskap, det enda sunda för samhället.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Brm) skrev 2018-07-27 23:07:23 följande:

    Oproportionerligt många som läst gentemot som har röstat, puffar!


    Pga att mitt alternativ inte fanns.
  • Anonym (Brm)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-04 17:22:54 följande:
    Pga att mitt alternativ inte fanns.
    Och vad är det för relation?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Brm) skrev 2018-08-04 17:24:31 följande:

    Och vad är det för relation?


    Relation på 3-4 där alla älskar alla lika mycket. Dvs inte en vanlig polyrelation där alla har separata partners på sidan av.
  • Pentra

    Jag kan även tänka mig äktenskap som innefattar fler parter än två; där alla parter är överens med alla inblandade. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Brm)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-04 17:30:34 följande:
    Relation på 3-4 där alla älskar alla lika mycket. Dvs inte en vanlig polyrelation där alla har separata partners på sidan av.
    Jag har aldrig hört att poly generellt skulle innebära separata partners vid sidan om, tvärtom har jag mest stött på det du pratar om när jag pratat om polyrelationer med människor.
  • Pentra
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-04 17:30:34 följande:
    Relation på 3-4 där alla älskar alla lika mycket. Dvs inte en vanlig polyrelation där alla har separata partners på sidan av.

    Precis! Dvs, den äkta, verkliga och sanna formen av polygami.
  • Anonym (poly)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-04 17:30:34 följande:
    Relation på 3-4 där alla älskar alla lika mycket. Dvs inte en vanlig polyrelation där alla har separata partners på sidan av.
    Det är ju det som är en vanlig polyrelation, att ha ett förhållande där alla älskar alla lika mycket.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (poly) skrev 2018-08-04 19:22:50 följande:

    Det är ju det som är en vanlig polyrelation, att ha ett förhållande där alla älskar alla lika mycket.


    Nja alla jag känner som är poly har egna separata relationer med flera :) Svårt få det att stämma för alla. Har bara hört om något enstaka fall. Känner ändå många familjer/par som lever poly.
  • Anonym (poly)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-05 08:37:53 följande:
    Nja alla jag känner som är poly har egna separata relationer med flera :) Svårt få det att stämma för alla. Har bara hört om något enstaka fall. Känner ändå många familjer/par som lever poly.
    Då missbrukar de begreppet, för det är inte samma sak att ha öppna relationer som att ha en polyrelation. Fast det kanske är annorlunda på svenska, förresten. Jag bor i ett annat land med andra språk och här är distinktionen viktig.
  • S c h n a
    Anonym (poly) skrev 2018-08-05 12:48:29 följande:

    Då missbrukar de begreppet, för det är inte samma sak att ha öppna relationer som att ha en polyrelation./ Fast det kanske är annorlunda på svenska/, förresten. Jag bor i ett annat land med andra språk och här är distinktionen viktig.


    Det är det nog i så fall.
  • Aikido
    Anonym (Brm) skrev 2018-07-27 23:07:23 följande:
    Oproportionerligt många som läst gentemot som har röstat, puffar!
    Jag tar på mig en del av ansvaret för det. Är så splittrad i min personlighet att jag stör ut FL:s räknare.
Svar på tråden Hur skulle du helst vilja leva?